avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 761 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Restante fost proprietar
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Restante fost proprietar

Am achizitionat un apt recent si la prima intalnire cu administratorul am fost informat ca fostii proprietari au o "restanta" de 356 de m3 apa rece. Cel mai probabil, au dat indexul "din burta" si au mers asa tot timpul.
Per total, restanta pe luna Nov - care le apartine in totalitate - se ridica la 1550 RON.
Dupa multe discutii amiabile, accestia refuza inca plata pe motiv ca au adeverinta de la asociatia de prop cum ca nu au restante. Adeverinta a fost necesara la notariat pentru ctr de vanzare-cumparare si cel mai probabil ca au obtinut-o cu "hai ma nene".
Au venit si ei sa vorbeasca cu administratorul si acum aud lucruri diferite - ei spun ca nu platesc nimic, administratorul spune ca ii asteapta sa plateasca.
In cazul in care nu se va plati aceasta datorie si implicit nici cea pe Decembrie, care tot lor le apartine, am castig de cauza la un eventual proces?
Ma gandesc ca in baza declaratiei pe proprie raspundere cum ca se obliga sa nu lase imobilul cu restante - declaratie scrisa in ctr de vanzare-cumparare nu am cum sa pierd in instanta.

Ce ma sfatuiti?

Cel mai recent răspuns: KinDreD , utilizator 18:52, 1 Februarie 2011
Dv., ca administrator, cunoscator al legilor, ce ziceti ca zice legea in vigoare?

Eu zic ca legea nu zice nimic referitor strict la aceasta tema si ca trebuie sa actionati astfel incat sa nu aveti probleme nici dv., nici asociatia.
floridobran a scris:
Doresc un raspuns conform legii in vigoare.

Credeti ca ce s-a raspuns mai sus era pe legea abrogata?
Din pctul meu de vedere:
1. cumparatorii ar trebui ca inainte de cumparare sa se duca de manuta cu proprietarul la administrator si sa clarifice lucrurile.
2. administratorul ar trebui ca la eliberarea unei astfel de adeverinte sa verifice in persoana ce il intereseaza (apometre, repartitoare caldura, etc), apoi elibereaza adeverinta.

In cazul in care punctele 1 si 2 nu au fost respectate, se ajunge in cazul de fata - in speta - al meu.

Aici intervine contractul de vanzare-cumparare - in care scrie foarte clar, citez: "Cheltuielile aferente apartamentului consumate de vanzatori pana la data eliberarii vor fi suportate de acestia, data de la care intra in sarcina cumparatorilor"

Avand un asemenea paragraf in contract, eu cred ca este un lucru absolut normal sa ii dai in judecata daca refuza si sa ai castig de cauza.

Problema intervine, acum, cu adeverinta eliberata de administrator - dar asta va fi eventual un alt proces - intre fostii proprietari si asociatie.

Eu recunosc ca a fost o greseala ca nu am verificat, dar nu imi intra neaparat in atributie, atata timp cat respectivul are act oficial. Spre exemplu, a venit regularizare la Electrica pe perioada in care fostii au consumat - de aprox 400 RON - nici aceasta datorie nu vor sa o plateasca.

Deh ... asa e omu - s-a vazut cu o palarie de bani si uita de moralitate.

Domnule Florin - de mers pe incredere, se poate merge (sa zicem) luna de luna, cand vine tot omu' sa-si declare consumul. Domnule, dar cate apartamente sa vand intr-o zi ... intr-o luna?!

Sa fim seriosi, daca nici la un astfel de "eveniment" administratorul nu poate sa verifice inainte de a elibera un act - atunci da, aveti o vina si morala si legala pentru eliberarea adeverintei.

Din nou... parerea mea (nu dupa legea in vigoare).
KinDreD a scris:
Din pctul meu de vedere:
2. administratorul ar trebui ca la eliberarea unei astfel de adeverinte sa verifice in persoana ce il intereseaza (apometre, repartitoare caldura, etc), apoi elibereaza adeverinta.

Nu sunt de acord. Administratorul elibereaza adeverinta pe baza cotelor calculate pana la acel moment. Daca e o asociatie in care regula e ca tot timpul calculul e cu trei luni in urma (asa e cazul la mine), n-o sa se apuce nimeni sa calculeze in avans pentru vanzator. Adeverinta aceea atesta ca proprietarul nu are datorii la asociatie asa cum aceste datorii sunt calculate la acea data. Nimic mai mult. Nu inseamna ca nu pot aparea datorii anterioare datei adeverintei dar calculate dupa. Ba chiar aceasta e regula.
In actuala asociatie, calculul este cu doua luni in urma - dar nu aceasta este problema. Pe existenta adeverinta este scris ca plata pentru intretinerea pe luna Septembrie (cu doua luni in urma) a fost achitata - un lucru normal. Dar tot in adeverinta scrie ca respectivul nu are absolut nici o alta obligatie, sau restanta fata de asociatie.

Eu nu ma refeream la intretinere - ok, aceasta nu are cum sa o calculeze (ar putea sa o estimeze, dar nu ar fi legal) - eu ma refeream la celelalte debite.

Pai cine, cum si de ce ar elibera un act fara a se asigura ca ca este precum inscris?!

Daca faci un astfel de lucru, il exonerezi pe respectivul si iei totul pe umerii tai.
Nu cred ca asa procedeaza un administrator ce isi cunoaste atributiile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Datorie la intretinere de la proprietarul vechi! rusucat rusucat Buna ziua, Ma numesc Rusu Constantin, sunt din Piatra Neamt si va rog sa ma ajutati in urmatoarea chestiune: Acum 2 luni am achizitionat prin Prima Casa un ... (vezi toată discuția)
Probleme cu presedinta asociatiei de proprietari si cu administratora blocului Minca_Sorin Minca_Sorin Buna seara, Pe data de 2 aprilie 2015 m.am mutat in apartamentul cumparat,am citit apometrele si le.am depus in cutia postala aferenta doamnei ... (vezi toată discuția)