avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 783 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produs fara defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produs fara defect

Clientul achizitioneaza un mobilier pe care il returneaza in urmatoarele 2 ore si solicita banii. Mentionez ca produsul este cel comandat, nu are niciun defect si clientul insista ca isi vrea banii. Conform carei legi am obligatia sa ii returnez banii? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: flori_09 , utilizator 10:50, 4 Ianuarie 2012
Daca:
- nu sunteti magazin cu vanzare online, si
- nu aveti prevazut dvs. asa ceva la conditiile de returnare, pe motiv de ''razgandire'' nu sunteti obligati.
Sa va arate clientul unde scrie ca sunteti obligati.
Nu avem nicaieri conditiile de returnare, pe motiv de ''razgandire''. Si mai sunt, din pacate, persoane care nu prea stiu ce-si doresc. Ameninta cu reclamatii la OPC si insista ca-si vor banii, cu toate ca nu i-a obligat nimeni sa-l achizitioneze.
Dar ca si acoperire legala, pentru mine, ce lege sa-i pun in fata clientului?Multumesc.
Ati avea obligatia de a primi returul doar daca a fost vandut in mediul online.
Cititi va rog si acest articol:

[ link extern ]



Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.

Astfel, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.


[ link extern ]
Clientul a vazut produsul, a semnat factura si in momentul in care produsul a fost livrat de sofer, el refuza sa semneze avizul, pe motiv ca isi vrea banii inapoi, ca s-a razgandit si nu vrea niciun alt produs. Conform legislatiei in vigoare, ce alta lege este aplicabila in situatia sus-mentionata? Multumesc.

Alte discuții în legătură

Defectiune frane! corinteanu corinteanu buna ziua! am cumparat o masina direct de la dealer in decembrie 2009 iar in martie 2010 s-a produs o defectiune la sistemul de franare, iar la service i-au ... (vezi toată discuția)
Acordare garantie de catre producator smara_radu smara_radu Buna ziua, Reprezint o firma de productie publicitara: mai exact producem pe comanda reclame luminoase cu leduri (afisaje cu leduri, cruci de farmacie cu ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte tatiana_pet tatiana_pet Buna ziua, este adevarat ca garantia la incaltaminte este de fapt de 2 ani, nu doar 30 zile asa cum transmit comerciantii cand ne vand un produs? - Am citit ... (vezi toată discuția)