Vazand Referatul de aprobare nr. N.B. 8.468 din 14 august 2015, intocmit de Directia generala de asistenta medicala si sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii, avand in vedere prevederile art. 83 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, tinand cont de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii catre autoritatile administratiei publice locale, aprobata prin Legea nr. 174/2011, cu modificarile ulterioare, luand in consideratie prevederile Ordinului ministrului sanatatii si familiei nr. 653/2001 privind asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor, cu modificarile ulterioare, in temeiul art. 7 alin. (4) si art. 11 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 13 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 26/201 5 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice,
ministrul sanatatii si ministrul educatiei si cercetarii stiintifice emit prezentul ordin.
Art. I. - Anexa la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului si al ministrului sanatatii nr. 5.298/1.668/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile de invatamant de stat si particulare autorizate/acreditate, privind acordarea asistentei medicale gratuite si pentru promovarea unui stil de viata sanatos, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 25 din 12 ianuarie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „b) servicii de mentinere a starii de sanatate individuale si colective, triaj epidemiologic, la intrarea si revenirea in colectivitate dupa vacantele scolare, precum si imunizari in situatii epidemiologice speciale, stabilite prin norme aprobate prin ordin al ministrului sanatatii;”.
2. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul I „Atributiile medicului scolar/medicului, dupa caz”, in cadrul titlului „Servicii de asigurare a unui mediu sanatos pentru comunitatea de prescolari si/sau elevi”, in coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Verificarea respectarii reglementarilor de sanatate publica”, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: „d) Raporteaza la Directia de sanatate publica judeteana si a municipiului Bucuresti, in conformitate cu legislatia in vigoare, toate cazurile si/sau focarele de boli transmisibile, efectueaza ancheta epidemiologica in colectivitate sub indrumarea directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si implementeaza masurile necesare, stabilite conform metodologiilor elaborate de Institutul National de Sanatate Publica.”
3. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul I, in cadrul titlului „Servicii de mentinere a starii de sanatate individuale si colective”, coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Imunizari” se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) Efectueaza triajul epidemiologic, la intrarea si revenirea in colectivitate dupa vacantele scolare, precum si realizarea de imunizari in situatii epidemiologice speciale, stabilite prin norme aprobate prin ordin al ministrului sanatatii.
b) Verifica antecedentele vaccinale ale copiilor la inscrierea in colectivitate si pe intreg parcursul procesului de invatamant, informeaza si indruma parintii/apartinatorii legali catre medicul de familie pentru efectuarea vaccinarilor in cazul in care acestea nu au fost efectuate corespunzator varstei, conform recomandarilor prevazute in Calendarul de vaccinari, din cadrul Programului national de vaccinare derulat de Ministerul Sanatatii.
c) Elibereaza, la cererea parintilor sau a tutorelui legal instituit al copiilor, fisa cu vaccinarile efectuate pana la data de 1 mai 2015 in unitatea de invatamant, in vederea transmiterii catre medicul de familie a informatiilor complete privind vaccinarea copiilor.
d) Organizeaza activitatea de vaccinare in situatii epidemiologice speciale, respectand conditiile de igiena si de siguranta.
e) Colaboreaza cu directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti in vederea aprovizionarii cu vaccinurile necesare in situatii epidemiologice speciale.
f) Se ingrijeste de intocmirea corecta a evidentelor necesare si de raportarea activitatilor de imunizare realizate in situatii epidemiologice speciale, conform normelor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
g) Elibereaza parintilor sau tutorilor legali instituiti ai copiilor adeverinte de vaccinare in cazul efectuarii vaccinarilor in situatii epidemiologice speciale, in vederea transmiterii catre medicul de familie.”
4. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul I, in cadrul titlului „Servicii de promovare a unui stil de viata sanatos”, in coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Educatia pentru sanatate”, la litera a), dupa punctul (viii) se introduce un nou punct, punctul (ix), cu urmatorul cuprins: „(ix) prevenirea bolilor transmisibile, inclusiv prin imunizare”.
5. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul II „Atributiile asistentului medical”, in cadrul titlului „Servicii de asigurare a unui mediu sanatos pentru comunitatea de prescolari si/sau elevi”, in coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Identificarea si managementul riscurilor pentru sanatatea colectivitatii”, litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „j) Intocmeste zilnic in comunitatea de prescolari si elevi evidenta copiilor absenti din motive medicale, urmarind ca revenirea acestora in colectivitate sa fie conditionata de prezentarea avizului epidemiologic favorabil, eliberat de medicul de familie, pentru absente ce depasesc 3 zile.”
6. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul II, in cadrul titlului „Servicii de mentinere a starii de sanatate individuale si colective”, coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Imunizari” se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) Efectueaza catagrafia copiilor eligibili pentru imunizari in situatii epidemiologice speciale.
b) Efectueaza, sub supravegherea medicului, imunizarile in situatii epidemiologice speciale.
c) Inregistreaza imunizarile efectuate in situatii epidemiologice speciale in fisa de consultatie si in registrul de vaccinari.
d) Indeplineste masurile stabilite de medic pentru organizarea activitatii de imunizare in situatii epidemiologice speciale.”
7. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul V „Atributiile directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti”, in cadrul titlului „Servicii de mentinere a starii de sanatate individuale si colective”, coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Imunizari” se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) Asigura, in situatii epidemiologice speciale, vaccinurile necesare pentru imunizarile realizate in cadrul unitatilor de invatamant.
b) Transporta vaccinurile la unitatile de invatamant respectand lantul de frig, si asigura lantul de frig pe perioada campaniei de vaccinare in situatii epidemiologice specifice.
c) Primeste raportarile imunizarilor.
d) Verifica modul de efectuare a imunizarilor la nivelul unitatilor de invatamant.”
8. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul VII „Atributiile dirigintelui/profesorului pentru invatamant primar si prescolar”, in cadrul titlului „Servicii de promovare a unui stil de viata sanatos”, in coloana „Atributii specifice” de la tipul de servicii „Educatia pentru sanatate”, la litera a), dupa punctul (viii) se introduce un nou punct, punctul (ix), cu urmatorul cuprins: „(ix) prevenirea bolilor transmisibile, inclusiv prin imunizare.”
9. In anexa nr. 1 la metodologie, la punctul VIII „Atributii specifice personalului didactic”, in cadrul titlului „Servicii de promovare a unui stil de viata sanatos”, in coloana „Atributii specifice personalului didactic” de la tipul de servicii „Educatia pentru sanatate”, la litera a), dupa punctul (viii) se introduce un nou punct, punctul (ix), cu urmatorul cuprins: „(ix) prevenirea bolilor transmisibile, inclusiv prin imunizare.”
10. In anexa nr. 3 la metodologie, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „1. Documentele medicale necesare la inscrierea/frecventarea/terminarea unui ciclu de invatamant sunt:
a) adeverinta medicala pentru inscrierea in colectivitate, conform anexei nr. 1, care face parte integranta din prezenta anexa;
b) aviz epidemiologic pentru (re) intrare in colectivitate, conform anexei nr. 2, care face parte integranta din prezenta anexa.”
11. In anexa nr. 3 la metodologie, la punctul 2, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) La inscrierea in fiecare ciclu de invatamant - se elibereaza de catre medicul de familie sau de catre medicul colectivitatii de la care provine copilul.”
12. La anexa nr. 3 la metodologie se introduc doua noi anexe, anexele nr. 1 si 2, prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Pentru anul 2015 documentele medicale necesare pentru inscrierea/frecventarea fiecarui ciclu de invatamant al prescolarilor si elevilor sunt sau urmeaza sa fie depuse la sediul unitatilor de invatamant pana la data de 1 octombrie 2015.
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul sanatatii, Alin Iulian Tucmeanu, secretar de stat
p. Ministrul educatiei si cercetarii stiintifice, Gigel Paraschiv, secretar de stat
Anexele pot fi consultate in fisierele alaturate.
Comentarii articol (2)