Buna ziua,
In functie de vectorul fiscal ales la infiintare si de modificarile ce vor aparea in acesta, este necesara deplasarea la ANAF pentru completarea declaratiei 010 ?Declaratie de inregistrare fiscala /Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice,asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
Salariati
Primul pas pentru angajarea unui salariat il reprezinta intocmirea Contractului individual de munca si transmiterea acestuia la Inspectoratul teritorial de munca(ITM) prin intermediul programului Revisal cu o zi inainte de inceperea derularii contractului . De asemenea, fiecarui salariat i se intocmeste un dosar care trebuie sa cuprinda documentele necesare angajarii, un exemplar din Contractul individual de munca, iar pe parcurs se completeaza cu actele aditionale intocmite si alte documente care le modifica pe cele initiale.
Inaintea angajarii unui salariat este obligatoriu controlul medical la cabinetul de Medicina Muncii, apoi acest control se afectueaza anual.
Salariatului nou venit i se aduc la cunostinta prevederile Regulamentului intern al firmei, i se inmaneaza un exemplar din fisa postului, este instruit pe linie de Sanatate si securitate in munca. Angajatorului ii este necesara dovada ca angajatul a luat la cunostinta despre toate acestea.
Taxe si impozite aferente fondului de salarii
Angajat:
10.5% contributie individuala de asigurari sociale (pensii -CAS)
5.5% contributie la fondul national unic de sanatate (CASS)
0.5% contributie individuala pentru somaj
16% impozit pe veniturile din salarii
Angajator:
20.80% contributie la fondul de pensii(CAS)
5.2 % contributie la fondul national unic de sanatate (CASS)
0.5% contributie la fondul de somaj
0.85% contributie pentru concedii si indemnizatii
0.25% contributie la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
.1-...% contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale in functie de codul CAEN al activitatii principale declarate.
Contractele de munca pot fi incheiate pentru norma intreaga ? 8 ore ? dar si cu timp partial .
In cazul in care nu exista salariati angajatorul nu are nici una din obligatiile prezentate mai sus.
Obligatii declarative
In functie de optiunile firmei la infiintare, o societate are urmatoarele obligatii declarative:
- declaratia 100 trimestriala privind obligatiile de plata la bugetul de stat;
- declaratia 101 anuala privind impozitul pe profit;
- declaratia 112 declaratie lunara privind obligatiile de plata a contributiilor sociale,a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- declaratia 300 lunara sau trimestriala decont de taxa pe valoarea adaugata;
- declaratia 390 lunara privind achizitiile si livrarile intracomunitare;
- declaratia 392 A anuala privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent ;
- declaratia 392 B anuala privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent;
- declaratia 394 privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national cu termen lunar sau trimestrial in functie de perioada de raportare a decontului de TVA;
In cazul in care societatea are salariati exista obligativitatea depunerii unei declaratii privind salariatii societatii cu datele respective(cod numeric, venituri, impozit pe venit, etc, pana la data de 28 februarie a anului urmator pentru anul incheiat.
De asemenea, in termen de 150 zile calendaristice ale anului urmator se depun situatiile financiare anuale pentru anul incheiat.
Registre obligatorii.
-Registrul unic de control
-Registrul de evidenta fiscala pentru platitorii de impozit pe profit
-Registrul jurnal
-Registrul inventar
-Cartea mare
In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
a sa notifice in scris cu privire la infiintare oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie O.T.I.M.M.C. al A.I.P.P.I.M.M. in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta;
b sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a si/sau b si/sau c pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant;
c sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;
d sa depuna la A.I.P.P.I.M.M. situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres.
Surse:
www.avocatnet.ro/content/art...
ORDONANTA DE URGENTA nr. 6/2011 din 2 februarie 2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri