alexok a scris:
Buna seara,
Am citit ce s-a scris in acest forum despre PFA insa nu am gasit pe nimeni care sa discute despre o speta asemanatoare cu a mea.
Pe scurt, vreau sa fac un PFA care sa actioneze ca reprezentata in Romania a unei companii din UE.Mai exact, am sa intermediez activitatea de vanzare, tinand legatura cu clientii de pe teritoriul Romaniei.Precizez ca vanzarea efectiva nu se va derula prin acest PFA,clientii cumparand direct de la firma producatoare.
PFA-ul vreau sa-l fac doar pentru a exista un cadru legal de incasare al comisioanelor si decontarea cheltuielilor aferente activitatii de vanzare.
Ca si mod de lucru as vrea sa emit lunar cate o factura in euro catre firma "mama", factura care sa cuprinda toate costurile si comisioanele aferente acelei luni.Pe factura nu o sa apara defalcat fiecare cost,toate fiind reunite sub denumirea de "Business intermediary activity".Aceasta o sa fie unica sursa de venit pe acest PFA.
Ce ma intereseaza pe mine ar fi:
1.cum este incadrata aceasta activitate si ce implica? ( vanzare ,intermediere...?)
2.ce taxe sunt obligat sa platesc pentru acest tip de activitate si care este procentul fiecareia ( cas31,3%, cass5,5%,somaj0,5%, impozit16%)?
3.din ce valoare se platesc aceste taxe? Din factura pe care o emit eu si implicit o incasez?
4.factura pe care o emit eu o sa fie purtatoare de TVA?
5. ce cheltuieli as putea sa deduc? ( ex: masina, carburant, birotica, cazare in caz de deplasari, masa, haine,cheltuieli intretineri masina si pct de lucru)
6. care este diferenta dintre PFA platitor sau neplatitor de TVA? ma refer doar la cazul meu, are vro influenta?
7. de la ce valoare a cifrei de afaceri esti mutat direct la PFA platitor de TVA?
8. pe factura in euro care o emit eu trebuie sa fie trecut si cursul valutar din ziua emiteri? ma gandesc la asta pentru a usura calculul darilor catre stat,care se fac in lei
Sper ca speta mea sa fie de interes general pentru a "lumina" mai multe persoane doritoare de PFA :)
Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si comentarii !
1. incadrare activitate: activitate comerciala bazata pe: contract de mandat, contract de agentie comerciala, contract de comision; contractul il alegeti in functie de modul de desfasurarea a afacerii
2.taxe: trebuie facut contract cu fiecare casa in parte
3.taxele se platesc in rate in avans conform declaratiei de inceput de activitate si se regularizeaza la profitul stabilit la sfarsitul anului, va sfatuiesc sa nu declarati mult la inceput ca nu cumva taxele sa depasesca asteptarile privind profitul
4. factura pe care o emiteti va fi purtatoare de tva in cazul cand deveniti platitor de tva
5.cheltuieli deductibile sunt o lista intreaga, va detailez cateva: cheltuielile cu reparatiile auto, cu intretinerea sediului si punctelor de lucru, birotica, telefon, cheltuieli deplasare incluzand cazare, indemnizatie de deplasare, transport; daca va declarati agent de vanzari se deduc in perioada 01.05.09-31.12.2010 si cheltuielile cu combustibilul pentru autoturism; contributiile sociale obligatorii, etc- pentru cheltuielile re sediu si auto trebuie sa aveti contract de vanzare-cumparare pe numele PFA, inchiriere sau de comodat
6.platitorii de tva au avantajul ca pot deduce tva la unele cumparari si dezavantajul ca intocmesc mai multe acte, inclusiv declaratiile de tva
7. 35.000 Euro
8. in contabilitatea PFA, neplatitor de tva, factura se inregistreaza la data incasarii la cursul din acesta data
Intrebarea dvs este foarte compelxa, legislatia in domeniu depaseste 3 kilograme, v-am dat niste raspunsuri orientative.
Succes!