avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... PFA cu activitate de reprezentanta in Romania a unei ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

PFA cu activitate de reprezentanta in Romania a unei companii din UE

Buna seara,

Am citit ce s-a scris in acest forum despre PFA insa nu am gasit pe nimeni care sa discute despre o speta asemanatoare cu a mea.
Pe scurt, vreau sa fac un PFA care sa actioneze ca reprezentata in Romania a unei companii din UE.Mai exact, am sa intermediez activitatea de vanzare, tinand legatura cu clientii de pe teritoriul Romaniei.Precizez ca vanzarea efectiva nu se va derula prin acest PFA,clientii cumparand direct de la firma producatoare.
PFA-ul vreau sa-l fac doar pentru a exista un cadru legal de incasare al comisioanelor si decontarea cheltuielilor aferente activitatii de vanzare.
Ca si mod de lucru as vrea sa emit lunar cate o factura in euro catre firma "mama", factura care sa cuprinda toate costurile si comisioanele aferente acelei luni.Pe factura nu o sa apara defalcat fiecare cost,toate fiind reunite sub denumirea de "Business intermediary activity".Aceasta o sa fie unica sursa de venit pe acest PFA.
Ce ma intereseaza pe mine ar fi:
1.cum este incadrata aceasta activitate si ce implica? ( vanzare ,intermediere...?)
2.ce taxe sunt obligat sa platesc pentru acest tip de activitate si care este procentul fiecareia ( cas31,3%, cass5,5%,somaj0,5%, impozit16%)?
3.din ce valoare se platesc aceste taxe? Din factura pe care o emit eu si implicit o incasez?
4.factura pe care o emit eu o sa fie purtatoare de TVA?
5. ce cheltuieli as putea sa deduc? ( ex: masina, carburant, birotica, cazare in caz de deplasari, masa, haine,cheltuieli intretineri masina si pct de lucru)
6. care este diferenta dintre PFA platitor sau neplatitor de TVA? ma refer doar la cazul meu, are vro influenta?
7. de la ce valoare a cifrei de afaceri esti mutat direct la PFA platitor de TVA?
8. pe factura in euro care o emit eu trebuie sa fie trecut si cursul valutar din ziua emiteri? ma gandesc la asta pentru a usura calculul darilor catre stat,care se fac in lei

Sper ca speta mea sa fie de interes general pentru a "lumina" mai multe persoane doritoare de PFA :)

Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si comentarii !
Cel mai recent răspuns: Oranina Dumitru , Contabil 14:32, 3 August 2009
alexok a scris:

Buna seara,

Am citit ce s-a scris in acest forum despre PFA insa nu am gasit pe nimeni care sa discute despre o speta asemanatoare cu a mea.
Pe scurt, vreau sa fac un PFA care sa actioneze ca reprezentata in Romania a unei companii din UE.Mai exact, am sa intermediez activitatea de vanzare, tinand legatura cu clientii de pe teritoriul Romaniei.Precizez ca vanzarea efectiva nu se va derula prin acest PFA,clientii cumparand direct de la firma producatoare.
PFA-ul vreau sa-l fac doar pentru a exista un cadru legal de incasare al comisioanelor si decontarea cheltuielilor aferente activitatii de vanzare.
Ca si mod de lucru as vrea sa emit lunar cate o factura in euro catre firma "mama", factura care sa cuprinda toate costurile si comisioanele aferente acelei luni.Pe factura nu o sa apara defalcat fiecare cost,toate fiind reunite sub denumirea de "Business intermediary activity".Aceasta o sa fie unica sursa de venit pe acest PFA.
Ce ma intereseaza pe mine ar fi:
1.cum este incadrata aceasta activitate si ce implica? ( vanzare ,intermediere...?)
2.ce taxe sunt obligat sa platesc pentru acest tip de activitate si care este procentul fiecareia ( cas31,3%, cass5,5%,somaj0,5%, impozit16%)?
3.din ce valoare se platesc aceste taxe? Din factura pe care o emit eu si implicit o incasez?
4.factura pe care o emit eu o sa fie purtatoare de TVA?
5. ce cheltuieli as putea sa deduc? ( ex: masina, carburant, birotica, cazare in caz de deplasari, masa, haine,cheltuieli intretineri masina si pct de lucru)
6. care este diferenta dintre PFA platitor sau neplatitor de TVA? ma refer doar la cazul meu, are vro influenta?
7. de la ce valoare a cifrei de afaceri esti mutat direct la PFA platitor de TVA?
8. pe factura in euro care o emit eu trebuie sa fie trecut si cursul valutar din ziua emiteri? ma gandesc la asta pentru a usura calculul darilor catre stat,care se fac in lei

Sper ca speta mea sa fie de interes general pentru a "lumina" mai multe persoane doritoare de PFA :)

Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si comentarii !



1. incadrare activitate: activitate comerciala bazata pe: contract de mandat, contract de agentie comerciala, contract de comision; contractul il alegeti in functie de modul de desfasurarea a afacerii
2.taxe: trebuie facut contract cu fiecare casa in parte
3.taxele se platesc in rate in avans conform declaratiei de inceput de activitate si se regularizeaza la profitul stabilit la sfarsitul anului, va sfatuiesc sa nu declarati mult la inceput ca nu cumva taxele sa depasesca asteptarile privind profitul
4. factura pe care o emiteti va fi purtatoare de tva in cazul cand deveniti platitor de tva
5.cheltuieli deductibile sunt o lista intreaga, va detailez cateva: cheltuielile cu reparatiile auto, cu intretinerea sediului si punctelor de lucru, birotica, telefon, cheltuieli deplasare incluzand cazare, indemnizatie de deplasare, transport; daca va declarati agent de vanzari se deduc in perioada 01.05.09-31.12.2010 si cheltuielile cu combustibilul pentru autoturism; contributiile sociale obligatorii, etc- pentru cheltuielile re sediu si auto trebuie sa aveti contract de vanzare-cumparare pe numele PFA, inchiriere sau de comodat
6.platitorii de tva au avantajul ca pot deduce tva la unele cumparari si dezavantajul ca intocmesc mai multe acte, inclusiv declaratiile de tva
7. 35.000 Euro
8. in contabilitatea PFA, neplatitor de tva, factura se inregistreaza la data incasarii la cursul din acesta data

Intrebarea dvs este foarte compelxa, legislatia in domeniu depaseste 3 kilograme, v-am dat niste raspunsuri orientative.

Succes!
Buna ziua,

In primul rand va multumesc pentru amabilitate. sper ca raspunurile dvs din acest post sa ajute mai multa lume.

Inteleg ca legistaltia este una foarte stufoasa insa plecand de la raspunsurile orientative date de dvs, as mai avea cateva nelamuriri:
1. tinand cont de activitatea descrisa initial, activitate care se desfasoara intre PFA-ul meu si firma "mama" in baza unui contract de reprezentatnta, care din sugetiile stipulate de dvs ar fi mai indicata?
2. CAS de 31,3%, CASS de 5,5%, somajul de 0,5% si impozitul de 16% , toate sunt taxe obligatorii? Procentele stipulate de mine sunt cele corecte?
3. deci dvs ma sfatuiti sa merg pe varianta de plata forfetara anuala si nu in sistem real, platibil trimestrial, corect?
4.in cazul in care depasesc 35000 euro ( la ce curs?), factura pe care o emit eu catre firma "mama" o sa fie purtatoare de TVA, insa TVA-ul o sa fie 0, corect?
5.cum fac sa ma declar agent de vanzari pt a putea deduce si carburantul? In cazul masini si sediului spuneti ca trebuie sa existe contract de chirie, leasing sau rate dupa caz,pe numele acestui PFA. Daca sediul sau masina exista deja atunci trebuie sa fac un contract de comodat intre mine ca pers fizica si PFA-ul meu, am inteles corect?
6.Platitori de TVA pot deduce TVA la unele cumparaturi, insa pe de alta parte cand deduc cheltuieli pe PFA, nu mai pot baga toata valoare, ci doar valoare fara TVA, corect?
8. factura catre firma mama va fi clar in euro, nu o pot face in lei. in acest caz, trec cursul zilei pe factura atunci cand o emit?

Cel mai important punct din toate cele mentionate mai sus este pct-ul 2, deoarece trebuie sa stiu exact ce taxe si la ce procente sunt obligat sa platesc.

Multumesc anticipat!
Buna ziua,

revin cu solicitarea de a-mi spune ce taxe sunt obligatorii si in ce procent.
Eu am auzit ca trebuie sa platesc 31,3% CAS , 5,5% CASS si impozit 16%. Toate aceste procente se calculeaza din singura factura care o emit sau pot sa declar eu pt fiecare in parte alta valoare de intrare?
Sper ca am reusit sa comunic destul de clar ceea ce vreau sa aflu.

merci
~ Conținut șters la cerere ~
teominator a scris:

Buna ziua,

si eu ma gandesc sa ma fac PFA si m-ar interesa exact care impozite sunt obligatorii si care sunt optionale (si ce cuantumuri exacte au). Am auzit si citit multe variante si nu stiu in care sa am incredere. Multumesc!


Pentru a primi un raspuns edificator reveniti cu precizarea daca aveti si alte venituri si ce tip de venituri sunt.

Alte discuții în legătură

Completare registru casa in valuta cristian_conea cristian_conea Am o factura in valuta de 100 euro + 19 euro TVA (cand era TVA-ul 19%....) In registrul de casa in valuta se trece valoarea din factura fara TVA (100 euro) ... (vezi toată discuția)
De la ce suma? giovana giovana sant persoana fizica autorizata si practic taximetria, de la ce suma se plateste impozitul pe profit si tva?#-o (vezi toată discuția)
Pfa-deducere benzina+diurna Silviu_r Silviu_r Am un PFA neplatitor de TVA si imi desfasor activitatea in toata tara. Am contract de comodat pe masina proprie. Am tot citit pe forumuri si in legislatie dar ... (vezi toată discuția)