avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2019 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale punct de lucru
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

punct de lucru

Buna ziua, din nou!

Am un apartament pe care doresc sa-l inchiriez. Unul din clienti a venit, dar mi-a spus ca inchiriaza apartamentul, dar ca ar dori ca acolo sa isi deschida punct de lucru pentru o firma de publicitate si consultanta. Ce presupune asta? Risc ceva fiind de acord cu un astfel de contract? Nu vreau sa am complicatii, sa umblu dupa firma daca pleaca, etc... Multumesc. No pain, no gain, right? :)
Cel mai recent răspuns: dora negrea , utilizator 15:11, 4 August 2008
In baza a ce fac economistii infiintari de firme ? De fapt care e baza legala care permite economistilor sau altor persoane neabilitate sa ofere consultanta juridica, sa reprezinte sau asiste alte persoane in fata diverselor institutii? Faceti si redactari de acte constitutive sau modificatoare?
Si ne mai intrebam, cum de ajung oamenii sa aiba atat de multe probleme?!!!!
Ultima modificare: Miercuri, 30 Iulie 2008
Roxana Zbarnea, Avocat
Eu mi-am infintat s.r.l. si nu a fost nevoie de nici un contract tipizat. L-am facut eu cu ajutorul altor contracte, din care am luat ce mi-a placut :)

Am si eu o intrebare: mi-am deschis un salon de coafura, intr-un apartament, apartamentul l-am inchiriat.Certificatul de inregistrare il am, firma functioneaza.
Ce am vazut aici, este acea autorizatie de functionare. Mai trebuie asa ceva?Mi-am deschis firma anul asta si nimeni nu mi-a zis de asa ceva.
Daca da, cine e obligat sa o ia? Eu sau proprietarul apartamentului?
Apartamentul nu a mai functionat ca spatiu comercial
Ultima modificare: Miercuri, 30 Iulie 2008
aligadot, utilizator
Schimbarea de destinatie a spatiului din locuinta in spatiu comercial se face de catre propietar, care se adreseaza pentru aceasta primariei, inainte de a inchiria spatiul unei firme. Daca nu a facut-o, ar fi bine sa se grabeasca s-o rezolve, pentru ca, sigur va fi reclamat si controlat.Nu e vorba de autorizatie de functionare, de aceea va ocupati dvs, ca firma.
Roxana Zbarnea a scris:

In baza a ce fac economistii infiintari de firme ? De fapt care e baza legala care permite economistilor sau altor persoane neabilitate sa ofere consultanta juridica, sa reprezinte sau asiste alte persoane in fata diverselor institutii? Faceti si redactari de acte constitutive sau modificatoare?
Si ne mai intrebam, cum de ajung oamenii sa aiba atat de multe probleme?!!!!


Mi se pare ca nu am pomenit de consultanta juridica. Nu fac redactari de acte constitutive, pentru asta colaborez cu juristul de la ORC. Si nici alte documente modificatoare. Eu fac doar depunerea de dosar pe baza de mandat de reprezentare si adun hartiile in locul reprezentantului firmei. Nu pun stampila in locul lui si nici nu-mi arog atributii sau competente pe care nu le am.
In Constanta, insa nu stiu sa se inregistreze la Administratia Financiara vreun contract de inchiriere a unui imobil si in alta forma decat pe tipizatele lor. Dar promit sa ma interesez daca cele care au timbru notarial sunt acceptate si nu mai exista obligativitate completarii formularului eliberat de ei.
Sunt perfect de acord cu dumneavoastra insa am destule contracte in care pt. ca mai multi fosti chiriasi sau propietari au uitat sa mai radieze sediul sau punctul de lucru de pe acel spatiu, urmatorul propietar a fost in imposibilitate de a isi mai deschide firma la acel sediu pana cand nu a radiat sediile fostelor firme - ceea ce presupune sa ii gaseasca si sa ia legatura cu acesti fosti propietari/chiriasi sau o procedura litigioasa...
Iar in alte cazuri cumparatorul a dorit expre ca in contractul de vanzare-cumparare sa se prevada obligativitatea radierii sediilor firmelor inregistrate la acea adresa anterior - deci daca chiriasul pleaca dupa 6 luni fara sa faca acest lucru, propietarul ramane cu problema.
Din fericire nu toata lumea cunoaste aceste detalii inca - dar eu trec aceasta obligatie in toate contractele de vanzare - cumparare; iar in contractele de ichiriere suntem de acord cu astfel de inregistrari de sedii/puncte de lucru dar doar daca nu exced perioadei de inchiriere si daca se obliga ca la data incheierii contractului sa radieze sediul/ punctul de lucru sub sanctiunea unei penalitati.
cu stima,
NSF

Alte discuții în legătură

Contract inchiriere spatiu comercial gaboanta2 gaboanta2 Buna ziua, Va rog mult sa ma luminati si pe mine cum trebuie sa procedez. Mi-am infiintat o firma. Pentru punctul de lucru vreau sa inchiriez un spatiu ... (vezi toată discuția)
Doua companii intr-un apartament Vetran Vetran Buna ziua, Tocmai am infiintat doua firme, X si Y. Pe X vreau sa inregistrez un cabinet veterinar, iar pe Y un punct farmaceutic (sau petshop). Ambele imi ... (vezi toată discuția)
Drepturile chiriasilor mary2013 mary2013 Dupa cat timp trebuie propietarul sa faca contract de inchiriere chiriasiilor,sau dupa un anumit timp este obligat propietarul sa il ia in spatiu pe ... (vezi toată discuția)