avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contributii fiscale pentru personalul asociatiei de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contributii fiscale pentru personalul asociatiei de proprietari

Am mai multe nelamuriri in legatura cu modul cum se conduce o asociatie de proprietari
1.Cenzorul si presedintele de asociatie daca lucreaza intr-o alta unitate economica ce plateste din venitul brut stabilit in adunarea generala?
2. Poate fi incadrata ca zilier o persoana care realizeaza curatenia?
Cel mai recent răspuns: tnamaid , utilizator 12:37, 8 Mai 2012
Cenzorul trebuie sa vada:
- registrul de casa
- situatia facturilor (restante, curente - care vor fi puse in listele imediat urmatoare) cu detalierea pe furnizori (istoric de plati - asa cum v-am zis);
- toate facturile care sunt prinse in lista de afisat;
- toate bonurile si chitantele referitoare la cumparaturile de diverse materiale si care au intrat in listele de afisat;
- borderoul de facturi
- un formular cu cheltuielile administrative in detaliu;
- situatia indecsilor apometrelor care au stat la baza calculului consumului in lista de afisat;
- baza de calcul;
- baza de calcul pentru penalizari (daca este cazul);
- statul de plata + declaratiile la ANAF + confirmarea validitatii declaratiei (de la ANAF). Asta daca face Decl.112.
- situatia restantelor pentru fiecare apartament = total si defalcarea pe cote + penalizari + fond de reparatii + fond de rulment + alte restante;
- registrul fondului de rulment cu detalierea pe apartamente - incasat si restant
- registrul fondului de reparatii cu detalierea pe apartamente - incasat si restant
- registrul de penalizari idem ca cele de sus;
- registrul de chirii (daca e cazul) idem cu cele de mai sus;
- situatia financiara:
---Casa - sold, incasari, sold final
---Banca - sold, incasari - sold final
---Fondurile asociatiei - fond de rulment = sold, incasari, sold final, restante;
---..................................fond de reparatii - idem;
---..................................fond de penalizari - idem
---..................................fond de chirii (daca e cazul) - idem

- balanta activ-pasiv;
- listele intretinere de afisat;
- chitantierele;
- extrasul de cont bancar.

Cam astea. Eu asta prezint cenzorului si ea verifica daca ce am scris eu acolo e adevarat. Cum o face asta nu stiu. In plus de asta ii trimit pe email un fisier in excel cu aproape toate sheeturile din cel pe care lucrez (oglinda a celor pe suport de hartie), asa ca poate verifica si cu cele mai vechi.
Acest dosar apoi poate fi vazut de oricine dintre proprietari care solicita sa se lamureasca despre ce-l intereseaza.
.
Ultima modificare: Luni, 30 Aprilie 2012
elga50, moderator
El prezinta singurele acte pe care le are:
- registru casa,
- registru fond de rulment,
- i-a zis suma pentru fond de reparatii, dar nu are evidenta cine sunt persoanele care au platit pentru fondul respectiv
-registru rol (unde scrie sumele achitate de proprietari)
-chitantier
-lista de plata
-stat de plata(pentru luna martie spune ca inca nu l-a intocmit, dar a platit taxele la stat si sunt diferite de cele din luna trecuta;ma intreb de unde a stiut suma)
-dosarul cu toate facturile, chitantele, declaratiile si hartiile de mana pentru cumparaturi pe baza de bon fiscal)

-nu are nici o situatie centralizatoare.
Luna trecuta a calculat penalitatile si i-a dat o hartie de mana (specificand e ciorna)_de genul
ap 82: 5 zile=10 lei
fara sa scrie care este perioada pentru care a calculat
-i-a aratat ca a gresit la mai multi numarul de zile de penalizare(dar acele sume au fost trecute pe lista de plata si unele retinute de la proprietari), iar el ironic"dar dvs nu intelegeti ce inseamna ciorna?"
Inainte de a vorbi cu dumneavoastra am crezut ca sunt intr-un univers paralel, va multumesc ca m-ati facut sa am din nou incredere in logica mea.

In orasul meu(cel putin cei pe care ii cunosc), cenzorii fac Situatia soldurilor de activ si pasiv.
Nu e rau daca si administratorul o stie face. Nu bajbaie...
Nu e rau daca si administratorul o stie face. Nu bajbaie...


nu stiu la ce v-ati referit

Eu am spus ca o singura persoana indeplineste cele 3 functii: casier, contabil si administrator, dar el face doar pe casierul, preia facturile si le plateste in ultima zi de scadenta(n-am inteles de ce in ultima zi) si face lista de plata. Atat reprezinta pentru el cele 3 functii.
- borderoul de facturi

imi spuneti, va rog ce inseamna borderoul de facturi?
Ultima modificare: Luni, 30 Aprilie 2012
tnamaid, utilizator
Administrator, adica casier, adica contabil....., adica al de face listele.....

Borderoul de facturi sunt cele primite la asociatie si care se pun pe listele de intretinere de afisat:
- factura de agent termic;
- factura de apa rece;
- factura de gaze;
- factura de curent electric'
- factura de ascensor;
- factura de gunoi;
- factura de interfon

Denumire furnizor, numar factura, suma, diverse observatii.

Alte discuții în legătură

Lipsa in gestiunea unei asociatii de proprietari ContSters197509 ContSters197509 Ce i se poate intampla unei contabile la o asociatie de proprietari daca in registrul de casa are o lipsa de 50.000 Ron. Presedintele nu i-a facut nici o ... (vezi toată discuția)
Delapidare savarsita de administrator bloc-procedura inscrierii privilegiului imobiliar andreeakristina andreeakristina buna ziua, in cazul in care un administrator de bloc a sustras bani din fondurile asociatiei si a realizat un prejudiciu, asociatia de proprietari, prin ... (vezi toată discuția)
Disputã: președinte vs administrator pe tema administrãrii fondurilor. morgan morgan Bună ziua! Doresc ajutor, dacă se poate, în lămurirea unor probleme găsite într-o asociație de proprietari. Pe scurt, am fost ales ca ... (vezi toată discuția)