sunt titular intrepr.individ.si conduc contabilitatea in partida simpla. as dori sa ma pun la punct cu inregistrarile ce trebuiesc facute pt. mijloc fix / obiect inventar / consumabil, eventual cu exemple pt.clarificare. rog sa ma corectati daca fac afirmatii eronate!
1. mijloc fix (valoarea de achizitie peste 1800 lei fara TVA) - se intocmeste fisa mijlocului fix. se inregistreaza in Registrul inventar?
2. obiect de inventar (valoarea de achizitie sub 1800 lei fara TVA) - se inregistreaza in Registrul inventar, se face bon de consum. se mai intocmeste vreun PV la iesirea din gestiune? de ex. un scaun care s-a deteriorat dupa 2 ani.
3. consumabil - ce se intocmeste la intrarea / iesirea in / din gestiune? si dau aici urmatoarele exemple: cartus pt.imprimanta, hartie copiator, cauciuc de iarna pt.auto (proprietate personala pt.care am contract de comodat).
1. Intocmiti fisa de evidenta a mijlocului fix. Il treceti si in Registrul inventar. Intocmiti si proces verbal de punere in functiune a mijlocului fix.
2. Da se face bon de consum.
Pentru scaun intocmiti un proces verbal de scoatere din gestiune.
3. Intocmiti NIR si bon de consum.
multumesc pt.explicatii!
as mai avea nevoie de cateva preciari: am contract de comodat pt auto proprietate personala. cum sunt privite urmatoarele achizitii (ce sunt, care sunt inregistrarile ce trebuiesc facute)?
- cauciucuri care s-au inlocuit datorita uzurii
- cauciucuri de iarna
- baterie
- o lampa care s-a spart si a trebuit inlocuita
- filtru de aer, ulei ce se inlocuiesc periodic
Pentru ca masina este folsita de Dvs. si in scop personal, eu as merge pe inregistrarea cheltuielilor deductibile, raportata la veniturile pe care le inregistrati. Incheierea contractului de comodat presupune ca masina o folositi in scopul obtinerii unor venituri. Nu putem aprecia noi care sunt veniturile Dvs. si care va sunt cheltuielile. Astfel, pentru a evita ca in urma unui control aceste cheltuieli sa va fie scoase si recalculat impozitul pe venit, as inregistra pe cheltuieli numai o serie de anvelope schimbate. Din ceea ce ati scris mai sus, eu am inteles ca s-au schimbat anvelope pentru ca erau uzate. Sunt cele de vara? Si ati achizitionat si anvelope de iarna.
Masina o folosesc pt.deplasarea de la sediu la locul unde-mi desfasor activitatea si am considerat ca o folosesc in proportie de 50% pt.obtinerea veniturilor (lucru ce se poate dovedi). Deci am trecut la cheltuieli deductibile 50% din valoarea facturilor pt. inlocuirea cauciucurilor de vara uzate, pt.achizitionarea de anvelope de iarna, din valoarea rovignetei (circul pe drum european pana la locul activitatii), din valoarea facturii pt.reviziile periodice.
Registrul inventar
costicul
Am tot citit pe forum insa parerile sunt impartite. Pentru o Intreprindere individuala explicati-mi ca unui incepator,va rog.
1.ce se trece in registrul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.