nu exista definitia "culturii", a "obscenitatii", a "intelectualului", a "perversitatii", nici "bunelor moravuri", nu exista obiectul judecatii. (bunul simt nu este o masura de judecata, un bun simt, doua bun-simturi) , sensul legii e sa protejeze, dar definitia pt bun simt si bune moravuri nu este scrisa
de exemplu.... tulburarea linistii in mod repetat este ultraj contra bunelor moravuri si avem o definitie.
Bun, atunci ce propuneti, sa incepem sa intocmim lucrari cu definitii pt "cultura", "obscenitate", "bune moravuri" ca sa linistitm pe toata lumea cu privire la aceasta infractiune?
In viata si in societate invatam ce inseamna aceste lucruri si ne conformam normelor sociale. Din moment ce lipsa de educatie a unora ii face sa uite de aceste norme, se cere tragerea lor la raspundere. Cred ca si un copil isi poate da seama ce inseamna un comportament civilizat, dar un magistrat.
Si unde vreti sa ajungeti cu aceasta discutie, la dezincriminarea faptei pt ca nu avem criterii fixe pt incadrarea faptei si ca uneori trebuie sa mai si gandim, nu sa fim niste roboti cu legea in mana?
sunt contra interpretarii mecanice a legii, (mot a mot), mecaniciste, "papagalicesti"
dar ne raportam la o fapta fara continut, sensul legii e sa protejeze si tocmai nu protejeaza
daca avem lovire, sa se demonstreze lovirea, daca avem tulburarea linistii publice repetata, sa se demonstreze repetabilitatea. ( ultrajul)
gesturile "acrobatice" pe strada......sunt greu de catalogat (pana la urma....vedem tot circul cu magistratii care scapa pe diverse portite pentru lucruri multe mai grave
legalitatea este o butaforie, daca stai sa aplici legea, care lege?
ultrajul e un termen vag, o clasificare generalista fara concretete, in lipsa faptelor efective (fapte, nu gesturi interpretabile)
V-am inteles opinia. Si, totusi, care este solutia dvs.?
faptele concrete demonstrabile sunt ultrajul, de aceea nu am inteles de ce initiatorul nu s-a referit la o situatie concreta, demonstrabila prin alte incadrari concrete, la obiect