@gigelin :)
Daca luam in considerare practica judiciara, cu titlu de exemplu:
www.avocatnet.ro/content/art...
www.avocatnet.ro/UserFiles/a...
Si in opinia mea,
interpretarea conform careia -in extenso " O clauza considerata abuziva in raporturile juridice/contractuale cu un consumator persoana fizica ar putea constitui o prezumtie legala si pentru o clauza identica dintr-un contract/raport juridic cu o persoana juridica"
este corecta si legala.
Altfel, ar insemna sa acceptam faptul ca..." a insela/abuza" este o fapta sanctionata de lege doar in raporturile cu persoanele fizice, per a contrario, fiind permisa in contractele cu persoanele juridice...ceea ce ar insemna, cel putin in domeniul penal, o incurajare a "infractionalitatii"...iar in domeniul economic, o permisiune a propagarii insecuritatii comerciale...
Citez solutia pronuntata, in spetza similara, anterior prezentata (adresa de link), cand, textele de lege au facut distinctie intre persoana fizica si persoana juridica : "..... având în vedere aceste considerente, precum şi faptul că, potrivit
art. 108 alin. (2) din Constituţie, hotărârile se emit pentru organizarea executării legilor, rezultă faptul că cele două hotărâri ale Guvernului, nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de radiodifuziune şi, respectiv, nr. 978/2003 privind taxa pentru serviciul public de televiziune, nu au aplicat în mod corect în art. 3 alin. (1) dispoziţiile art. 40 alin. (3) dinLegea nr. 41/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care, aşa cum s-a menţionat,
face distincţie în ceea ce priveşte plata taxelor pentru serviciul public de radiodifuziune şi televiziune între persoanele juridice beneficiare şi cele care nu au calitatea de beneficiar al acestor servicii.
A interpreta în sens contrar, fără a se face această distincţie, înseamnă a impune plata acestor taxe, spre exemplu, şi persoanelor juridice cărora legiuitorul le recunoaşte dreptul de a-şi suspenda temporar activitatea sau de a declara că nu desfăşoară activitate la sediul social, or, acest lucru nu este posibil, [
b]aducându-se prejudicii acestor persoane juridice,acestea fiind vătămate practic în drepturile lor.
Prin urmare, sentinţa pronunţată de instanţa de fond este nelegală şi netemeinică, astfel că, ţinând seama de cele reţinute anterior, precum şi de dispoziţiile art. 20 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şicompletările ulterioare, şi de dispoziţiile art. 312 alin. (1) teza Icoroborate cu art. 304 pct. 9 din Codul de procedură civilă, se va admite recursul declarat de recurenta-reclamantă şi se va casa sentinţa atacată.Pe fondul cauzei, în raport cu dispoziţiile art. 18 alin. (1)coroborate cu art. 8 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare urmează să fie admisă acţiunea reclamantei şi să se dispună anularea prevederilor cuprinse în art. 3 alin. (1) dinHotărârea Guvernului nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de radiodifuziune şi în art. 3 alin. (1) din HotărâreaGuvernului nr. 978/2003 privind taxa pentru serviciul public de televiziune."
In opinia mea, instantele, daca vor fi legal sesizate, se vor pronunta cu privire la acest aspect.:)