Buna ziua. Am deschis acest subiect fiindca am o problema relativ majora cu firma / compania pentru care lucrez in momentul actual. As dori sa mentionez inca de la inceput ca aceasta problema nu ma afecteaza doar pe mine personal ci peste 100 de angajati aflati in aceeasi situatie. Problemele au inceput in luna Iunie cand, pentru prima data, salariile au fost date in 2 transe, a - 2 - a dupa data trecuta in Contractul Individual de Munca, si anume data de 15 a fiecarei luni. Acelasi lucru s-a intamplat apoi si in luna Iulie. Iar luna aceasta, dupa ce ne-au virat in conturi o suma echivalenta cu ~ 40% din salariul net luni 17 August, aseara spre sfarsitul programului managerii ne-au adunat pe toti angajatii care inca mai eram la sediul firmei pentru a ne transmite mesajul trimis de catre conducerea firmei / companiei :
Incepand cu data de 19 August ( adica astazi ) se suspenda activitatea, pana la data de 30 August, din motive tehnice.
Evident, problema principala fiind banii care ni se cuvin, explicatia lor a fost ca sumele restante nu pot fi platite decat din banii pe care ar urma sa-i trimita in perioada urmatoare firma / compania "mama", din Polonia. Nu ni s-a spus concret o data, doar asa foarte evaziv ca cei care avem de luat banii pe card ii vom lua vineri si cine are de luat cash, cand va reveni departamentul de HR.
In urma acestor intamplari, o parte ( peste 20 ) dintre angajati am decis astazi sa mergem la ITM si sa inregistram o reclamatie, in care pe langa aceasta problema principala am mai sesizat si faptul ca nu s-a respectat ( conform Codului Muncii ) dreptul nostru la 2 zile libere consecutive, saptamanal, de multe ori lucrand in zilele de Sambata pentru care primeam libera o alta zi stabilita de cele mai multe ori de ei, din saptamana care urma ( Luni-Vineri ).
Pe langa aceste lucruri, as dori sa mentionez faptul ca in ultima perioada ni s-au impus pe banda rulanta in regulamentul de ordine interioara ZECI de restrictii si schimbari in detrimentul nostru, am fost chemati la munca Sambata aceasta de Sf. Maria sub pretextul ca vom fi platiti dublu, cand de fapt ei intentionau sa suspende activitatea si nu ne dea nici macar restul de bani care ni se cuvin pentru luna trecuta.
As dori niste sfaturi despre cum ar trebui sa procedez / procedam in continuare. Reclamatia depusa astazi la ITM este semnata ca peste 20 de angajati, insa din cate m-am informat eu de pe forum, ITM-ul nu are puterea de a obliga firma / compania angajatoare sa ne plateasca salariile ci poate doar constata neregulile si poate sanctiona cu o amenda. Din cate stiu singura varianta in urma careia ne-am putea recupera banii, intr-un final, ar fi sa-i actionam in judecata. Cat timp ar trebui sa treaca, dupa parerea dvs., pana cand ar trebui sa luam si aceasta masura impotriva lor, in cazul in care nu ne primim salariile ? Sincer dupa cum se prezinta situatia, noi ( angajatii ) suspectam ca nu este vorba despre o suspendare ci despre inchiderea definitiva. Mai mult de atat, din cate am inteles de la o colega care s-a intors la sediul firmei dupa ce am depus reclamatia la ITM, directoarea a afisat o atitudine sfidatoare, intrebata ( in engleza ) cand ne vom primi banii aceasta a replicat : "If you want money, earn it !".
Sunt colegi de ai mei in situatii mult mai dificile decat a mea, eu personal vreau doar sa se faca dreptate si sa primim banii pentru munca prestata fiindca asa mi se pare corect, dar sunt oamenii care din cauza acestei situatii nu isi pot plati chiriile, intretinerile si alte facturi, ba chiar sunt si cativa la care se pune problema ca n-au bani de mancare. Asadar, draga forum Avocatnet, ce ar fi de facut ?
Cel mai recent răspuns:
Cornel Vasile , Consilier juridic
13:48, 7 Ianuarie 2016