Restaurantul, sau
FastFood-ul are nevoie de o serie de autorizaţii pentru a funcţiona legal! Toată lumea ştie asta!
Care este procedura legală corectă şi completă?
Care sunt actele necesare?
Ei, asta e o chestiune despre care mulţi îşi dau cu părerea, dar puţini cunosc, iar unii dintre cei care cunosc, vă comunică realitatea cosmetizată conform intereselor proprii de vânzări!
Acesta este un material informativ. Voi explica în detaliu, iar la sfârşit aflaţi şi motivul:
Autorizaţia DSV,
Actele care se depun la registratura DSV sunt:
1.
Cererea tip,
2.
Certificat de înregistrare firmă (CUI) în copie,
3.
Certificat Constatator conf. Legii 359/ 2004,
4.
schiţa spatiului în care veţi descrie încăperile, utilajele şi circuitele de lucru,
5.
act de identitate administrator, în copie.
După ce depuneţi dosarul, veţi fi vizitaţi de o echipă DSV, iar cu această ocazie veţi prezenta:
-
contractele (DDD, neutralizare, salubrizare, medicina muncii şi cel cu un laborator autorizat)
-
procedurile (ddd, autocontrol, igienă, etc) pentru localurile mai mici, sau
HACCP complet pentru localurile mai mari
-
cursuri de igienă pentru angajaţi,
diploma bucătarului, etc,
-
spaţiul amenajat corect, finisat şi utilat -
cel mai important dintre toate!
Degeaba aveţi toate contractele şi HACCP complet
dacă spaţiul nu este corect conceput şi amenajat!
Pentru lipsa unor documente inspectorii DSV vă mai pot lăsa câteva zile, dar pentru amenajarea necorespunzătoare, aşa ceva este puţin probabil!
Invit pe oricine să mă contrazică cu argumente, dar am o experienţă lungă în spate şi un Portofoliu pe măsură, aşa că ştiu ce scriu aici! Nu vând nici servicii DDD, nici neutralizare, nici altele. Dacă daţi câte o căutare, puteţi găsi zeci de oferte pentru fiecare. Nu aveţi nevoie de recomandările mele, deşi am şi eu o listă întreagă de colaboratori!
DSP, ISU, Mediu, PMB, ITM, DITL, alte institutii
Restaurantele de dimensiuni mici NU au nevoie de autorizaţii de la nici una dintre aceste instituţii, ci doar de Negaţii, în funcţie de ceea ce vă solicită primăria!
DSP Bucureşti
- Nu emite Autorizaţii pentru restaurante, pentru că legislaţia nu prevede aşa ceva!
- Poate emite la cerere: puncte de vedere, Notificări sau Notificări de Certificare a Conformităţii.
ISU Bucureşti-Ilfov
- Emite Autorizaţii, sau puncte de vedere, în funcţie de caz!
- De obicei, spaţiile sub 200 mp nu au nevoie de autorizaţie ISU, dar aceasta nu este o valoare absolută, iar specialiştii ISU vor analiza fiecare caz în parte!
APM Bucureşti ( Mediu )
- Emite Autorizaţii, sau punct de vedere, în funcţie de caz!
- Au nevoie de Autorizaţie de Mediu doar restaurantele cu peste 100 locuri.
PMB ( Primaria mun. Bucureşti )
- Ţine evidenta imobilelor expertizate tehnic din punct de vedere al riscului seismic la nivelul municipiului Bucuresti.
- Această listă este actualizată periodic şi este diponibilă online, pe site-ul instituţiei:
[ link extern ]
- Emite la cerere, Adrese oficiale privind expertizarea şi luarea în evidenţă.
ITM Bucureşti
- Unele primării din Bucureşti solicită un punct de vedere oficial (Negaţie) din partea acestei instituţii.
DITL (Direcţia de impozite şi taxe)
- Unele primării solicită în vederea autorizării un Certificat Fiscal din care să reiasă faptul că nu există datorii faţă de primăria respectivă.
Autorizaţia de funcţionare de la Primărie
În Bucureşti primăria fiecărui sector are propria procedura de autorizare, pentru că fiecare consiliu local a votat câte o Hotarâre, prin care a adoptat, fie un Regulament, fie o Metodologie de autorizare proprie.
Există anumite diferenţe, dar lista documentelor necesare în dosarul de autorizare este aproximativ aceeaşi în proporţie de 80-85%, respectiv:
- copii ale actelor firmei,
- copii ale actelor spaţiului,
- acte care fac dovada destinaţiei comerciale, sau de alimentaţie publică a spaţiului,
- cereri, declaraţii pe propria răspundere, acorduri ale vecinilor, etc, care diferă de la o primărie la alta!
Am decis
să fac publice aceste detalii în urma unei experienţe recente!
Am răspuns unei cereri de ofertă, iar beneficiarul m-a contactat şi
m-a întrebat de ce nu am inclus în ofertă o serie de elemente, de care
NU AVEA NEVOIE, dar care i-au fost oferite de altcineva!
Tot mai des
am fost nevoit să elimin din bucătăriile clienţilor utilaje
de care nu aveau nevoie şi care
aglomerau inutil spaţiul de lucru!
Situaţii smilare au început sa apară tot mai frecvent şi referitor la unele
documentaţii, sau
contracte!
Dacă ai răbdare, poţi găsi multe informaţii utile pe:
[ link extern ] /