1. In conditiile in care esti functionar public din 2000, incadrat potrivit Legii 188/1999 modif si completata (grad profesional asistent, treapta III), si desfasori activitate de control ( prin urmare aplici acelasi cadru legislativ), desfasurind practic aceeasi activitate pe care o desfasoara si colegii tai de compartiment, dar cu “incadrare diferita” deci si "salarizare diferita", si avind in vedere:
- acelasi volum de munca;
- responsabilitati si atributii identice in participarea la efectuarea controalelor si la indeplinirea atributiilor din fisa postului ;
- acelasi nivel al studiilor; aceeasi importanţa şi complexitate a muncii; aceeasi funcţie specifica, aceesi cantitate, calitate şi valoare a muncii; acelesi condiţii de muncă.
Prin urmare, munca pe care o presteaza are aceeaşi valoare comparativ cu alta pentru a beneficia de drepturile salariale recunoscute celor care prestează activitatea comparată cu a sa.
Or, incadrarea functionarului prin parcurgerea etapelor succesive care au si fost modificate astfel ca atunci cind indeplinea conditiile de vechime pentru promovarea in functia superioara aceasta era conditionata de existenta postului vacant (initial) incalca principiul de ordine publica,la munca egala sau de valoare egala ,salariu egal.
Ca atare, existenţa discriminării directe a functionarului rezultă şi din dispoziţiile: art.7 şi art.23 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului (care garantează dreptul tuturor la protecţie egală a legii împotriva oricărei discriminări şi dreptul la o remuneraţie echitabilă şi satisfăcătoare); art.7 din pactul internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale, ratificat prin Decretul nr.212/1974 ( care garantează dreptul la condiţii de muncă juste şi prielnice şi la egalitate de tratament în salarizare, fără nici o distincţie); art.14 din Convenţia europeană privind apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, respectiv Protocolul nr.12 la această Convenţie (care interzic discriminările); art.4 din Carta socială europeană revizuită (ratificată prin Legea nr.74/1999) care garantează dreptul la o salarizare echitabilă; art.20, art.16 alin.1, art.53 şi art.41 din Constituţie (care garantează aplicarea principiului nediscriminării şi în raport cu dreptul la salariu, drept care face parte din conţinutul complex al dreptului constituţional la muncă şi care nu poate face obiectul unor limitări discriminatorii).
In aceasta situatie apreciati ca incadrarea functionarului intr-o alta functie decit a celor care desfasoara munca egala ,imbracind forma unui tratament diferentiat aplicat acesteia constituie o fapta de discriminare potrivit art.2 al.1 din Ordonanta Guvernului nr.137/2000 si contravine prevederilor art.7 al.1 lit.b din Decretul 212/1974 pentru ratificarea Pactului international cu privire la drepturile economice,sociale si culturale si a Pactului cu privire la drepturile civile si politice ,art.4 pct.3 din Legea 74/1999 pentru ratificarea Cartei sociale Europene revizuite si art.1 al.2 lit e (i)din Legea 103/.2006 pentru ratificarea protocolului nr.12 la Conventia Europeana a Drepturilor Omului ,art.23 din declaratia Universala a Drepturilor Omului .Toate aceste acte normative au in vedere principiul excluderii discriminarii in exercitarea dreptului la munca si asigurarea unei remuneratii egale pentru o munca de valoare egala fara nici o discriminare.
Or,asa cum a statuat si Curtea Constitutionala ,un tratament diferentiat nu poate fi doar expresia aprecierii exclusive a legiuitorului ci trebuie sa justifice rational ,in respectul principiului egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice.
Avand in vedere cele mentionate mai sus, precizati:
1.CE POSIBILITATI ARE FUNCTIONARUL RESPECTIV DE A BENEFICIA BENEFICIA DE DREPTURILE SALARIALE RECUNOSCUTE CELOR CARE PRESTEAZÃ ACTIVITATEA COMPARATÃ CU A SA?
2. EXISTA ASTFEL DE CAZURI, AJUNSE IN INSTANTA SI DACA DA CUM AU FOST SOLUTIONATE?