avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Impozit si taxe pt PFA ca programator
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Impozit si taxe pt PFA ca programator

Sunt programator si momentan lucrez in UK.As dori sa imi infiintez un PFA in tara ca sa pot lucra ca si contractor pt firma de aici, dar sa nu mai fiu nevoit sa stau in UK. Ce fel de impozit si taxe trebuie platite la stat? Daca dezvolt programe pt calculatoare,se poate aplica Ordin nr. 250 din 31/05/2004 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 573 din 29/06/2004 privind încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator pentru a nu mai plati impozitul pe profit?
Cel mai recent răspuns: zegetina , utilizator 15:00, 15 Octombrie 2009
Ordinul nr. 250/2004 privind încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator se aplica angajaţilor agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu legislaţia în vigoare, al căror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator, precum şi angajaţilor persoanelor juridice române de drept public.
Acest Ordin nu se aplica PFA-urilor, SC care au ca obiect crearea de programe.



Si eu sunt in procesul de infiintare PFA pentru acelasi tip de activitate. Din cate stiu, este vorba doar de scutire de TVA.
Multumesc,ma asteptam sa nu fie chiar asa de usor. Dar atunci ce taxe trebuie sa platesc? Am cateva intrebari,sper sa ma puteti ajuta :
1.Pot opta sa platesc impozit 16% din norma de venit care este stabilita pt Sectorul 3 in Bucuresti ( circa 18.400 RON / an ) sau trebuie sa merg pe 16% din profit?
2. Impozitarea pe norma de venit se poate folosi mai mult de 2 ani de zile?
3. Daca voi plati impozit pe norma de venit, pot elibera facturi firmei cu care lucrez?
4. Mentionez ca venitul anual va fi ce circa 50.000Euro/an,deci voi fi platitor de TVA?