avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi?

Buna ziua, in ce conditii sunt obligat sa primesc inapoi un produs si sa restitui banii?
Nu sunt nici SRL nici PFA ci pur si simplu producator iar ceea ce produc vand in piata, astazi a venit un domn foarte revoltat la mine si mi-a spus ca a cumparat o floare si i-sa ofilit, l-am intrebat de la cine a cumparat-o si mi-a raspuns ca nu stie de la cine dar din zona in care eram eu(tarabele respective), si-a ales o floare de pe masa si mi-a cerut sa ii fac reducere 5 lei pt ca i sa ofilit precedenta, iar daca nu el se duce la OPC si ..."Vin cu ei peste tine!"

Intrebarea mea este, cum poate decide opc-ul cauza de la care s-a ofilit floarea?,cum poate decide de la cine a cumparat-o? si ... se poate returna o floare? avand in vedere natura ei...?, stiu ca daca te duci la Carefforur si vrei sa returnezi un toc de dvd-uri se accepta. Se accepta din obligatie legala sau bunavointa, la fel se aplica si pt o punga de orez sau un kg de mere?
Cel mai recent răspuns: dr3 , utilizator 10:18, 19 Iulie 2011
Mie mi se pare aiurea. Daca eu sunt mai grea de cap (sa nu zic altfel) iar la montajul produsului insist sa montez roata din spate (care este mai mare ) in partea din fata a masinii si insist si iar insist si nu ma las.... pana se sparge, am dreptul sa sun la magazinul respectiv, sa cer banii inapoi sau sa-mi schimbe produsul, sustinand ca asa l-am primit.
Mie nici asta nu mi se pare OK.
Eu va cred dar legea este in favoarea consumatorului..cum am spus exista posibilitatea de a evita astfel de cazuri.
Am inteles.
Va multumesc pentru raspunsuri.

O zi buna
Buna ziua,
Detin un magazin de imbracaminte vintage (haine folosite). De curand am avut o clienta care a cumparat 2 piese vestimentare. Dupa cateva ore doamna a revenit in magazin cu bonul si mi-a cerut banii inapoi argumentand ca s-a razgandit si nu-i mai trebuiesc produsele. Dansa insista ca exista o anumita lege care ma obliga pe mine ca si comerciant sa-i dau banii inapoi. Am tot cautat pe net dar nu gasesc nimic. Vreau sa fiu sigura ca eu am dreptate si mai ales in cazul in care am afisat faptul ca nu oferim garantie, marfa vanduta nu se schimba iar contravaloarea marfii nu se restituie.

Multumesc!
Schimbarea produsului pe motiv ca nu-i mai place clientului nu este prevazut in nicio lege.
Avand in vedere faptul ca este un magazin second-hand Legea 449/2003-privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora nu este aplicata de catre reprezentantii OPC.
Desi legea nu face o exceptie pentru acest grup de produse in practica nu se aplica.

Alte discuții în legătură

Returnare produs defect AlexyaA AlexyaA Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)