avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi?

Buna ziua, in ce conditii sunt obligat sa primesc inapoi un produs si sa restitui banii?
Nu sunt nici SRL nici PFA ci pur si simplu producator iar ceea ce produc vand in piata, astazi a venit un domn foarte revoltat la mine si mi-a spus ca a cumparat o floare si i-sa ofilit, l-am intrebat de la cine a cumparat-o si mi-a raspuns ca nu stie de la cine dar din zona in care eram eu(tarabele respective), si-a ales o floare de pe masa si mi-a cerut sa ii fac reducere 5 lei pt ca i sa ofilit precedenta, iar daca nu el se duce la OPC si ..."Vin cu ei peste tine!"

Intrebarea mea este, cum poate decide opc-ul cauza de la care s-a ofilit floarea?,cum poate decide de la cine a cumparat-o? si ... se poate returna o floare? avand in vedere natura ei...?, stiu ca daca te duci la Carefforur si vrei sa returnezi un toc de dvd-uri se accepta. Se accepta din obligatie legala sau bunavointa, la fel se aplica si pt o punga de orez sau un kg de mere?
Cel mai recent răspuns: dr3 , utilizator 10:18, 19 Iulie 2011
Aparent olimpia_ilie, sunteti putin pe langa subiect, si ar trebuie sa va obisnuiti sa nu cititi in diagonala legile, si sa legati cate un cuvant din cate un articol diferit.
Cum zicea mai sus, legea cu in 14 zile poti duce produsul inapoi se refera doar la comertul prin curier/posta sau catalog, in care nu poti vedea sau nu ai acces la produsul respectiv.
SUB NICI O FORMA nu se aplica sau se adreseaza magazinelor de specialitate, sau magazinelor cu marfa expusa.
Mai mult de atat, pana si pentru online sau magazinele cu catalog, pot fara probleme sa invoce anularea respectivei reglemetari, sau aplicarea unei taxe de restocare/resigilare/aducere la forma vandabila, in cazul in care ati desigilat produsul. Cum ati crezut ca apar produsele desigilate online? Cine ati crezut ca achita acea diferenta? CLAR - clientul final, pentru ca nimic nu e gratis, si povestile si visatorii raman de obicei cu buza umflata.
In ce priveste magazinele de specialitate, marfa defecta de noua (are un termen in care se poate proba acest aspect) poate fi inlocuita sau stornata (returnati banii), dar in momentul in care se face testul de nou, si defectul apare ulterior, comerciantul are dreptul de a readuce produsul in starea initiala in termen de 15 zile.
Pana si aceste 15 zile, comerciantii ce aduc marfa pe canal neautorizat (fara garantia in tara, ci intr-un service zonal - Ungaria/Olanda/etc) isi pun o clauza de diagnosticare de 30 zile, ca pe urma termenul de remediere a defectiunii sa fie 15 zile :)) ...

STAI JOS, NU STII NIIMC! nota 2....

Cunosc aceste detalii pentru ca si eu conduc magazin de specialitate, si putem intotdeauna prezenta clientului atuurile achizitiilor offline si achizitiilor prin canale autorizate de la noi tocmai pe aceste considerente. Preturile ABSURDE apar cand aceste aspecte sunt incalcate/ignorate.
NIMIC NU E GRATIS, ramane de vazut doar cine plateste costurile ascunse.
haideti sa nu fim chiar atat de drastici cu doamna Ilie, trebuie sa apreciem ca ne-a sarit in ajutor asa cum a putut.
cat despre preturile absurde, asa cum zicea si butterfly, si comportamentul consumatorului.... ar trebui sa afisam toti undeva mare la intrare in magazin "CAT DAI, ATAT FACE!!!"
Domnule/doamna "butt3rfly" nu este necesar sa va exprimati in acest fel. Doar am dat ca titlu de exemplu niste legi dupa care se poate ghida cineva daca e interesat de problema inlocuirii, remedierii sau restituirii contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate sau alte probleme asemanatoare, nu am sustinut in niciun moment ca acele legi se aplica situatiei userului, ba chiar am specificat ca aceste legi nu se aplica in cazul acestuia. Spuneti-mi ce e gresit in ceea ce am publicat eu? Sunt legi distincte ce pot fi consultate mai amanuntit de cei interesati, nu pot tine o intreaga pledoarie a acestor legi. Dumneavoastra nu ati inteles la ce faceam referire. Completarea domneavoastra este binevenita, dar incercati o altfel de adresare.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Decembrie 2010
ContSters178374, utilizator
olimpia_ilie a scris:

Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994..


Cred ca aceasta este greseala.
kappauser a scris:

olimpia_ilie a scris:

Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994..


Cred ca aceasta este greseala.


Da, intr-adevar, aceea nu facea parte din legea enuntata si mi-am cerut scuze pt unele omisiuni si am incercat sa completez cu niste articole exacte din texte de lege dupa ce chiar dumneavoastra m-ati intrebat unde puteti gasi acest termen. Imi cer scuze inca o data pt eroare. Multumesc!

Alte discuții în legătură

Returnare produs defect AlexyaA AlexyaA Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)