Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
De multe ori in Supermarket-uri pretul de la raft nu corespunde cu pretul batut la casa de marcat. Si ...bineinteles mi s-a intimplat... , am fost la serviciul "Relatii clienti", stiam ca mi se va da diferenta ...dintre pretul de la raft si pretul batut pe bon de 2 ori.
Intrebarea mea este... ce anume lege( Legea consumatorului.???..) reglementeaza acest lucru..alineat, paragraf etc. As vrea sa stiu cu siguranta sa pot invata si alti oameni mult mai timizi care nestiind sa mearga pina in pizele albe macar sa stie legea care-i apara.
Am trmis bonul scanat... dar trebuia fotografiat raftul nu? Ceea ce nu facusem. Intre timp ...s-au sesizat (supermarketul) si au inlocuit pretul..Deci nu poti fi contracronometru de dragul reclamatiei. Eu cred ca daca un om reclama, scaneaza si trimite bonul de casa... , explica problema... ar trebui ca institutia abilitata, in zilele urmatoare, sa-si ia bagajul de literatura de specialitate si ...la drum. Mi-au trimis raspuns in scis.. cu scrisoare recomandata( ce mai timp si bani consumati) ca au vazut dar ca li s-a spus de la market aceeasi prostie cum au incercat sa-mi spuna si mie si au "inghitit-o" Deci...Ca sa dai mura'n gura... cuiva si sa te trezesti... peste o saptamina cu alte nereguli in acelasi Supermarket..e clar ca nu i-au amendat...nici macar..poate...nici nu i-au sesizat
Dar am pornit daca totusi exista un paragraf..?? Nu exista.... tocmai pentru a nu fi folosit...
De caz se ocupa ANPC/OPC dar de foarte multe ori aceste cazuri se rezolva cu usile inchise daca reclamantul nu este sustinut de un avocat foarte bun ! (asa cum se intampla mai peste tot)
In foarte multe cazuri magazinele mari si foarte mari detin "relatii" stranse cu ANPC si OPC din cauza nivelului coruptiei din tara,
Teoretic exista legi,unele sunt chiar clare,aspre si usor de gasit pentru a fi citite dar din cate cunosc ele se aplica dupa bunul plac al autoritatilor competente (de aici si coruptia).
ANPC/OPC da amenzi si produce bani (desi nimeni nu stie la ce servesc banii produsi din amenzi),asta e ceea ce stie lumea in 99% din cazuri plus ca sunt imbatati cu apa chioara,citez din amintite: "nu suntem in masura sa va despagubim,va recomandam sa va adresati instantei de judecata...sau ceva de genul" si de abia 1% cunoaste faptul ca ANPC/OPC are obligatia sa reprezinte cazul in justitie din banii autoritatii daca reclamantul considera necesar.
Faza cu uite pretul nu e pretul..este cunoscuta si aplicata cam de dupa primul an de cand exista hypermarketurile in Romania.
Sfatul meu este sa cascati ochii mai bine cand doriti sa cumparati un lucru,chiar sa "abuzati" de angajatii hypermarketului pentru a va oferii informatii privind amplasarea cititoarelor codurilor de bare fixe sau mobile (pot exista produse cu 2 coduri de bare functionale,este bine sa luati in calcul pretul apropriat al produsului si nu neaparat pretul minim sau cel dorit de dumneavoastra). De obicei este haos in spatele unui hypermarket,cei de la "deko" nu primesc mereu informatiile la timp pentru a face schimbarea de pret iar lucratorii comerciali au atatea pe cap incat numai la pret nu mai ajung sa se gandeasca (ei fiind stresati in ultimul hal ca marfa sa existe pe raft si nu neaparat cu pretul corect).
Pentru cei care doresc sa ma contrazica: nu o faceti !