Pana la venirea mea in firma nu era gestionar, atunci am inceput sa primim marfa, dar nu am preluat nimic pe inventar, doar am semnat facturile la primire, si asa cum am mai spus, la sfarsit de saptamana superiorii ma puneau sa le predau cheile magaziei. Pot sa fiu eu raspunzator pentru minusurile aparute in urma inventarierii??
Buna ziua. Va rog sa imi dati niste sfaturi in urmatoarea problema:
Pana acum un an, am fost angajat la o societate in functia de director executiv, cu contract de munca pe perioada nedeterminata. Societatea se ocupa printre altele de comercializarea unor materiale periculoase, dar la momentul respectiv nu avea autorizatie pentru acest lucru. In momentul angajarii nu mi s-a intocmit nici fisa postului, nici proces verbal de predare primire gestiune, sa nu mai vorbesc de celelalte acte legale si ma gandesc aici la contract de garantie si tot ce prevede Legea nr. 22. In calitatea in care am fost angajat am inceput sa primesc marfa de la furnizori semnand facturile fiscale de primire si totodata am inceput sa si vand marfa respectiva cu un anumit adaos comercial. Mentionez faptul, ca la sfarsit de saptamana, sau cand plecam in concediu, trebuia sa predau cheile magaziei catre superiorul ierarhic din firma, fara proces verbal de predare primire gestiune. Timp de un an de zile nu s-a facut nici o inventariere a gestiunii. In al doilea an dupa ce firma nu a intrat in legalitate cu privire la comercializarea acestor produse, am decis sa-mi dau demisia, care a fost acceptata. In acel moment s-a facut o inventariere la care eu nu am participat si s-a constatat o lipsa in gestiune. Acum dupa apropape un an de zile dupa ce am plecat din firma, mi s-a trimis o somatie prin care vor sa ma oblige sa platesc acea lipsa, in caz contrar vor formula actiune in justitie impotriva mea.
Intrebarea mea este daca pot sa ma faca raspunzator pentru acea lipsa in conditiile Legilor in vigoare??