... nu imi este clar: garantia pe care comerciantul o ofera in scris este de un an, spunand ca atat ofera producatorul.
Eu zic ca nu este corect, pentru ca nu respecta
Art. 16 din Legea 443/2003:
Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
In garantia care o ofera ar trebui sa fie specificata perioada de 2 ani de la data facturii / bonului fiscal in care el, ca vanzator, trebuie sa aduca produsul la conformitate daca acesta se defecteaza. Parerea mea este ca beneficiati de aceasta perioada chiar daca nu e mentionata de vanzator, ea va este garantata de lege. O reclamatie la ANPC ar rezolva situatia daca produsul s-ar defecta la 1 an si jumatate de la cumparare.
Daca se defecteaza produsul, este reparat ca si cum ar fi acoperit de garantia oferita de producator?
Si eu presupun acelasi lucru: ca respectivul vanzator vrea sa se foloseasca de prevederile
Art. 15 din aceasta lege, care spune
Daca vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o actiune sau dintr-o omisiune a producatorului ori a unui operator economic din acelasi lant contractual, vanzatorul are dreptul de a se indrepta impotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, in conditiile legii.
Daca laptopul s-ar defecta in anul oferit ca garantie, vanzatorul ar putea sa ceara importatorului sau producatorului (daca este importator direct) sa suporte costurile reparatiei sau inlocuirii si el ar scapa de cheltuieli.
Eu m-as gandi ca daca nu ofera garantie 2 ani, nu este chiar sigur de calitatile produsului si mi-as cauta alta firma.