avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 794 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... interprindere familiala
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

interprindere familiala

ce trebuie sa fac ca interprindere familiala sa practic comertul on-line?

sa introduc cos caen pt comert online?
sa pun pe home page un link catre adresa oficiala de web a ANPC

ce ar trebui sa stiu , pt a ma feri de amenzi?
Cel mai recent răspuns: Claudiu Z , Contabil 22:25, 5 Septembrie 2011
Ca intreprindere familiala trebuie sa fiti autorizat sa practicati acele activitati care se leaga de comertul online pe care il veti efectua. Aceasta se face prin introducerea codurilor CAEN corespunzatoare. Cel mai important este 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Informarea consumatorului. Pe pagina de contact trebuie sa includeti toate datele de identificare ale intreprinderii familiale: nume complet, adresa, cod fiscal, nr. reg. com., tel, fax, email. Sa specificati modul de adresare a reclamatiilor, email, telefon, formular, orarul de functionare. Sa specificati in Termeni si conditii: carui sait se adreseaza termenii si conditiile, de cine e gazduit, defintii, drepturi, obligatii, posibilitatea de a accepta sau nu termenii si conditiile, garantii etc. Mai multe exemple gasiti pe internet.
Sa aveti si sa postati certificatele de garantie si de conformitate pentru produse, certificatul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului..
Sa aveti un link vizibil din orice pagina care specifica clar ca este catre ANPC. Daca preluati si prelucrati date cu caracter personal sa fiti inregistrat la ANSPD (www.dataprotection.ro), sa mentionati acest lucru si numarul din registru care vi s-a dat. Sa protejati aceste date si sa specificati acest lucru. Deveniti operator de date cu caracter persoanal numai prin simplul fapt ca emiteti factura pe numele clientului. La fel daca cereti, email, telefon, adresa, CNP pentru alte situatii. Sa facturati toate comenzile si sa specificati daca transportul produselor, TVA-ul si alte cheltuieli sunt incluse in pret si daca nu, sa evidentiati valoarea fiecaruia în parte.
Sa afisati liste de preturi si tarife pentru produse si servicil, moneda in care se face plata, cursul de schimb, caracteristicile produselor, ingredientele si gramajul/portie pentru alimente, daca este cazul. Toate informatiile despre produse sa fie conforme cu etichetele acestora si in limba romana daca vindeti in Romania. Daca sunteti importator de produse electrice si electronice trebuie sa fiti inscris in Registrul producatorilor si importatorilor de EEE.
Cand faceti o reducere aceasta sa fie identica cu cea afisata. Sa mentionati perioada promotiei si ca aceasta se desfasoara in limita stocului disponibil.
Corectitudinea publicitatii. Pretul pe care il afisati sa fie acelasi cu cel pe care il facturati si pe care il solicitati. Ceea ce prezentati pe sait sa fie identic cu ceea ce ii oferiti clientului. Sau specificati ca imaginea este cu titlu de prezentare si ar putea sa difere de produs in anumite aspecte.
Respectarea prevederilor OG 130/2000. Sa specificati textul expres din lege care prevede dreptul consumatorilor de a denunta unilateral contractul fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile de la primirea produsului sau in termen de 10 zile de la incheierea contractului de prestari de servicii.
Sa aveti drepturi de autor asupra continutului saitului, imagini, texte, descrieri si sa mentionati acest lucru. Daca acesta v-a fost construit de o firma sau persoana fizica autorizata sa va fie cesionate drepturile de autor.
Sa vindeti produse in termenul de valabilitate, sa trimiteti produsele comandate in maxim 30 de zile sau altele similare in loc, sa trimiteti comanda completa, sa nu livrati produse defecte, sa asigurati service pentru produsele aflate în perioada de garantie si postgarantie. Sa nu trimiteti mesaje comerciale nesolicitate (spam) si sa respectati toate reglementarile specifice de comert pe care o veti desfasura.
Sa aveti registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar, registrul unic de control, facturier, chitantier, mult succes si multi clienti.
Toate cele bune!
Ultima modificare: Luni, 5 Septembrie 2011
Claudiu Z, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura de prestare servicii in trei???? carabela_anca carabela_anca Ma confrunt cu o situatie un pic ciudata si nu stiu cum sa o tratez. Am un client care doreste o reparatie la un produs. Pentru ca eu nu pot sa ii fac acea ... (vezi toată discuția)
Returnare produse pentru srl alexpromote alexpromote Buna ziua, Am cumparat un produs ( lampa led manichiura ) de pe un site din Romania, in poza de pe site acest produs era de culoarea alba. Am citit la ... (vezi toată discuția)
Functionare magazin online fara stoc (intreprindere individuala) Argali Argali Buna seara! Vom deschide si noi in curand un magazin online pentru care nu vom avea stocuri (stoc la furnizor). Am dori in principiu ca procedeul sa fie ... (vezi toată discuția)