elenazod a scris:
Fondul unei asociatii de proprietari care este constituita pe mai multe scari este egal pentru fiecare scara in parte, si nu poate administratorul de la sine putere ce scara sa fie renovata sau nu. Bugetul trebuie sa fie acelasi pentru toate scarile, intrucat exista un singur fond de raparatii pentru intreaga asociatie de locatari si nu pe scara.
Asa ca, trebuie organizata o sedinta a asociatiei de proprioetari in cadrul careia se stabileste ce scara se renoveaza si de asemenea bugetul alocat.
Fondul de reparatii al unei asociatii de proprietari (indiferent cate scari sau blocuri are in componenta) se evidentiaza pe fiecare scara in parte si chiar pe fiecare apartament in parte in "registrul de evidenta al fondului de reparatii". In acel registru fiecarui apartament i se rezerva cate o pagina.
Si la fel se procedeaza si cu celelalte fonduri (de rulment, de penalizari, fonduri speciale, din chirii, publicitate, activitati economice...).
Asa ca nu pot fi egale fondurile de la o scara cu cele de la alta scara. O scara poate avea 50 de apartament iar alta 30 apartamente. O scara are de plata lunar 5000 lei iar alta doar 3000 lei si de aici vine si diferenta de fond de rulment, de exemplu, care trebuie sa acopere cheltuiala pe o luna. O scara poate fi debransata si alta nu la incalzirea centralizata....
Bugetul asociatie se aproba in adunarea generala anuala dar acesta are la baza necesarul de fonduri pe fiecare scara in parte, ori acestea avand utilitati diferite, numar diferit de apartamente, urgente diferite... nu se poate discuta de egalitatea bugetului pe fiecare scara.
Acum referitor la intrebare:
Administratorul sigur nu a facut de capul lui. Probabil comitetul a decis ca trebuie sa se faca lucrarea pe acea scara. Aveti presedinte si membrii comitetului pe care i-ati ales si carora trebuie sa va adresati in scrisa si sa solicitati sa se faca zugravelile pe scara dumneavoastra.
Cererea se va discuta in comitet si o sa primiti un raspuns. Firesc ar fi ca membrii comitetului sa fie de acord cu zugravirea scarii dumneavoastra si sa dea dispozitie administratorului sa caute executanti care sa prezinte devize de lucrari. Acestea se discuta din nou in comitet se afiseaza oferta cea mai buna repartizandu-se costurile pe fiecare apartament conform suprafetei utile.
Dupa o perioada de 2-3 luni in care se incaseaza banii sau o buna parte din bani se executa lucrarea.
Noi acum terminam de zugravit (curatat vechea zugraveala crapata, mici reparatii, gletuit, varuit) casa liftului si ultimul nivel, aproximativ 120 m.p. desfasurat si ne costa aprox 2000 lei (materialele 1000 si manopera 1000), deci cam 17 lei/m.p.