Am citit tot ce s-a scris in legatura cu acest subiect respectiv acea floare cumparata.
Pentru ca o persoana sa faca reclamatie la OPC in privinta unui produs ma intai sa respecte prevederile:
OG 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
Art. 2. - În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris sau prin e-mail, pe care un cetăţean ori o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale din unităţile administrativ-teritoriale, societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.
[ link extern ]
Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz..
In cazul dumneavoastra consumatorul trebuie sa prezinte dovada ( bon fiscal ) ca a cumparat produsul de la dvs.
Totodata faptul ca floarea este ofilita nu cred ca pot fi cercetate aceste aspecte de catre OPC deoarce :
1) Daca era ofilita in momentul cumparaii nu trebuia sa o cumpere.
2) Daca s-a ofilit intr-o zi este posibil sa nu fi avut apa sau sa nu se fi respectat temperatura ambianta in cazul transportului sau depozitarii la consumator.
Toti acesti factori pot conduce la ofilire fara a fi de vina vanzatorul.
Privind ceea ce a spus cineva despre aplicarea HG 665/1995 aceasta hotarare impreuna cu HG 394/1995 au fost abrogate la intrarea in vigoare a Legii 449/2003-privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, care in acceptiunea mea este o aberatie de lege sau cel putin a fost prost inteleasa de persoanele care dau dispozitii celor care o aplica privind modul de interpretare dupa criteriul politic pentru care au fost numiti in functii.
Astfel s-a ajuns ca unele prevederi din lege sa fie interpretate in favoarea comerciantului si anume:
Lgea 449/2003
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Astfel s-a interpretat ca in termen de 6 luni se prezuma faptul ca lipsa de conformitate a existat de la cumparare urmand ca dupa trecerea celor 6 luni sa faca consumatorul dovada ca nu a aparut in termenul de 6 luni.
Desi nu exista in textul de lege obligatia consumatorului sa faca pe cheltuiala lui o expertiza sau sa faca dovada faptului ca era defect dupa trecerea a 6 luni de la cumparare, cei care au implementat aceasta lege au interpretat ca in baza art. 18 stipulat mai sus, consumatorul trebuie sa faca dovada asta insemnand clar o expertiza.
Cu privire la returnarea produsului in termen de 10 zile, aici avem de a face cu prevederile:
OG 130/2000-privind regimul juridic al contractelor la distanta respectiv:
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.
Art. 8. - În cazul exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului de către consumator în condiţiile art. 7, comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.
In cazul nostru floarea a fost cumparata din magazin.
Daca ar fi fost cumparata de pe un site atunci consumatorul o putea trimite ofilita fara probleme inapoi vanzatorului pentru returnarea pretului platit cu suportarea taxelor de transport.