@legally_aid
E interesant linkul postat (cel cu lista de documente necesare). De altfel, şi pe la alte primării am găsit liste asemănătoare:
-
[ link extern ]
-
[ link extern ]
-
[ link extern ]
etc.
E clar că e o
practică.
Ceea ce nu am reuşit să găsesc este originea normativă a acestor cerinţe (şi aici cer ajutorul oricui are mai multe informaţii). Nu mă refer la simple dispoziţii de primar sau la hotărâri ale consiliului local, ci la un act superior în ierarhia normelor (i.e. un act al parlamentului sau al guvernului) în temeiul căruia pentru
primirea donaţiei de către minor să fie nevoie de mai mult decât de respectarea regulilor de la articolul 987 din Codul civil.
De pildă, pe listele cu documente necesare este menţionat un curator. Or, pentru instituirea curatelei (cf. articolul 178 din Codul civil) sunt enunţate expres câteva cazuri (cel de faţă nefiind inclus) şi menţiunea că acestea funcţionează "în afară de cazurile prevăzute de lege" (N.B. faţă de articolul 152 din vechiul Cod al familiei, instituirea curatelei e treaba instanţei de tutelă, nu a autorităţii tutelare). Ar fi nevoie, aşadar, ca reglementarea instituirii unui curator (special,
ad hoc etc.) pentru cazul discutat să existe prin vreun cotlon al legislaţiei noastre minunate.
Ar fi de ajuns şi o interpretare a legii care să conducă la ideea că e musai nevoie ca primirea donaţiei să fie făcută cu îndeplinirea formalităţilor arătate în listele primăriilor. Eu nu am găsit-o, dar nici nu susţin că nu ar putea exista. Poate ajută cineva la dezlegarea problemei.