avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie de somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie de somaj

Buna ziua..as avea si eu o nelamurire,.. timp de 1 an am muncit la un magazin si dupa un an s-a restructurat postul meu de lucru..am cotizat la stat 12 luni consecutive dar in acest an in timp ce am muncit am facut si facultate tot platita bineinteles...as vrea sa stiu daca sunt studenta dar am cotizat 12 luni am dreptul la somaj?..Abia am terminat primul an..astept un raspuns..Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:43, 27 Iulie 2011
Ce traba are scoala cu calitatea de asigurat si dreptul pe care il acorda legea salariatului concediat din motive neimoputabile si care a cotizat la buget perioada ceruta de lege?
Nu intrebati nimic. Duceti dosarul cu documentele cerute pentru inscrierea la somaj.
Faptul ca aveti un stagiu de 12 luni in ultimele 24 de luni de ladata concedierii va da dreptul la somaj.

Art. 17. - (1) În vederea stabilirii dreptului de indemnizaţie de şomaj, şomerii prevăzuţi la art. 16 lit. a) sunt persoanele care se pot găsi în una dintre următoarele situaţii:
a) le-au încetat raporturile de muncă din motive neimputabile lor;

Art. 18. - (1) În sistemul asigurărilor pentru şomaj sunt asigurate, în condiţiile prezentei legi, persoanele fizice, denumite în continuare asiguraţi.
(2) Asiguraţii pot fi:
a) cetăţenii români care sunt încadraţi în muncă sau realizează venituri în România
, în condiţiile legii, cu excepţia persoanelor care au calitatea de pensionari;

Art. 19. - În sistemul asigurărilor pentru şomaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfăşoară activităţi pe bază de contract individual de muncă