Daca ati avut ghinionul sa va pierdeti deodata certificatul de nastere si cartea de identitate va aflati oarecum intr-un cerc vicios: nu puteti cere eliberarea unui duplicat al certificatului pentru ca nu aveti carte de identitate si nu puteti depune actele pentru cartea de identitate pentru ca nu aveti certificat de nastere.
Calea de urmat in acest caz este:
1. Cerere eliberare carte de identitate provizorie la Evidenta Persoanelor
2. Cu cartea de identitate provizorie se merge la Starea Civila si se solicita eliberarea unui duplicat al certificatului de nastere
3. Din nou la Evidenta Persoanelor, de data asta pentru depunerea cererii pentru carte de identitate.
Insa
daca aveti domiciliul in acelasi oras in care v-ati nascut, Hotararea de Guvern 64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă a simplificat procedura: ambele cereri se depun la Evidenta Persoanelor iar actele (atat CI cat si duplicatul certificatului de nastere) le veti primi deodata.
CAPITOLUL VIII
Eliberarea certificatelor de stare civila
Art. 156
[...]
(2) In situatia in care S.P.C.L.E.P. care are in pastrare actul de stare civila este acelasi cu cel pe raza caruia persoana isi are domiciliul, aceasta va depune cererea atat pentru obtinerea certificatului de stare civila, cat si pentru eliberarea actului de identitate la structura de evidenta a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P.
Cererea privind eliberarea certificatului de stare civila va fi transmisa structurii de stare civila, spre competenta solutionare.
Certificatul de stare civila, transmis in termen de 3 zile structurii de evidenta a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P., va fi inmanat solicitantului odata cu cartea de identitate.