Începând de astăzi, microîntreprinderile și IMM-urile cu cel puțin trei angajați și un an fiscal integral încheiat pot solicita un sprijin financiar nerambusabil cuprins între 200.000 de euro și 1.000.000 de euro ,termenul limită pentru depunerea cererilor de finanțare fiind 23 august 2017. Bugetul disponibil al acestui apel de proiecte este de 172,94 milioane euro, iar depunerea proiectelor este posibilă în cele șapte regiuni de dezvoltare eligibile din țară, cu excepția regiunii București – Ilfov și a zonei Deltei Dunării.
Care sunt condițiile de eligibilitate pentru depunerea proiectelor
Pentru depunerea cererilor de finanțare, beneficiarii eligibili sunt societățile comeciale ce au un istoric de cel puțin un an fiscal integral și minimum trei angajați în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare. Societățile comeciale eligibile trebuie să fie:
- microîntreprinderi și întreprinderi mici din zona urbană;
- întreprinderi mijlocii care își propun investiții în zona urbană sau rurală.
Ajutorul financiar nerambursabil acordat este cuprins între 200.000 de euro și un milion de euro și nu poate depăși 70% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului:
- microîntreprinderile și întreprinderile mici vor primi o decontare de 70%;
- întreprinderile mijlocii vor primi o decontare de 60%.
Întreprinderile care vor depune proiecte în Regiunea Vest vor primi o decontare cu 15% mai mică decât pragurile amintite mai sus.
Notă: Puteți afla mai multe detalii despre acest subiect aici.
Cum își pot spori întreprinderile șansele de a primi finanțare
Sesiunea de depunere a proiectelor este activă de astăzi, începând cu ora 12:00, și va fi activă până în data de 23 august 2017, ora 12:00.
Perioada de depunere a proiectelor poate fi redusă, după primele două luni de depunere a proiectelor, în cazul în care bugetul apelului este consumat mai devreme. Astfel, în primele două luni de depunere vor fi acceptate pentru evaluare doar proiectele care îndeplinesc un punctaj minim de 85 de puncte.
Punctajul este acordat pe baza indicatorilor economico-financiari pe care societatea i-a atins în ultimul exercițiu financiar, conform situațiilor financiare anuale, dar și pe baza activității propuse spre finanțare și a investiției pe care dorește să o realizeze.
Notă: Puteți afla mai multe detalii despre acest subiect aici.
Cum se completează planul de afaceri în cadrul acestui apel de proiecte
Planul de afaceri solicitat pentru depunerea unui proiect în cadrul POR 2.2 are următoarea structură:
- informații despre solicitant;
- informații privind investiția propusă;
- date despre produsele sau serviciile pe care societatea le va obține, ca urmare a implementării proiectului;
- strategia de marketing pe care solicitantul o va implementa, pentru a-și atinge obiectivele asumate privind cota de piață, cifra de afaceri etc;
- analiza și previziunea financiară pentru a justifica sustenabilitatea proiectului, după ce finanțarea nerambursabilă va înceta;
- anexe relevante pentru informațiile prezentate în planul de afaceri.
Planul de afaceri are o structură unitară, făcând posibilă evaluarea ideilor de proiect înaintate de către solicitanți ce activează în domenii de activitate diferite. Astfel, orice modificare a structurii propuse sau omisiune în redactarea planului de afaceri duce la respingerea proiectului ca fiind neconform.
Notă: Puteți afla mai multe detalii despre acest subiect aici.
Cum se întocmește bugetul unui proiect
Bugetul este elementul central al unui plan de afaceri, iar întocmirea sa eronată poate determina respingerea proiectului, sau imposibilitatea implementării corecte a activităților propuse.
Bugetul proiectului pentru obținerea unei finanțări nerambursabile reprezintă însumarea tuturor costurilor necesare implementării unui proiect, defalcate pe activități și categorii de cheltuieli. Bugetul proiectului presupune detalierea exactă a activităților și o bună fundamentare a costurilor. În acest scop, se recomandă efectuarea unei analize de piață și solicitarea unor oferte financiare și tehnice.
Cheltuielile estimate pentru implementarea proiectului vor fi încadrate în cheltuieli eligibile și neeligibile,conform prevederilor din ghidul solicitantului. Bugetul va fi însoțit întotdeauna și de planul financiar al proiectului, acesta având rolul de a indica sursele de finanțare pentru investiția prezentată.
Notă: Puteți afla mai multe detalii despre acest subiect aici.
Cum se completează cererea de finanțare în cadrul acestui apel de proiecte
După completarea planului de afaceri și obținerea documentelor suport necesare, solicitantul de fonduri nerambursabile va trebui să-și creeze un cont în aplicația MySmis și să completeze online cererea de finanțare.
Completarea cererii de finanțare presupune crearea unui cont, autentificarea în aplicație și semnarea digitală a documentelor. Ulterior, secțiunile cererii de finanțare se vor completa online, în cadrul contului de utilizator, oferindu-se informații despre solicitantul de fonduri nerambursabile și capacitatea sa de a implementa, în bune condiții, planul de afaceri. Totodată, se vor prezenta informații privind bugetul solicitat, activitățile propuse spre derulare și echipa de proiect ce va gestiona implementarea proiectului.
Transmiterea proiectului este ultimul pas pe care solicitantul îl va face în cadrul aplicației MySmis. Această activitate presupune blocarea posibilității de editare în continuare a cererii de finanțare și transmiterea proiectului pentru verificare.
Notă: Puteți afla mai multe detalii despre acest subiect aici.
Comentarii articol (1)