avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 388 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... intretinere student sub 25 de ani
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

intretinere student sub 25 de ani

Parintii sunt obligati sa-si intretina copii pana la implinirea varstei de 25 de ani in cazul in care copilul este student la zi?
Cel mai recent răspuns: Taisa , utilizator 11:17, 9 Februarie 2011
Parintii nu sunt obligati sa-si intretina copii pana la 25 ani, chiar daca sunt studenti. Conf. codului fiscal ei pot beneficia de deducere suplimentara din venit ptr acesti copii considerati a fi intretinere, daca copiii nu inregistreaza venituri mai mari de 250 lei lunar (venituri din salarii, alte surse de venit, burse etc)
moralmente, parintii sunt obligati sa-si intretina copiii pana sunt pe "picioarele lor"...
Din punct de vedere legal, numai in caz de divort acest lucru se cere imperativ ( intretinere si sustinere materiala pana la implinirea varstei de 26 de ani, cu conditia sa urmeze cursurile unei scoli), altfel nu se poate obtine numai prin proces. (numai daca copilul cere prin instanta acest lucru)
eu.ro.lex a scris:

moralmente, parintii sunt obligati sa-si intretina copiii pana sunt pe "picioarele lor"...
Din punct de vedere legal, numai in caz de divort acest lucru se cere imperativ ( intretinere si sustinere materiala pana la implinirea varstei de 26 de ani, cu conditia sa urmeze cursurile unei scoli), altfel nu se poate obtine numai prin proces. (numai daca copilul cere prin instanta acest lucru)

Deci daca un copil cere prin instanta acest lucru, atunci parintii pot fi obligati sa-l intretina?
Trebuie a se tine seama de obligatia parintilor de a se ocupa de instruirea, educarea copiilor, care in cazul cursurilor universitare, determina o depasire a varstei majoratului.