avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 385 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor informatii
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

informatii

Buna ziua,
sunt contabil autorizat cu studi medii, am sc. postliceeala finante-contabilitate
specializare asistenr de gestiune si am terminat fac de management ,licenta-
economist(3ani), si daca se poate as dori sa stiu ce acte pot sa intocmesc si sa semnez la firma care sunt angajata si daca pot sa transmit revisalul.
multumesc.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 02:52, 14 Mai 2011
Buna seara,

Ca si contabil autorizat cu studii medii puteti puteti tine evidenta contabila a societatii la care lucrati. Raspunderea pentru intocmirea acesteia este a Dvs.

Potrivit OMFP nr. 2870 din 23 decembrie 2010 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice (MO 889/2010) – raportările anuale la 31 decembrie se semnează de persoanele abilitate potrivit legii să semneze situațiile financiare anuale.

Situaţiile financiare anuale trebuie sa aiba înscrise clar numele şi prenumele persoanei care le-a întocmit, calitatea acesteia; director economic, contabil-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie, persoană autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR), precum şi numărul de înregistrare în organismul profesional al acesteia , dacă este cazul.

Deci, situatiile financiare la 31.12.2010 pot fi semnate numai de:
- directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie (potrivit legii);
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR

Procedura semnării situaţiilor financiare este corelată cu modul de organizare a contabilităţii la nivelul operatorului economic, fapt pentru care amintim câteva aspecte :

- răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute mai sus, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective.
- contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare;
- contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR;
- răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale.


Sursa:www.cabinetexpert.ro

Pentru cea de a doua intrebare:


HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL), cu modificarile si completarile ulterioare urmeaza sa fie abrogata.

Potrivit art. 2 alin. (5) din proiectul Hotararii de guvern de abrogare a HG 161/2006 , completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detin calificare/ specializare/ perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator.

Angajatorii pot contracta serviciu de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care desfasoara atat activitate de completare si transmitere a registrului, cat si activitatea de resurse umane.

Este interzisa interpunerea de contracte de prestari servicii intermediare, sau alte forme de subcontractare, intre angajator si prestatorul operarii efective a registrului.

In situatia in care angajatorii contracteaza servicii de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care desfasoara atat activitate de completare si transmitere a registrului, cat si activitatea de resurse umane, angajatorul are obligatia informarii in scris a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii/modificarii/ suspendarii/incetarii prestarii serviciului, anexand o copie a contractului de prestari servicii, respectiv a actului aditional al acestuia.

Contractarea serviciului de contractare si transmitere a registrului nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite prin actul normativ de reglementare a registrului general de evidenta a salariatilor.

Prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prestatorii au obligatia de a se inregistra si a depune la inspectoratul teritorial de munca un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:

a) actul constitutiv din care sa reiasa obiectul de activitate;
b) certificatul de inmatriculare in registrul comertului, emis de Oficiul registrului comertului de pe langa camera de comert si industrie judeteana, respectiv Camera de Comert si Instrustrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala isi are sediul;
c) acte doveditoare din care sa rezulte calificarea de inspector de resurse umane si cunostinte de operare PC a persoanelor care opereaza in registrele generale de evidenta a salariatilor;
d) contractele de prestari servicii si actele aditionale ale acestora incheiate cu angajatorii pentru activitatea de completare si transmitere a registrului/registrelor general/generale de evidenta a salariatilor, precum si pentru activitatea de resurse umane.

In concluzie, potrivit proiectului de hotarare a Guvernului de reglementare a registrului general de evidenta a salariatilor, daca nu va suferi modificari pana la aprobarea si publicarea in Monitorul Oficial, prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 si de a se inregistra si a depune la inspectoratul teritorial de munca un dosar care sa cuprinda documentele mentionate mai sus.


Sursa: www.legislatiamuncii.manager.ro
Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Mai 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Incadrare in functie maria_andreica77@yahoo.com maria_andreica77@yahoo.com buna ziua, avem o persoana care a terminat fac. management 3 ani Spiru Haret licentiat in stiinte economice, itm-ul i-a recunoscut adeverinta,e si contabil ... (vezi toată discuția)
Contabil dijmarescu dijmarescu Buna ziua, Daca o persoana a absolvit facultatea de Management, specializare Management (durata studiilor 3 ani) fiind licentiat in stiinte economice, il ... (vezi toată discuția)
Contabil autorizat JuliaHavadi JuliaHavadi Bun Ziua! Am terminat liceul la specializarea de economie si am terminat si facultatea de stiinte economice si gestiunea afacerilor cu diploma de ... (vezi toată discuția)