avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 527 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... pfa sau microintreprindere ?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

pfa sau microintreprindere ?

As vrea sa imi iau soarta in maini si sa infiintez o societate de tip PFA sau Microintreprindere.
Motivul principal ar fi ca am ocazia de a fi platit pentru activitatea mea pe baza de contract numai daca infiintez una din acestea.
Practic ar fi vorba doar de cateva facturi lunare care nu depasesc suma totala de 3000 euro.
Va rog sa imi acordati putin ajutor in deciderea formei celei mai avantajoase din punct de vedere fiscal (costuri, taxe, plati).
Care este situatia TVA pentru aceste forme de organizare? Se plateste sau nu ?
Va stau la dispozitie pentru detalii. Multumesc
Cel mai recent răspuns: cstmihai , utilizator 20:07, 2 Februarie 2011
INTREBARI:

1. Pentru PFA se poate accesa profitul imediat fata de microintreprindere unde banii se duc in dividente?
2. Care este diferenta intre raportarile care se fac dpdv contabil?
3. In conditiile facturarii intracomunitare ce puteti sa imi recomandati dpdv TVA?

RASPUNSURI:
1. PFA dupa ce a platit impozitul pe venitul net incasat de 16% poate dispune imediat de banii incasati nu exista nici o restrictie legala din acest punct de vedere.
2. Contabilitatea se tine in partida simpla conf OMFP 1040 din 2004;
obligatii declarative:
decl 220 - privind venitul estimat;
decl 200 - privind venitul obtinut;

decl 070 - pentru obtinere CIF si completare vector fiscal (vectorul fiscal declararea contribuabilului ca si platitor de TVA, accize, de impozite pe venitul din salarii, contributii etc) in fiunctie de vectorul fiscal se mai depun
100;
102; incepand cu 01 ian 2011 decl 112;
300;
394;
205.

3. Pentru raspunsul la aceasta intrebare trebuie sa ne spuneti care este natura activitatii dvs. ca si PFA (comert, prestari servicii etc , mai precis CODUL CAEN al activitatii dvs.) si ce faceti: achizitii intracomunitare, livrari intracomunitare etc.
si totusi, primul pas inregistrativa in ROI ) registrul operatorilor intracomunitari.
Revin cu o noua intrebare legata de noul proiect pentru cei care infiinteaza prima data o microintreprindere si anume :
1. Care este mai pe intelesul tuturor acea facilitate pentru angajati si in ce consta ea mai exact comparativ cu situatia actuala?
2. Costul inregistrarii microintreprinderii la Camera Comert este 0?
3. care sunt "darile" care raman de plata dupa acesta noua reglementare de astazi?
Propunerea mea este sa asteptam sa fie publicat noul proiect in Monitorul oficial si apoi vom stabili ce este mai bine sa facem. Dupa cum si dvs. spuneti nu este decat un proiect, deci nimic concret !
NOTA:
Infiintarea unei microintreprinderi nu are costuri 0, este vorba de:
- capital social minim : 200 lei;
- taxe de inregistrare (coduri CAEN etc) sunt suporatte de stat
_____________________________________________
efortul dvs. total este de 200 lei cap social minim.

Facilitatile oferite de noul proiect:
- la un credit de max 10000 euro, statul va asigura max. 30%, adica max. 3000 euro, diferenta pana la 10000 euro e in sarcina dvs. ( adica trebuie sa cofinantati afacere derulata prin micro cu 7000 euro);
- garantarea de catre FNG (Fondul National de garantare) in proportie de cel mult 80% dintr-un credit de pana la 80.000 euro, adica garantia este pentur max. 64.000 euro dintr-un credit de max.80.000 euro;
- scutirea de la contributiile pentru asigurari sociale pentru max. 4 angajati ai microintreprinderii;


CONDITII IMPUSE DE LEGE pentru a beneficia de aceste facilitati:
- sa notifice in scris in max.10 zile Oficiul teritorial al IMM;
- sa angajeze cu contract de munca min 2 angajati cu contract pe perioada nedeterminata, pe perioada cat este micro;
- sa lase in firma cel putin 50% din profitul realizat in cursul unui an ( =sa reinvesteasca 50% din profit);
- sa depuna la AIPPIMM rapoartele de progres (= raporatarea privind indeplinirea conditiilor cerute de lege pentru beneficierea de facilitati.
Va multumesc pentru detalii.
Totusi, pentru angajarea a 2 salariati pe micro care este practic diferenta in noua lege fata de situatia actuala ?
Salariatii pot avea norma de 4 ore?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impozitul 3% pt imm in 2010? viopopa1 viopopa1 Doresc sa stiu daca a fost prelungita legea privind plata impozitului pe venit (3%) si in anul 2010? Nu am gasit nicaieri oug prin care ramine in vigoare ... (vezi toată discuția)
Pfa pentru asociatie de proprietari pasagilda pasagilda detin atestat de administrator de bloc si as dori sa infiintez PFA pentru aceasta activitate. 1.CARE sunt documentele necesare pentru intocmirea ... (vezi toată discuția)
Recuperare pierdere din profit nerepartizat anterior valentinaandrei valentinaandrei Buna ziua, as dori sa ma ajutati in urmatoarea problema contabila:am o societate infiintata in anul 2008, platitoare de impozit pe profit.La sfarsitul anului ... (vezi toată discuția)