avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Autorizaţii Restaurant/ FastFood – acte necesare la ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Autorizaţii Restaurant/ FastFood – acte necesare la DSV, DSP, ISU, Mediu, Primărie, ITM, DITL, alte instituţii!

Restaurantul, sau FastFood-ul are nevoie de o serie de autorizaţii pentru a funcţiona legal! Toată lumea ştie asta!

Care este procedura legală corectă şi completă? Care sunt actele necesare?

Ei, asta e o chestiune despre care mulţi îşi dau cu părerea, dar puţini cunosc, iar unii dintre cei care cunosc, vă comunică realitatea cosmetizată conform intereselor proprii de vânzări! Acesta este un material informativ. Voi explica în detaliu, iar la sfârşit aflaţi şi motivul:

Autorizaţia DSV,

Actele care se depun la registratura DSV sunt:
1. Cererea tip,
2. Certificat de înregistrare firmă (CUI) în copie,
3. Certificat Constatator conf. Legii 359/ 2004,
4. schiţa spatiului în care veţi descrie încăperile, utilajele şi circuitele de lucru,
5. act de identitate administrator, în copie.

După ce depuneţi dosarul, veţi fi vizitaţi de o echipă DSV, iar cu această ocazie veţi prezenta:
- contractele (DDD, neutralizare, salubrizare, medicina muncii şi cel cu un laborator autorizat)
- procedurile (ddd, autocontrol, igienă, etc) pentru localurile mai mici, sau HACCP complet pentru localurile mai mari
- cursuri de igienă pentru angajaţi, diploma bucătarului, etc,
- spaţiul amenajat corect, finisat şi utilat - cel mai important dintre toate!

Degeaba aveţi toate contractele şi HACCP complet dacă spaţiul nu este corect conceput şi amenajat!
Pentru lipsa unor documente inspectorii DSV vă mai pot lăsa câteva zile, dar pentru amenajarea necorespunzătoare, aşa ceva este puţin probabil!

Invit pe oricine să mă contrazică cu argumente, dar am o experienţă lungă în spate şi un Portofoliu pe măsură, aşa că ştiu ce scriu aici! Nu vând nici servicii DDD, nici neutralizare, nici altele. Dacă daţi câte o căutare, puteţi găsi zeci de oferte pentru fiecare. Nu aveţi nevoie de recomandările mele, deşi am şi eu o listă întreagă de colaboratori!


DSP, ISU, Mediu, PMB, ITM, DITL, alte institutii

Restaurantele de dimensiuni mici NU au nevoie de autorizaţii de la nici una dintre aceste instituţii, ci doar de Negaţii, în funcţie de ceea ce vă solicită primăria!

DSP Bucureşti
- Nu emite Autorizaţii pentru restaurante, pentru că legislaţia nu prevede aşa ceva!
- Poate emite la cerere: puncte de vedere, Notificări sau Notificări de Certificare a Conformităţii.

ISU Bucureşti-Ilfov
- Emite Autorizaţii, sau puncte de vedere, în funcţie de caz!
- De obicei, spaţiile sub 200 mp nu au nevoie de autorizaţie ISU, dar aceasta nu este o valoare absolută, iar specialiştii ISU vor analiza fiecare caz în parte!

APM Bucureşti ( Mediu )
- Emite Autorizaţii, sau punct de vedere, în funcţie de caz!
- Au nevoie de Autorizaţie de Mediu doar restaurantele cu peste 100 locuri.

PMB ( Primaria mun. Bucureşti )
- Ţine evidenta imobilelor expertizate tehnic din punct de vedere al riscului seismic la nivelul municipiului Bucuresti.
- Această listă este actualizată periodic şi este diponibilă online, pe site-ul instituţiei: [ link extern ]
- Emite la cerere, Adrese oficiale privind expertizarea şi luarea în evidenţă.

ITM Bucureşti
- Unele primării din Bucureşti solicită un punct de vedere oficial (Negaţie) din partea acestei instituţii.

DITL (Direcţia de impozite şi taxe)
- Unele primării solicită în vederea autorizării un Certificat Fiscal din care să reiasă faptul că nu există datorii faţă de primăria respectivă.


Autorizaţia de funcţionare de la Primărie

În Bucureşti primăria fiecărui sector are propria procedura de autorizare, pentru că fiecare consiliu local a votat câte o Hotarâre, prin care a adoptat, fie un Regulament, fie o Metodologie de autorizare proprie.

Există anumite diferenţe, dar lista documentelor necesare în dosarul de autorizare este aproximativ aceeaşi în proporţie de 80-85%, respectiv:
- copii ale actelor firmei,
- copii ale actelor spaţiului,
- acte care fac dovada destinaţiei comerciale, sau de alimentaţie publică a spaţiului,
- cereri, declaraţii pe propria răspundere, acorduri ale vecinilor, etc, care diferă de la o primărie la alta!

Am decis să fac publice aceste detalii în urma unei experienţe recente!

Am răspuns unei cereri de ofertă, iar beneficiarul m-a contactat şi m-a întrebat de ce nu am inclus în ofertă o serie de elemente, de care NU AVEA NEVOIE, dar care i-au fost oferite de altcineva!

Tot mai des am fost nevoit să elimin din bucătăriile clienţilor utilaje de care nu aveau nevoie şi care aglomerau inutil spaţiul de lucru!

Situaţii smilare au început sa apară tot mai frecvent şi referitor la unele documentaţii, sau contracte!

Dacă ai răbdare, poţi găsi multe informaţii utile pe: [ link extern ] /
Ultima modificare: Joi, 4 Mai 2017
Primoris SRL, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: HappyLand , utilizator 19:06, 18 Februarie 2020
Foarte util articolul =D> ! Inca o data ma conving de faptul ca nu ma pot descurca singura in acest demers.
As vrea sa deschid un mic bistro in sectorul 3, astfel ca am inceput cautarile pentru inchirierea unui spatiu de dimensiuni reduse (max. 100 mp), dar care sa intruneasca cel mai bine atat criteriile mele (vad bun, chirie rezonabila, investitii reduse), cat si cele ale autoritatilor (in ceea ce priveste autorizarea). Am in vedere doua spatii pentru care am programat o vizionare saptamana viitoare, insa problema este ca nu stiu ce trebuie sa am in vedere in ceea ce priveste autorizarea. Am incercat sa gasesc raspunsuri la primarie insa m-au "expediat" foarte repede...
Ma puteti ajuta cu cateva informatii? Ce conditii trebuie sa indeplineasca spatiul pentru a obtine autorizarile necesare? Exista posibilitatea ca DSV-ul sa imi refuze autorizarea?
Buna ziua,

Daca e vorba de un mic bistro si daca aveti noroc sa gasiti un spatiu care sa corespunda, cat de cat, exigentelor legale, cred ca o buna parte dintre demersuri le-ati putea face si singura, daca sunteti suficient de perseverenta si rabdatoare!

Daca nu aveti buget, puteti sa apelati la un specialist doar pentru a clarifica anumite detalii si pentru a intocmi anumite documentatii specifice!

Dupa cum ati putut afla din postarea mea initiala, autorizarea unui astfel de local presupune, mai intai, corecta amenajare a spatiului de lucru, intocmirea unor documentatii si efectuarea demersurilor la mai multe institutii.

Daca limitati colaborarea cu specialistul la evaluarea spatiului/ spatiilor, consultanta, 1-2 intalniri si intocmirea documentatiilor esentiale, puteti reduce bugetul alocat acestor servicii la o treime sau un sfert din cel alocat unui pachet complet!

Pana la urma, un bistro este un fel de restaurant, dar mai mic si cu mult mai putine sortimente in meniu, dar si in cazul unui bistro, trebuie concepute niste circuite de lucru corecte. Intr-o exprimare simplista trebuie sa va ganditi la:
- calea de aprovizionare (pe unde aduceti materia prima),
- procedurile prealabile (unde spalati legumele si ouale),
- zona de depozitare,
- zona de procesare (bucataria propriu-zisa),
- montarea si servirea,
- debarasarea si spalarea veselei murdare,
- evacarea gunoiului,
- accesul angajatilor,
- vestiarul,
- spatiul de servire,
- accesul clientilor,
- toaleta clientilor, etc

Insa, inainte de orice, va recomand sa faceti anumite verificari legate de spatiu!
Acum, primariile vor ca din acte sa reiasa in mod clar faptul ca spatiul are destinatie comerciala, sau de alimentatie publica.
Daca nu e asa, destinatia spatiului poate fi schimbata, dar nu e lucru usor!
Pe urma, trebuie sa va mai ganditi si la vecini! Primaria Sectorului 3 cere acordul acestora, daca localul va functiona dupa ora 22.00.

Gasiti mai multe informatii aici: [ link extern ]

Bineinteles, ma puteti contacta direct, daca veti considera necesar!
Succes!
Multumim pentru informatii! Nu mi-a trecut prin minte ca trebuie atatea hartoage pentru un restaurant sau ceva similar!:( Trebuie sa intocmesc toata nebunia asta de acte si pentru o cafenea de dimensiuni reduse?
Consider sa deschid o cafenea- concept, in care sa servesc si unele bunatati specifice locului. Ma gandesc la ceva de dimensiuni mici, maxim 20 locuri. Am nevoie ca spatiul sa aiba anumite caracteristici si in aceasta situatie? Inca nu am gasit locul care sa corespunda pe placul meu si pe buget. Acum ma gandesc ca ar trebui sa mai adaug pe lista criteriilor de alegerea spatiului si alte nenorociri, impuse legal. Imi puteti spune ce trebuie sa urmaresc? Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Voi incepe cu o precizare:
Termenul "Cafenea" are intelesuri diferite pentru primarie si DSV.

Daca,

Pentru primarie este importanta doar incadrarea CAEN (cafeneaua este incadrata pe codul CAEN 5630 Baruri si alte activitati de servire a bauturilor);

Pentru DSV cafeneaua serveste doar bauturi, iar in cazul in care serveste si preparate alimentare incadrarea merge catre bistro, sau fastfood, ori altceva (in functie de situatie).

Daca oferiti spre vanzare doar bauturi, pretentiile nu sunt neaparat foarte mari, dar exista niste conditii de bun simt! Daca discutam si de preparate alimentare, nivelul de exigenta creste! Va rog sa recititi postarile anterioare, sau sa intrati pe link-ul recomandat anterior pentru detalii!

Chiar de curand am avut o situatie recenta in care DSV-ul mi-a eliberat pentru un client de-al meu o Autorizatie care il incadra ca Snack-Bar (restaurant), iar Primaria Sectorului 3 l-a incadrat ca si Cafenea (cod CAEN 5630 Baruri si alte activitati de servire a bauturilor n.c.a.)

Pot reveni si cu detalii pe caz concret, daca vrea cineva link-urile!..

Bineinteles, ma puteti contacta direct, daca veti considera necesar.
Succes!
Multumesc frumos pentru raspuns. Totusi... imi puteti da cateva idei sa pot alege un spatiu OK, sa fiu si pe placul primariei si al DSV? M-ati putea ajuta dvs. in acest sens?

Alte discuții în legătură

Informare PadureMirela PadureMirela Bună ziua. Doresc sa îmi deschid un Bîstro mai micuț doar sa servesc Meniu zilei plus băuturii . Ce trebuie sa am în vedere în legătură cu spațiu.. ... (vezi toată discuția)
Conditii spatiu comercial lazaranca lazaranca Buna ziua! As dori sa infiintez o gelaterie in Bucuresti. Problema este ca oriunde am cautat pe internet (si aici includ si toate siteurile institutiilor gen ... (vezi toată discuția)
Avize necesare pentru o bucatarie andreea125 andreea125 Buna ziua, As dori sa stiu, daca se poate si se pricepe cineva, ce avize trebuiesc obtinute pentru deschiderea unei bucatarii (cu livrarea produsului acasa) ... (vezi toată discuția)