Potrivit acestuia, primăriile pot beneficia de finanțare nerambursabilă pentru curățarea de deșeuri a zonelor pe care le au în administrare. Finanțarea poate acoperi integral valoarea proiectului.
Suma maximă pe care o poate primi o primărie pentru un astfel de proiect se va calcula în funcție de numărul de locuitori din respectiva localitate.
Mai exact, primăriile pot cere:
- 30.000 lei - pentru cele cu mai mult de 400.001 locuitori;
- 27.000 lei - pentru cele care au între 200.001 şi 400.000 locuitori;
- 24.000 lei - pentru cele care au între 100.001 şi 200.000 locuitori;
- 21.000 lei - pentru cele care au între 50.001 şi 100.000 locuitori;
- 18.000 lei - pentru cele care au între 20.001 şi 50.000 locuitori;
- 15.000 lei - pentru cele care au între 10.001 şi 20.000 locuitori;
- 12.000 lei - pentru cele care au între 5.001 şi 10.000 locuitori;
- 9.000 lei - pentru cele care au între 3.001 şi 5.000 locuitori;
- 5.000 lei - pentru cele care au între 1.501 şi 3.000 locuitori;
- 3.000 lei - pentru cele cu mai puțin de 1.500 locuitori.
În detaliu, sunt eligibile cheltuielile cu deplasarea participanţilor/ voluntarilor la locurile unde se desfășoară activitățile proiectului, cele cu masa acestora sau cele cu achiziția de materiale consumabile: dezinfectant, veste, măști de protecție, cizme, mănuși, saci etc.
Ministerul Mediului a anunțat că prima campanie națională de acest fel, numită „Curățăm România!”, în care sunt implicate autoritățile centrale și cele locale, asociațiile de profil, asociațiile municipiilor, orașelor, comunelor și societatea civilă a fost lansată luni și se va desfășura până în data de 4 mai.
Comentarii articol (1)