Buna ziua!Sotia mea e cadru didactic si pentru a-si exercita atributiile e nevoita sa faca naveta in alt oras la 30 km distanta cu microbuzul avand abonament in fiecare luna.Incepand din 15.09.2011 pana in prezent a inaintat in fiecare luna conducerii scolii actele necesare,facturile pentru decontarea nevetei dar i s-a raspuns ca nu sunt bani.S-a adresat si primariei in scris,cu nr de inregistare,insa au spus ca va primi acelasi raspuns ca nu sunt bani.Doresc sa stiu care sunt pasii necesari pentru a se adresa instantei si impotriva carei institutii trebuie deschisa actiunea?Scoala,Primarie sau Consiliul Local?Am studiat Instructiunea MECTS nr. 2/2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice si legea 128/1997: art.104 alin.(3) insa sut in dubii.Va multumesc!
La art. 6.1 era vorba despre petitiile gresit indreptate.
Oricum termenul de a trimite mai departe petitiile gresit indreptate este de 5 zile. Deci in total ar fi 35.
Eu consider ca Primaria de la data de 23 martie in max.5 zile trebuia sa inainteze cererea la Finante,iar aceasta institutie trebuie sa dea un raspuns in max.30 de zile,chiar daca nu este vorba despre o petitie gresit adresata,este o cerere care in fapt se solutioneaza de catre cei de la Finante si nu de Primarie,institutie sesizata initial.
Nu se poate lua in considerare termenul prevazut la art.6 ind.1 din OG nr.27/2002 , intrucat petitia nu a fost indreptata gresit ... cred ca s-a redirectionat spre Finante pentru a solicita un punct de vedere ... in cazul in care a redirectionat-o spre Finante, Primaria trebuia sa va aduca la cunostinta de acest lucru.
Daca aveti in vedere si art.9 din acest act normativ veti observa ca exista prevazut, in anumite conditii, un termen maxim de primire a unui raspuns care este de 45 de zile de la data inregistrarii petitiei . Termenul de 30 zile poate fi prelungit cu 15 zile, deci poate ajunge la 45 de zile, în situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită; prelungirea poate fi acordată numai de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.
In cazul in care considerati ca prin neraspunderea la petitia inregistrata ati fost vatamata într-un drept ori într-un interes legitim va puteti adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atât privat, cât si public. potrivit art.1 alin.1 din Legea nr.554/2004..
Scoala nu are capacitate procesuală... dar dacă nu vrea să primească cereri, este nerespectarea legii, sfidarea propriilor angajaţi ale căror drepturti le încalcă în loc să le susţină în faţa Consiliului local, a primarului cu care tr să încheie contractul de management în care stipulează cheltuielile complementare din care se achită chelt. de transp.
Cred că ar trebui şi şcoala - directorul , chemat în instanţă, în aceste condiţii şi cerut daune morale şi plata, în solidar, cu primarul şi consililul local, sume care vor fi reactualizate la data achitării integralke.