avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Tiparire factura pe mai multe pagini
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Tiparire factura pe mai multe pagini

Buna ziua,

va rog sa ma ajutati cu informatii cu privire la tiparirea unei facturi al carei numar de linii depaseste o pagina si este necesara trecerea pe urmatoarea. Exista undeva in lege prevazut acest caz? Cum trebuie tiparita? Ce trebuie sa scrie in antetul celei de-a doua pagini? Exista sau nu subtotaluri pe pagina? etc ...

Multumesc,
Anca
ancutzagirl a scris:

Buna ziua,

va rog sa ma ajutati cu informatii cu privire la tiparirea unei facturi al carei numar de linii depaseste o pagina si este necesara trecerea pe urmatoarea. Exista undeva in lege prevazut acest caz? Cum trebuie tiparita? Ce trebuie sa scrie in antetul celei de-a doua pagini? Exista sau nu subtotaluri pe pagina? etc ...

Multumesc,
Anca


Produsele pe care le evidentiezi le treci pe urmatoarea factura.
Tiparirea se face in mod normal.
Nu exista subtotaluri pe pagina.
Deci faci o noua factura pur si simplu, daca nu ai atatea pozitii cate produse comercializezi.

Vezi prevederile Codului fiscal art. 155
Facturarea
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.

Norme metodologice:
69. (1) Prevederile art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, se aplică şi pentru situaţiile prevăzute la art. 132 alin. (3) din Codul fiscal.
(2) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii scutită fără drept de deducere a taxei conform art. 141 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal, nu are obligaţia întocmirii unei facturi, dar operaţiunile vor fi consemnate în documente potrivit legislaţiei contabile. Emiterea facturii nu este interzisă fiind opţiunea persoanei impozabile de a factura operaţiunile respective. În situaţia în care factura este emisă aceasta trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.
(3) Transferul proprietăţii bunurilor în executarea creanţelor, în situaţia în care bunurile au fost predate pe bază de înţelegere între debitor şi creditor, se consemnează în facturi de către debitor, dacă operaţiunea constituie livrare de bunuri.
(4) Regularizarea facturilor emise pentru plăţi în avans se realizează prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrală a livrării de bunuri şi/sau prestării de servicii. Stornarea se poate face separat sau pe aceeaşi factură pe care se evidenţiază contravaloarea integrală a livrării de bunuri şi/sau prestării de servicii.
(5) În cazul reducerilor de preţ acordate de producătorii/distribuitorii de bunuri potrivit prevederilor pct. 19 alin. (2), pe bază de cupoane valorice, facturile de reducere se întocmesc direct pe numele comercianţilor care au acceptat cupoanele valorice de la consumatorii finali, chiar dacă iniţial facturile de livrare a bunurilor pentru care se acordă aceste reduceri de preţ au fost emise de producători/distribuitori către diverşi intermediari cumpărători-revânzători. La rubrica 'Cumpărător' se înscriu datele de identificare ale cumpărătorului care a acceptat cupoanele valorice de la consumatorii finali. În plus în factura fiscală de reducere de preţ se va menţiona 'reducere de preţ acordată în baza cupoanelor valorice'.
Codul fiscal:
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informaţii:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;
e) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale cumpărătorului de bunuri sau servicii, după caz;
f) numele şi adresa cumpărătorului, precum şi codul de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care cumpărătorul este înregistrat, conform art. 153, precum şi adresa exactă a locului în care au fost transferate bunurile, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care cealaltă parte contractantă nu este stabilită în România şi şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România, în cazul în care reprezentantul fiscal este persoană obligată la plata taxei;
h) codul de înregistrare în scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. c)-f), lit. h) pct. 2 şi lit. i);
i) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care se identifică cumpărătorul în celălalt stat membru, în cazul operaţiunii prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat în alt stat membru şi sub care a efectuat achiziţia intracomunitară în România, precum şi codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzut la art. 153 sau 1531, al cumpărătorului, în cazul aplicării art. 126 alin. (4) lit. b);
k) denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum şi particularităţile prevăzute la art. 1251 alin. (3) în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, cu excepţia cazului în care factura este emisă înainte de data livrării/prestării sau încasării avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor şi serviciilor, pentru fiecare cotă, scutire sau operaţiune netaxabilă, preţul unitar, exclusiv taxa, precum şi rabaturile, remizele, risturnele şi alte reduceri de preţ;
n) indicarea, în funcţie de cotele taxei, a taxei colectate şi a sumei totale a taxei colectate, exprimate în lei, sau a următoarelor menţiuni:
1. în cazul în care nu se datorează taxa, o menţiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori menţiunile «scutit cu drept de deducere», «scutit fără drept de deducere», «neimpozabilă în România» sau, după caz, «neinclus în baza de impozitare»;
2. în cazul în care taxa se datorează de beneficiar în condiţiile art. 150 alin. (1) lit. b)-d) şi g) sau ale art. 160, o menţiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori menţiunea «taxare inversă»;
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeaşi operaţiune;
p) orice altă menţiune cerută de acest titlu.
(6) Semnarea şi ştampilarea facturilor nu sunt obligatorii.
(7) Prin derogare de la alin. (1) şi fără să contravină prevederilor alin. (3), persoana impozabilă este scutită de obligaţia emiterii facturii, pentru următoarele operaţiuni, cu excepţia cazului în care beneficiarul solicită factura:
a) transportul persoanelor cu taximetre, precum şi transportul persoanelor pe baza biletelor de călătorie sau a abonamentelor;
b) livrările de bunuri prin magazinele de comerţ cu amănuntul şi prestările de servicii către populaţie, consemnate în documente, fără nominalizarea cumpărătorului;
c) livrările de bunuri şi prestările de servicii consemnate în documente specifice, care conţin cel puţin informaţiile prevăzute la alin. (5).
(8) Prin norme se stabilesc condiţiile în care:
a) se poate întocmi o factură centralizatoare pentru mai multe livrări separate de bunuri sau prestări separate de servicii;
b) se pot emite facturi de către cumpărător sau client în numele şi în contul furnizorului/prestatorului;
c) se pot transmite facturi prin mijloace electronice;
d) se pot emite facturi de către un terţ în numele şi în contul furnizorului/prestatorului;
e) se pot păstra facturile într-un anumit loc.

Norme metodologice:
72. (1) Factura prevăzută la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, va fi întocmită în limba română, şi după caz poate fi întocmită şi într-o altă limbă. Baza de impozitare poate fi înscrisă în valută, dar dacă operaţiunea nu este scutită de taxă, suma taxei trebuie înscrisă şi în lei. Pentru înregistrarea în jurnalele de vânzări baza impozabilă va fi convertită în lei utilizând cursul de schimb prevăzut la art. 1391 din Codul fiscal.
(2) În situaţia în care denumirea bunurilor livrate/serviciilor prestate nu poate fi înscrisă pe o singură pagină, elementele prevăzute la art. 155 alin. (5) lit. c)-j) din Codul fiscal, se pot înscrie numai pe prima pagină a facturii. În această situaţie, este obligatorie însă, înscrierea numărului paginii facturii pe fiecare pagină a acesteia.
(3) În sensul art. 155 alin. (8) lit. a) din Codul fiscal, factura centralizatoare se poate întocmi dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) să se refere la livrări de bunuri şi/sau prestări de servicii către acelaşi client, pentru care faptul generator al taxei ia naştere într-o perioadă ce nu depăşeşte o lună calendaristică;
b) toate documentele emise la data livrării de bunuri sau prestării de servicii să fie obligatoriu anexate la factura centralizatoare.
(4) În sensul art. 155 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, factura se poate întocmi de către cumpărătorul unui bun sau serviciu în următoarele condiţii:
a) părţile să încheie un acord prin care să se prevadă această procedură de facturare;
b) să existe o procedură scrisă de acceptare a facturii;
c) cumpărătorul să fie stabilit în Comunitate şi înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal;
d) atât furnizorul/prestatorul, în cazul în care este înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal, cât şi cumpărătorul să notifice prin scrisoare recomandată organului fiscal competent aplicarea acestei proceduri de facturare, cu cel puţin o lună calendaristică înainte de a o iniţia, şi să anexeze la notificare acordul şi procedura de acceptare prevăzute la lit. a) şi respectiv b);
e) factura să fie emisă în numele şi în contul furnizorului/prestatorului de către cumpărător, şi trimisă furnizorului/prestatorului;
f) factura să cuprindă elementele prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
g) factura să fie înregistrată într-un jurnal special de vânzări de către furnizor/prestator, dacă este înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal.
73. (1) În sensul art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice în următoarele condiţii:
a) pentru operaţiuni efectuate în România, inclusiv pentru livrări intracomunitare:
1. părţile să încheie un acord prin care sase prevadă această procedură de facturare;
2. furnizorul/prestatorul şi/sau cumpărătorul, dacă sunt înregistraţi conform art. 153 din Codul fiscal, să notifice, prin scrisoare recomandată, organul fiscal competent că vor aplica o astfel de procedură de facturare, cu cel puţin o lună calendaristică înainte de a o iniţia, şi să anexeze la notificare acordul prevăzut la lit. a);
3. să se garanteze autenticitatea sursei şi integritatea conţinutului facturii prin: semnătură electronică, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandările Comisiei 1994/820/EC din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date, sau orice alte mijloace electronice agreate de Direcţia de tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
4. să existe un document centralizator pe suport de hârtie, cu evidenţa tuturor facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI, într-o lună calendaristică de o persoană impozabilă înregistrată conform art. 153 din Codul fiscal, sau a tuturor facturilor astfel primite într-o lună calendaristică de orice persoană obligată la plata taxei, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este înregistrat conform art. 153 din Codul Fiscal;
b) pentru achiziţiile intracomunitare efectuate în România:
1. părţile să încheie un acord prin care să se prevadă această procedură de facturare;
2. cumpărătorul, în cazul în care este persoana impozabilă sau persoana juridică neimpozabilă înregistrată în scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, să notifice, prin scrisoare recomandată, organul fiscal competent că va aplica o astfel de procedură de facturare, cu cel puţin o lună calendaristică înainte de a o iniţia, şi să anexeze la scrisoare acordul prevăzut la lit. a);
3. să existe un document pe suport de hârtie, cu evidenţa tuturor facturilor primite prin schimbul electronic de date EDI într-o lună calendaristică de orice persoană impozabilă sau persoana juridică neimpozabilă înregistrată conform art. 1531 din Codul fiscal;
(2) În sensul alin. (1) lit. b) condiţiile pentru facturarea prin mijloace electronice sunt stabilite de ţara în care au loc livrările intracomunitare.
74. (1) În sensul art. 155 alin. (8) lit. d) din Codul fiscal, emiterea facturii poate fi externalizată, respectiv factura se poate întocmi de un terţ în următoarele condiţii:
a) furnizorul/prestatorul să notifice prin scrisoare recomandată organul fiscal competent că emiterea de facturi va fi realizată de un terţ cu cel puţin o lună calendaristică înainte de a iniţia această procedură, şi să anexeze la scrisoare numele, adresa şi codul de înregistrare în scopuri de TVA al terţului;
b) factura să fie emisă de către terţ în numele şi în contul furnizorului/prestatorului;
c) factura să cuprindă toate elementele prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
d) facturile să fie puse la dispoziţia organelor fiscale competente fără nici o întârziere, ori de câte ori se solicită acest lucru.
Codul fiscal:
(9) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (5), se pot întocmi facturi simplificate în cazurile stabilite prin norme.
Norme metodologice:
78. (1) Nu se pot emite facturi simplificate pentru livrările intracomunitare de bunuri, prevăzute la art. 143 alin. (2) din Codul fiscal.
(2) În vederea emiterii de facturi simplificate, persoanele impozabile trebuie să depună o solicitare la Direcţia de reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Solicitările, însoţite de avizul acestei direcţii, vor fi transmise Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor Publice în vederea consultării Comitetului TVA, conform prevederilor Directivei a 6-a. Facturile simplificate se pot emite numai după consultarea Comitetului şi transmiterea unui răspuns pozitiv către solicitanţi.


Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Martie 2008
ContSters42967, utilizator
Referitor la facturare mai gasesti informetii si in
ORDIN Nr. 1082 din 28 iulie 2005
privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 731 din 11 august 2005


Factura fiscală
Cod CELESTICA 14-4-10/A

Factura fiscală, cod CELESTICA 14-4-10/A, formular cu regim special de înseriere şi de numerotare se tipăreşte la SC CELESTICA (România) SRL pe hârtie discontinuă A4, în 3 exemplare.
1. Serveşte ca:
- document pe baza căruia se întocmeşte ordinul de plată pentru decontarea produselor şi mărfurilor livrate, a lucrărilor executate sau a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului;
- document de încărcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpărătorului.
2. Se întocmeşte cu ajutorul programului informatic SAP în trei exemplare, la livrarea produselor şi a mărfurilor, la executarea lucrărilor şi la prestarea serviciilor, de către compartimentul desfacere, pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mărfii sau a altor documente tipizate care atestă executarea lucrărilor şi prestarea serviciilor şi se semnează de compartimentul emitent.
Textele din factură sunt afişate în limba română şi în limba engleză.
Factura fiscală, cod CELESTICA 14-4-10/A, cuprinde elementele obligatorii pentru un document primar:
a) seria şi numărul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa şi codul de înregistrare fiscală al persoanei care emite factura;
d) numele, adresa şi codul de înregistrare fiscală, după caz, al beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa pe valoarea adăugată;
g) cota de taxă pe valoarea adăugată sau menţiunea scutit cu drept de deducere, scutit fără drept de deducere, neimpozabil sau neinclus în baza de impozitare, după caz;
h) valoarea taxei pe valoarea adăugată, pentru operaţiunile taxabile.
3. Modul de completare a facturii fiscale:
Factura fiscală cod CELESTICA 14-4-10/A cuprinde 2 părţi:
- Factura propriu-zisă şi
- Instrucţiuni privind expediţia mărfurilor.
3.1 Factura propriu-zisă se completează după cum urmează:
- în continuarea câmpului INVOICE/FACTURA NR. se completează numărul fiscal al facturii;
- în continuarea câmpului DATE/DATA: se completează data emiterii facturii;
- în continuarea câmpului REMITTANCE ADDRESS/DENUMIREA ªI ADRESA BÃNCII FURNIZORULUI, se completează denumirea şi adresa băncii, contul IBAN ale S.C. Celestica (România) SRL;
- în continuarea câmpului CUSTOMER/CLIENT se completează numele şi adresa clientului pentru care se întocmeşte factura;
- în continuarea câmpului SHIPPING ADDRESS/ADRESA DE LIVRARE se completează numele şi adresa clientului la care se face livrarea mărfurilor;
- în continuarea câmpului INTERNAL REFERENCE/REFERINŢA INTERNÃ se completează numărul intern de evidenţă al facturii fiscale;
- în continuarea câmpului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completează codul intern de evidenţă a clientului;
- în continuarea câmpului PAYMENT TERMS/TERMEN DE PLATÃ se completează numărul de zile până la scadenţa facturii;
- în continuarea câmpului DELIVERY TERMS/CONDIŢII DE LIVRARE se completează condiţia de livrare potrivit INCOTERMS;
- în continuarea câmpului EXCHANGE RATE/RATA: se completează rata de schimb între valuta de pe factură şi RON valida în momentul facturării;
- în continuarea câmpului CURRENCY/DEVIZA se completează valuta în care va fi încasată factura;
- PART/COD ARTICOL DESCRIPTION/DESCRIERE se trece codul produsului finit, descrierea produsului finit;
- QUANTITY/CANTITATE: număr de unităţi de măsură facturate;
- UNIT PRICE/PREŢ UNITAR: preţ unitar în valuta străină;
- UNIT PRICE/PREŢ UNITAR RON: preţ unitar în RON;
- TOTAL VALUE/TOTAL: se completează valoarea obţinută prin înmulţirea cantităţii cu preţul unitar în valuta străină;
- TOTAL VALUE/TOTAL RON: se completează valoarea obţinută prin înmulţirea cantităţii cu preţul unitar în RON;
- VAT/TVA: se completează taxa pe valoarea adăugată în RON;
- în continuarea câmpului CUSTOMER PURCHASE ORDER/ORDIN CLIENT NO. se completează codul comenzii de la client;
- în continuarea câmpului DATED/DATA: se completează data comenzii de la client;
- în continuarea câmpului INTERNAL SALES ORDER/ORDIN INTERN DE VÂNZARE se completează numărul ordinului intern de livrare;
- TOTAL/TOTAL VALOARE se completează valoarea totală facturată fără taxa pe valoarea adăugată, în valuta străină şi în RON;
- TVA: se completează valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată în RON;
- ITEM CHARGE/VALOARE FACTURATÃ se completează valoarea totală a facturii inclusiv taxa pe valoarea adăugată în valuta străină şi în RON;
- COD TVA: se completează procentul de TVA aplicabil: 19%, 9% 0 - scutit cu drept de deducere etc.;
- PLEASE PAY THIS AMOUNT STATEMENT/VÃ RUGÃM SÃ PLÃTIŢI SUMA DE: se completează suma ce trebuie achitată de furnizor în valuta facturii.
În partea stângă jos se completează datele referitoare la SC CELESTICA (ROMÂNIA) SRL:
adresa, capital social, numărul de înregistrare la Registrul Comerţului, Codul unic de înregistrare.
3.2 Instrucţiunile privind expediţia mărfurilor se completează după cum urmează:
- în continuarea câmpului INVOICE/FACTURA NR. se completează numărul fiscal al facturii;
- în continuarea câmpului DATE/DATA: se completează data emiterii facturii;
- în continuarea câmpului CURRENCY/DEVIZA se completează valuta în care va fi încasată factura;
- în continuarea câmpului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completează codul intern de evidenţă a clientului;
- în continuarea câmpului PAYMENT TERMS/TERMEN DE PLATÃ se completează numărul de zile până la scadenţa facturii;
- în continuarea câmpului SHIPPING PLANT/ADRESA EXPEDITOR se trece denumirea şi adresa Celestica (România) SRL;
- EXPEDIŢIA/TRANSPORT se completează nr. de evidenţă al expediţiei;
- NO. OF HU/NUMÃR COLETE: se trece nr. de paleţi (colete) expediate;
- GROSS WEIGHT/GREUTATE BRUTÃ: se completează greutatea brută a paleţilor expediaţi;
- NET WEIGHT/GREUTATEA NETÃ: se completează greutatea netă a paleţilor expediaţi;
- UOM/UDM: se completează unitatea de măsură pentru colete (bucăţi paleţi);
- LENGHT/LUNGIME, WIDTH/LÃŢIME, HEIGHT/ÎNÃLŢIME se completează dimensiunile pentru fiecare palet;
- UOD/UDM: se completează unitatea de măsură pentru dimensiunile paleţilor (cm);
- HANDLING UNIT/UNITATE PTR MANIPULARE - sub acest câmp se completează numărul de evidenţă al fiecărui palet pentru care se trec apoi dimensiunile (lungime, lăţime, înălţime);
- COMMODITY CODE (HTS)/COD VAMAL ARTICOL se completează codul vamal al produselor finite facturate;
- QUANTITY/CANTITATE se completează nr. de unităţi de măsură de produs finit facturate;
- UOM/U.M. se completează unitatea de măsură pentru produsele finite;
- VALUE/VALOARE se trece valoarea totală facturată în moneda facturii;
- TEXT CLIENT/CUSTOMER TEXT: se completează alte detalii relevante pentru client;
- CUSTOMER CARRIER/TRANSPORTATOR: se completează denumirea transportatorului;
- CARRIER NUMBER/COD TRANSPORTATOR: se completează codul intern al transportatorului;
- CARRIER ACCOUNT/CONT TRANSPORTATOR: se completează contul contabil pentru evidenţa cheltuielilor cu transportul la client.
4. Circulă:
a) la furnizor:
- la persoanele autorizate să dispună încasări în contul de la bancă al unităţii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidenţele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii),
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 3);
b) la cumpărător:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având ataşat exemplarul din avizul de însoţire a mărfii care a însoţit produsul sau marfa, dacă este cazul, inclusiv nota de recepţie şi constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţită de factură pe timpul transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectuează operaţiunea de cont RON financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plăţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz).
5. Se arhivează:
a) la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
b) la cumpărător:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).

Multumesc pentru raspuns. Ar mai fi o intrebare totusi: in cazul unei facturi centralizatoare a mai multor livrari efectuate cu avize de expeditie, cum/unde se completeaza numerele avizelor pe factura? Sau este obligatoriu?

Anca
ghola a scris:

Referitor la facturare mai gasesti informetii si in
ORDIN Nr. 1082 din 28 iulie 2005
...


Cum procedeaza programul SAP atunci cand factura depaseste o pagina? Facturile tipizate sunt gata inseriate? Acorda programul un numar consecutiv de factura? Sau e ca la Metro, facturile tipizate au numere consecutive iar numarul intern dat de sistem este acelasi...

Multumesc,
Anca
Ultima modificare: Joi, 27 Martie 2008
Imago Expert Consult SRL, Contabil
ancutzagirl a scris:

Multumesc pentru raspuns. Ar mai fi o intrebare totusi: in cazul unei facturi centralizatoare a mai multor livrari efectuate cu avize de expeditie, cum/unde se completeaza numerele avizelor pe factura? Sau este obligatoriu?

Anca


Ai posibilitatea sa specifici nr. avizului in casuta cu nr. facturii si data.
Numerele avizelor pe factura este obligatoriu, daca acestea au fost emise.
Ultima modificare: Luni, 24 Martie 2008
ContSters42967, utilizator

Alte discuții în legătură

Factura fara semnatura Cristina Vasile Cristina Vasile Buna ziua! Mai nou, hypermarketul Real emite factura catre persoane juridice doar cu stampila, nu se mai trece CNP-ul si numele persoanei care o intocmeste ... (vezi toată discuția)
Date obligatorii pe factura fiscala maftrans maftrans :sorry:Este obligatoriu sa trec pe factura fiscala contul si banca beneficiarului? (vezi toată discuția)
Lncasari paypall elenasit elenasit Buna ziua, Am incasat prin banca o suma in EUR de la mai multi utilizatori reprezentand taxa citire online revista. Trebuie emisa factura cu TVA pe fiecare ... (vezi toată discuția)