Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pentru achizitiile efectuate din alte state membre, persoanele care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art.153 din Codul fiscal, inclusiv persoanele fizice, trebuie sa plateasca efectiv TVA pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi, in acest scop depunand un decont special de TVA la organul fiscal competent inainte de inmatricularea in Romania a mijloacelor de transport respective.
In scopul inmatricularii mijlocului de transport nou, organele fiscale competente, elibereaza un certificat care sa ateste plata taxei. In cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi in sensul Titlului VI din Codul fiscal, efectuate de persoanele neinregistrate in scopuri de TVA, in vederea inmatricularii, organele fiscale competente elibereaza un certificat din care sa rezulte ca nu se datoreaza taxa in Romania.
Ministerul Finantelor Publice impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor au luat masura care sa impuna prezentarea acestor documente la inmatriculare, prin completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr.1501/2006 privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor printr-un ordin comun.
Ordinul nr.168/2039/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial nr.627 din 6 septembrie 2010 si a intrat in vigoare incepand cu data de 9 septembrie 2010.
Astfel, potrivit ordinului, serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent verifica daca din documentele prevazute la alin. (1) rezulta ca persoana care solicita inmatricularea a realizat achizitia intracomunitara a vehiculului, in sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest caz, serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent verifica pe cale informatica daca persoana care solicita inmatricularea mijlocului de transport achizitionat din alt stat membru al Uniunii Europene este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, situatie in care nu mai este necesara prezentarea altor documente.
Verificarea pe cale informatica se realizeaza in conditii stabilite prin protocol incheiat intre Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Daca persoana care a realizat achizitia intracomunitara a mijlocului de transport si solicita inmatricularea acestuia nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pe langa documentele prevazute la alin. (1) aceasta trebuie sa depuna, dupa caz:
a) formularul «Certificat privind atestarea platii taxei pe valoarea adaugata, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi», prevazut in anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.128/2009 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor «Certificat privind atestarea platii taxei pe valoarea adaugata, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi» si «Certificat», precum si a procedurii de eliberare a acestora, daca mijlocul de transport este nou in sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) formularul «Certificat», prevazut in anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.128/2009, daca mijlocul de transport nu este nou in sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare
Comentarii articol (38)