In anul 2009, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a solutionat favorabil 50% din cele peste 6.200 de reclamatii primite de la asigurati/pagubiti/beneficiari/alte persoane fizice si juridice, care apeleaza la serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor de asigurare, informeaza un comunicat de presa al CSA. Cu toate acestea, CSA nu detine competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare.
“Rolul CSA este de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari si nu de a interveni in litigiile aparute intre asiguratori si service-uri. CSA nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare”, arata sursa.
In vederea protejarii intereselor asiguratilor, Comisia, prin atributiile sale conferite de lege, acorda o importanta deosebita analizarii si rezolvarii tuturor reclamatiilor primite de la asigurati/pagubiti/beneficiari/alte persoane fizice si juridice, care apeleaza la serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor de asigurare, acestea constituind in acelasi timp o importanta sursa de informatii pentru munca de supraveghere si control.
Potrivit datelor CSA,
din 6225 reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, aproximativ 50% au fost solutionate favorabil.
CSA precizeaza ca, in ce priveste solutionarile nefavorabile ale petitiilor primite,
rezolvarea acestora nu intra in competenta atributiilor CSA, petitionarii fiind indrumati sa se adreseze autoritatilor care au competente legale pentru solutionarea cazurilor prezentate.
Astfel, exemplul oferit de CSA se refera la situatii precum:
-intentia de obtinere a unor sume de despagubire necuvenite din punct de vedere legal;
-petitionarii neavand calitatea de asigurati;
-cereri de rezolvare a unor conflicte de munca intre asigurator si salariatii sau colaboratorii acestuia;
-sesizari privind calitatea reparatiilor efectuate in unitatile service;
-derularea defectuoasa a contractelor de leasing.
De asemenea, CSA monitorizeaza permanent activitatea desfasurata de societatile de asigurare autorizate sa practice asigurari obligatorii de raspundere civila auto RCA, aplicand sanctiuni de fiecare data cand a fost cazul, in functie de neregulile gasite.
“Au fost situatii cand CSA a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de de practicare a asigurarii RCA”, se arata in comunicatul de presa.
De asemenea, CSA face
urmatoarele precizari cu privire la plata RCA si CASCO:
• Tarifele politelor RCA sunt stabilite exclusiv de catre societatile de asigurare, care sunt operatori privati. Societatile de asigurare isi stabilesc aceste tarife in baza liberei concurente, iar tarifele sunt notificate si nu aprobate de catre CSA;
• Printre cauzele care duc la cresterea tarifelor politelor RCA, potrivit declaratiilor asiguratorilor, sunt
cresterea numarului de accidente, dar si
adaosurile comerciale, enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto;
• In ceea ce priveste politele CASCO, tarifele sunt stabilite tot de operatorii privati, in baza liberei concurente. Pentru a se evita orice confuzie, precizam ca
asigurarea CASCO nu este obligatorie si tine de decizia fiecarui asigurat.
Comentarii articol (0)