Înscrierea solicitanților persoane juridice, în programul Rabla Auto 2025, va debuta după publicarea, pe pagina de internet a AFM, a informațiilor necesare demarării sesiunii.
Sunt eligibili pentru participarea la acest program de finanțare solicitanții, persoane juridice, care îndeplinesc următoarele condiții:
- nu au datorii restante la bugetul general, bugetele locale sau bugetul AFM;
- nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desființare, radiere sau închidere. De asemenea, persoanele juridice nu trebuie să se afle sub administrare specială la momentul depunerii cererii de finanțare sau să aibă activitatea economică suspendată;
- nu are fapte înscrise în cazierul fiscal.
Mai mult, valoarea finanțării solicitate, împreună cu valoarea altor ajutoare financiare de minimis, nu trebuie să depășească, la data înscrierii în program, pragul de 300.000 de euro.
Dosarul de finanțare trebuie să cuprindă următoarele documente:
- cererea de finanțare, completată integral prin tehnoredactare, semnată olograf sau cu semnătură electronică de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicitul său;
- certificatul de cazier fiscal în termen de valabilitate;
- certificatul fiscal emis de către Fisc;
- certificatul fiscal emis de către primăria în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis de către AFM.
La finalizarea procesului de înscriere în program a solicitantului persoană juridică, aplicația va genera automat un număr de înregistrare și va rezerva valoarea ecotichetelor solicitate, în limita bugetului disponibil.
Pe durata procesului de evaluare, AFM poate solicita, o singură dată, completarea dosarului sau remedierea problemei identificate. Ulterior, după aprobarea cererii, persoanele juridice vor semna contractele de finanțare cu AFM și vor încărca în aplicație seria de șasiu a autovehiculului uzat. De asemenea, beneficiarii vor încărca, în termen de zece zile, următoarele documente:
- seria de șasiu a autovehiculului uzat;
- certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat;
- cartea de identitate a autovehiculului uzat;
- declarația cedentului, dacă este cazul;
- certificatul fiscal privind impozitele și taxele locale eliberat de către primăria de la adresa de domiciliu a cedentului.
Valoarea tichetelor date în program
În cadrul acestei ediții a programului Rabla Auto 2025, solicitanții pot obține mai multe ecotichete în schimbul casării unui număr echivalent de autovehicule uzate. Totuși, nu se pot cumula mai multe ecotichete pentru achiziționarea unui autovehicul nou.
În funcție de tipul vehicului achiziționat, valoarea ecotichetului este de:
- 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;
- 12.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibridă;
- 15.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
- 37.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
În plus, valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul de comercializare al autovehiculului nou-achiziționat.
Comentarii articol (0)