Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, in ce conditii sunt obligat sa primesc inapoi un produs si sa restitui banii?
Nu sunt nici SRL nici PFA ci pur si simplu producator iar ceea ce produc vand in piata, astazi a venit un domn foarte revoltat la mine si mi-a spus ca a cumparat o floare si i-sa ofilit, l-am intrebat de la cine a cumparat-o si mi-a raspuns ca nu stie de la cine dar din zona in care eram eu(tarabele respective), si-a ales o floare de pe masa si mi-a cerut sa ii fac reducere 5 lei pt ca i sa ofilit precedenta, iar daca nu el se duce la OPC si ..."Vin cu ei peste tine!"
Intrebarea mea este, cum poate decide opc-ul cauza de la care s-a ofilit floarea?,cum poate decide de la cine a cumparat-o? si ... se poate returna o floare? avand in vedere natura ei...?, stiu ca daca te duci la Carefforur si vrei sa returnezi un toc de dvd-uri se accepta. Se accepta din obligatie legala sau bunavointa, la fel se aplica si pt o punga de orez sau un kg de mere?
Mie mi se pare aiurea. Daca eu sunt mai grea de cap (sa nu zic altfel) iar la montajul produsului insist sa montez roata din spate (care este mai mare ) in partea din fata a masinii si insist si iar insist si nu ma las.... pana se sparge, am dreptul sa sun la magazinul respectiv, sa cer banii inapoi sau sa-mi schimbe produsul, sustinand ca asa l-am primit.
Mie nici asta nu mi se pare OK.
Buna ziua,
Detin un magazin de imbracaminte vintage (haine folosite). De curand am avut o clienta care a cumparat 2 piese vestimentare. Dupa cateva ore doamna a revenit in magazin cu bonul si mi-a cerut banii inapoi argumentand ca s-a razgandit si nu-i mai trebuiesc produsele. Dansa insista ca exista o anumita lege care ma obliga pe mine ca si comerciant sa-i dau banii inapoi. Am tot cautat pe net dar nu gasesc nimic. Vreau sa fiu sigura ca eu am dreptate si mai ales in cazul in care am afisat faptul ca nu oferim garantie, marfa vanduta nu se schimba iar contravaloarea marfii nu se restituie.
Schimbarea produsului pe motiv ca nu-i mai place clientului nu este prevazut in nicio lege.
Avand in vedere faptul ca este un magazin second-hand Legea 449/2003-privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora nu este aplicata de catre reprezentantii OPC.
Desi legea nu face o exceptie pentru acest grup de produse in practica nu se aplica.