Buna ziua, dragi colegi - cu voia dvs.
Suntem din martie Asociatie de Propietari.
Avem CIM - partial la femeia de serviciu, contract de colaborare cu administratorul, contract de mandat cu presedintele. ( 3150ron/luna brut )
Pentru ingrijitoare , adm. a facut med. muncii,( ca avea o "cunostinta " cam scumpa ) pentru ceilalti doi, nu ,ca nu trebuie - zice presedintele si adm.
Pentru SSM, mi-au cerut mie o oferta, in luna august si mai cauta de-atunci inca doua, ca asa zice legea.
Le-am explicat riscurile de acc. de munca, atat la bloc unde incaseaza intretinerea, cat si pe traseul la banca, firme, tribunal, unde se deplaseaza ei frecvent.
Nu vor, "ca ne costa bani, lasa numai femeia de serviciu." Eu una , nu accept, punctul lor de vedere, dar vor contracta pe cine stie cine, care accepta.
Ce fac, daca ii reclam la ITM, platesc amenda si eu, ca locatar. Daca ii las in pace, se -ntampla necazul, nu anunta nimeni ITM, si iar luam amenda !
Ce adunare generala, ca oamenii cand aud de bani in plus, iau foc.!!
Un sfat, va rog mult, cu stima Octavia T
Eu sunt intotdeauna pentru a face lucrurile corect si atunci cand gresim sa platim pentru greseala noastra. Asadar eu sunt pentru varianta cu informare catre ITM (nu imi place termenul de reclamatie - suna prea comunist) care sa ia masurile de rigoare inclusiv pentru cei care presteaza (firma abilitata).
o seara frumoasa si sa auzim numai de bine.
Octavia Turbatu
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Buna ziua,
Mie imi place termenul reclamatie, deoarece parca simt ca am si eu drepturi pe lumea asta , si le revendic , tocmai ca pe vremea comunistilor nu puteai sa reclami nimic !
Sesizare , parca e doar o atentionare de " ai grija ce faci", asa parinteste !
In acest moment nu se ocupa nimeni de SSM, DAR.. avem med. muncii la femeia de serviciu.
Multumesc mult, mai astept pareri.
Eu sunt pentru "impacare", care sa fie benefica pentru ambele parti, in conditiile in care activitatea ssm pentru lucratorii angajati cu CIM (femeie de serviciu, instalator, electrician) de catre o asociatie de locatari poate fi incadrata la un nivel redus de activitate.
Inteleg ca faceti parte din asociatie, caz in care puteti presta activitatea de ssm (un atu in "lupta" cu concurenta), intocmind dvs. materiale de instruire/ instructiuni ssm, identificare riscuri si evaluare riscuri, in schimbul unor facilitati minime (!?) la intretinere, cu avizul asociatiei de locatari (in speta a presedintelui si administratorului), care vor putea trece in situatia financiara a asociatiei acest lucru.
Instruirea ssm (anual/ semestrial) poate fi facuta de catre presedintele de asociatie, care poate fi considerat angajator, in baza materialelor intocmite de dvs., care inteleg ca aveti autorizatie in acest sens.
Daca ITM o cere, presedintele de asociatie poate urma un curs ssm de 40 de ore, suficient pentru a putea face instruirea ssm a lucratorilor.
Personal, nu cred ca o reclamatie/ informare la ITM, in acest caz, va face mare valva, printre inspectori. Cel mult se va considera ca un exces de zel din partea asociatiei de locatari.
Instruirea ssm, ca si examenul medical la angajare si periodic este obligatoriu pentru toti lucratorii (inclusiv administrator si presedinte), daca detin un contract individual de munca, pentru care se plateste asigurari pentru sanatate, asigurari pentru pensii, asigurari pentru AM si BP.
Mai intai sa va uram un Bine ati revenit!
Banuiti probabil ca nu sunt de acord cu opinia dumneavoastra.
Contractul de colaborare (prestari servicii) cu administratorul si contract de mandat cu presedintele sunt contracte incheiate in baza codului civilcare (parerea mea) nu se incadreaza in modul de definire a lucratorului.
Contractul de colaborare fiind un contract asimilat contractului de prestari servicii cred ca se poate incadra in NM de aplicare a L 319/2006 la art 82 alin (2)
(2) Pentru lucratorii din intreprinderi si/sau unitati din exterior care desfasoara activitati pe baza de contract de prestari de servicii, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucratorilor respectivi privind activitatile specifice intreprinderii si/sau unitatii respective, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, in general.
In ce ptiveste contractul de mandat (imputernicire platita) acesta cred ca poate fi asimilat cu angajatorul care are responsabilitatea unitatii.
E un caz aparte dar un lucru macar este sigur, femeiei de servici trebuie sa i se asigure securitatea şi sanatatea in munca, conform prevederilor din Legea 319/2006.
Ar fi interesant de vazut cum ar trata ITM-ul o sesizare de genul asta. In proportie de 99% sunt sigur ca nu se va aplica nici o amenda.
Va multumesc pentru urare, am inceput ziua bine, pentru ca am avut dovada ca munca mea pe acest forum nu a fost uitata.
Nu am mai postat raspunsuri , deoarece am vazut ( citesc des tot ce se scrie ) ca acum sunt niste specialisti adevarati care se ocupa cu asta. Am de la cine invata si la cine sa apelez cand am o problema. Va multumesc.
Lund ca termen de comparatie un srl, presedintele de bloc ,ar putea fi pe post de adminstrator. Dar angajatorul , in cazul nostru e Asociatia de Propietari.
Femeia de servici si administratorul de bloc sunt angajatii.
Se pune problema unui acc. de munca sau boala profesionala ( ingrijitoarea are toate sansele ) va trebui sa anuntam ITM si sa facem cercetarea acc., sa platim conc. medical, etc.
S-au grabit sa faca med. muncii ( cu o "cunostinta", scump, dupa parerea mea ) si din august cauta inca doua oferte , una fiind a mea.
Nu iau in serios treaba cu SSM-ul, ca de altfel multe altele.
Va multumesc pentru lamuriri, va doresc numai bine.
Instruire psi
KPLA
sunt un PFA. am un contract de prestari servicii cu un alt PFA care desfasoara activitate de spalatorie auto. prestez servicii de spalat autoturisme. ... (vezi toată discuția)