ACCES GRATUIT
Proiect Ministerul Educatiei
Profesorii ar putea fi platiti in functie de evaluarile elevilor si parintilor
Salariile profesorilor ar putea fi stabilite in functie de evaluarile elevilor si parintilor, cat si din perspectiva progresului scolar, conform unui proiect elaborat recent de Ministerul Educatiei.
Articolul continuă mai jos
Proiectul de act normativ vizeaza principiile si criteriile care vor sta la baza evaluarii performantei didactice, in scopul definirii unei componente variabile a salariului cadrelor didactice.
In elaborarea proiectului s-a pornit de la premisa ca un nou sistem de evaluare trebuie sa aiba in vedere, in primul rand, performanta realizata in clasa.
Criterii de evaluare a performantei profesorilor
Ministerul Educatiei propune ca performanta didactica sa fie evaluata prin
criterii de masurare a progresului scolar al elevilor (evolutia notelor/calificativelor obtinute la evaluarile curente, rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa si rezultatele la testele initiale, raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale).
Un alt criteriu vizeaza
implicarea profesorilor in institutia din care fac parte. Aceasta poate fi cuantificata prin rolurile asumate, activitatile intra si extracurriculare, managementul clasei, parteneriate si activitati interdisciplinare.
De asemenea, Ministerul Educatiei mai propune
criterii privind activitatea cadrului didactic din perspectiva elevilor, parintilor si a comunitatii, respectiv criterii privind dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice si impactul acesteia asupra progresului elevului si a performantei institutionale (formarea continua, aplicarea metodelor moderne de predare/invatare).
Schimbarea modului actual de evaluare presupune modificari concomitente si in celelalte componente ale sistemului educational, cum ar fi: managementul unitatilor de invatamant, salarizare diferentiata, rolul si structura inspectoratelor scolare si ale consiliilor de administratie, accesul la gradele didactice.
Directorii unitatilor de invatamant, responsabili de interpretarea evaluarilor
In actualul sistem de evaluare, responsabilitatea revine directorului, dar nu si puterea de decizie. Reformarea evaluarii presupune atribuirea deciziei celui care are si responsabilitatea.
Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa tina seama nu numai de identitatea profesionala a evaluatului, ci si de cea a evaluatorilor
Pentru ca in evaluare intervin mai multi evaluatori, coordonarea interventiilor si interpretarea rezultatelor trebuie sa fie atributul directorului.Consiliul de administratie va incheia un contract cu directorul, in care vor fi stipulate atributiile acestuia pe perioada mandatului.
Proiectul Ministerului Educatiei poate fi vizualizat aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (4)