adin67 a scris:
(...) decizia Curtii De Justiei Europene se refera la OG50/208 nemodificata ori intre timp normele ordonatei au fost modificate iar dvs ar urma sa contestati pe OG50 actualizata(din 2010)
"(...) articolul 110 TFUE ar fi golit de sensul și de obiectivul său dacă statelor membre le‑ar fi permis să instituie noi taxe care au ca obiect sau ca efect descurajarea vânzării de produse importate în favoarea vânzării de
produse similare disponibile pe piața națională și introduse pe această piață înainte de intrarea în vigoare a taxelor menționate. O astfel de situație ar permite statelor membre să eludeze, prin instituirea unor impozite interne al căror regim este stabilit astfel încât să aibă efectul descris mai sus, interdicțiile prevăzute la articolele 28 TFUE, 30 TFUE și 34 TFUE" [pct. 53 din Hotarare]
“autovehiculele prezente pe piata unui stat membru sunt „produse nationale” ale acestuia in sensul articolului 110 TFUE. Atunci cand aceste produse sunt puse in vanzare pe piata vehiculelor de ocazie a acestui stat membru, ele trebuie considerate „produse similare” vehiculelor de ocazie importate de acelasi tip, cu aceleasi caracteristici si aceeasi uzură. Astfel, vehiculele de ocazie cumparate pe piata statului membru mentionat si cele cumparate, in scopul importarii si punerii in circulatie in acest stat, in alte state membre constituie produse concurente”. [pct. 55 din Hotarare]
"(...)fiecare stat membru trebuie sa aleaga taxele aplicate autovehiculelor si sa le stabileasca regimul astfel incat acestea sa nu aiba ca efect favorizarea vanzarii vehiculelor de ocazie nationale si descurajarea, in acest mod, a importului de vehicule de ocazie similare" [pct. 56 din Hotarare]
"(...)in timp ce vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala a vehiculelor de ocazie nu sunt in niciun fel grevate de o astfel de sarcina fiscala, O.U.G nr. 50/2008 are ca efect descurajarea importarii si punerii in circulatie in Romania a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre".[pct. 58 din Hotarare]
1. Sunt, in momentul de fata, "vehiculele similare puse in vanzare pe
piata nationala a vehiculelor de ocazie grevate de o astfel de sarcina fiscala" asemenea celor importate dintr-un stat membru??? categoric NU
2. Oare isi pastreaza OUG 50/2008, si in momentul de fata, caracterul nelegal (prin favorizarea vanzarii vehiculelor de ocazie nationale si descurajarea importului de vehicule de ocazie similare) constatat de Curte??? dupa umila mea parere, DA
Mai tinem cont si de actuala modalitate de calcul, si nivelul taxelor rezultate este enorm. E drept ca se urmareste ca statul nostru sa nu ajunga "cimitir de rable", dar totusi se discuta de principiul "poluatorul plateste", or, nu este evident ca si vehiculele inmatriculate cu mult inainte de intrarea in vigoare a ordonantei amintite se afla in trafic si polueaza, dar pentru astea nu se plateste nici o taxa pe poluare...
De altfel Curtea a impartasit punctul de vedere (corect) al reclamantului Tatu, subliniind ca: "obiectivul protecției mediului menționat de guvernul român(...)de a folosi veniturile generate de această taxă pentru finanțarea unor proiecte de mediu, ar putea fi realizat mai complet și mai coerent aplicând taxa pe poluare oricărui vehicul de acest tip care a fost pus în circulație în România. O astfel de taxare, a cărei punere în aplicare în cadrul unei taxe anuale rutiere este perfect posibilă, nu ar favoriza piața națională a vehiculelor de ocazie în detrimentul punerii în circulație a vehiculelor de ocazie importate și ar fi, în plus, conformă principiului poluatorul plătește."[pct. 60 din Hotarare]
Cu stima,
Andrei PAP