avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contributii fiscale pentru personalul asociatiei de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contributii fiscale pentru personalul asociatiei de proprietari

Am mai multe nelamuriri in legatura cu modul cum se conduce o asociatie de proprietari
1.Cenzorul si presedintele de asociatie daca lucreaza intr-o alta unitate economica ce plateste din venitul brut stabilit in adunarea generala?
2. Poate fi incadrata ca zilier o persoana care realizeaza curatenia?
Cel mai recent răspuns: tnamaid , utilizator 12:37, 8 Mai 2012
Vad ca nu va ajuta interventia mea


Faptul ca nu am citat mai multe de la dvs este ca am inteles ce ati vrut sa spuneti (sau am crezut ca va inteleg punctul de vedere)

La prima vedere este un amanunt nesemnificativ dar in realitate este o mare diferenta


Imi cer scuze,dar nu am stiut ca cenzorul poate fi ales de presedinte.
La Adunarea generala de constituire presedintele a propus numele cenzorului si proprietarii prezenti au aprobat in unanimitate. Deci eu consider ca a fost ales de AG.
A fost un incident atunci pe care nu l-am bagat in seama: A fost propus un vicepresedinte(lucreaza la primarie) care a refuzat,dar care fiind prieten cu presedintele i-a spus motivul in privat.El considera ca c/c/a nu e capabil sa ocupe functiile respective, dar l-a vot nu a fost impotriva

Daca ati fost aleasa ca cenzor in adunarea generala sunteti mai puternica decat presedintele asociatiei


cu presedintele nu am nimic, chiar a incercat in perioada asta sa ma ajute cerandu-i sa-mi dea documentele de care am nevoie, dar e prea sentimental, cand c/c/a i-a spus ca nu e nevoie de un centralizator in care sa fie specificat lunar suma restanta de proprietari si unde sa apara suma defalcata, el a zis ca:aveti incredere ca stie ce spune. Zilele trecute l-am intrebat pe presedinte daca a vazut un act al c/c/a prin care sa justifice calitatea e contabil, el mi-a raspuns:are atestat de administrator.Va dati seama ca nu o putea obtine daca nu e contabil. A fost foarte surprins cand i-am zis ca pentru a fi administrator iti trebuie doar dovada absolvirii liceului.Cand am zis ca nu are registru casa completat de 3 saptamani, presedintele mi-a raspuns> are niste probleme acum personale, trebuie sa ne intelegem unii pe altii.

colaborati cu comitetul executiv

In lege scrie ca din comitet face parte presedintele, cenzorul si membri, stiu ca unul e o persoana din bloc si el e de acord cu ce am facut si nici el nu avea incredere la inceput in c/c/a si l-am rugat sa aibe rabdare pana studiez legile si apoi unde c/c/a nu stie il ajut;

trebuie sa se colaboreze cu el


Asta am vrut si eu, de aceea de 6 luni sun la usa lui sa imi tot dea cate un registru/document pe care sa-l verific(daca il sun inainte cu zi ca sa-i zic ca a doua zi sa imi aduca un registru la asociatie imi zice ca da, dar cand merg la asociatie spune ca la uitat acasa)

a se intrerupa colaborarea prin plecarea administratorului sau a cenzorului, in functie de decizia presedintelui si a comitetului executiv.

asta pentru sotul meu nu e o problema, el a vrut sa fac munca asta fara bani, doar presedintele a propus sa primeasca 50 de RON, dar in calitate de proprietar tot am dreptul sa vad evidentele si daca ar fi schimbat

Ultima modificare: Luni, 7 Mai 2012
tnamaid, utilizator
Administratorul, daca are atestat, si inteleg ca are, nu se mai poate pune problema ca nu poa' sa faca contabilitate sau casierie.
Studiati Legea 230/2007 si veti observa ca administratorul poate face si munca de contabil si munca de casier si se numeste in continuare doar administrator.

Efortul dv. trebuie sa se indrepte spre ce face administratorul si nu daca are scoala mai mult sau mai putina deoarece pentru intreaga munca de evidenta si gestiune, casierie si administrare tehnica sunt suficiente cunostintele pe care le poate dobandi cineva, fie prin studiu minim, fie printr-un curs de formare, fie prin experienta, fie prin toate la un loc, avand numai diploma de bacalaureat.
tnamaid a scris:

Imi cer scuze,dar nu am stiut ca cenzorul poate fi ales de presedinte.

Studiati legislatia si vedeti ca cenzorul poate fi ales de proprietrai in adunarea generala sau angajat de comitetul executiv reprezentat de presedinte. Deci nu ales de presedinte asa cum ati inteles.
Ce este c/c/a? De la ce vine aceasta prescurtare?
cand c/c/a i-a spus ca nu e nevoie de un centralizator in care sa fie specificat lunar suma restanta de proprietari si unde sa apara suma defalcata, el a zis ca:aveti incredere ca stie ce spune.

Confirm si eu ca nu este nevoie de cetralizator. Restantele sunt in fisele fiecarui proprietar si pe listele de plata, in registrele de fonduri... si nu pe centralizatoare.
Zilele trecute l-am intrebat pe presedinte daca a vazut un act al c/c/a prin care sa justifice calitatea e contabil, el mi-a raspuns:are atestat de administrator.Va dati seama ca nu o putea obtine daca nu e contabil.

Admninstratorul obtine atestatul in urma cursurilor si a examenului indiferent ca are sau nu cunostinte de contabilitate, tehnice, medicale, juridice... Unde ati gasit, in legislatie, ca administratorul nu poate obtine atestatul de administrator daca nu e contabil?
In lege scrie ca din comitet face parte presedintele, cenzorul si membri

Conform legislatiei din comitetul executiv fac parte doar membrii comitetului executiv. Comisia de cenzori are alti membri si-acestia nu fac parte din comitetul executiv. Cenzorul ales sau angajat nu face parte din comitetul executiv.
de 6 luni sun la usa lui sa imi tot dea cate un registru/document pe care sa-l verific(daca il sun inainte cu zi ca sa-i zic ca a doua zi sa imi aduca un registru la asociatie imi zice ca da, dar cand merg la asociatie spune ca la uitat acasa)

Am mai scris si in alt post ca este o problema de organizare: discutati cu administratorul si cu presedintele si stabiliti ca toate documentele sa ramana in permanenta in sediul asociatiei si nu acasa la administrator, la presedinte sau la cenzor. Doar, ca o exceptie, odata pe luna, cand face listele sa-si ia de lucru acasa. In rest sa lucreze in sediul asociatiei.
Ultima modificare: Luni, 7 Mai 2012
Adriantot, moderator
as vrea sa precizez ceva: la constituirea asociatiei am acceptat sa mers pentru semnaturi cu conditia sa pot vedea toate actele (daca nu era sotul pana la urma cenzor si as fi vazut haosul care e, ca administratorul nu are nici o evidenta as fi mers la cenzor sa ii cer sa-mi arate evidentele).
Dupa 3 saptamani de la constituire a acceptat sotul functia si din acel moment vreau sa stiu care sunt atributiile cenzorului (in art 33 din legea 230/2007 actualizata la septembrie 2010 consider ca sunt prezentate vag pentru cineva care nu lucreaza in domeniu, dar are studii)

Va multumesc ca m-ati ajutat pana acum e ca si cum ati fost invatatorii mei si acum am absolvit clasa a IV. Chiar daca veti inceta sa ma ajutati in continuare, eu nu am sa ma opresc, indiferent la cate usi inchise voi bate, pana cand nu voi afla fiecare atributiune a unei persoane renumerata din asociatie conform carei legi/articol/paragraf s-a stabilit.
Si asta nu pentru ca am ceva cu cineva din asociatie, dar am ajuns la concluzia ca daca nu isi indeplinesc toti atibutiunile e haos in asociatie si fiecare avem nevoie da nervii nostri cat mai integri pentru ca suntem sotii/soti(pentru perechea noastra), parinti(pentru copii nostrii), copii(pentru cei care ne-au dat viata), persoane incadrate pentru alte munci-deci avem si alte atributiuni

@elga50&adriantot

cand am citit altadata legea a fost prea multa informatie ca sa o inteleg toata deodata.Am omis articolul:
"Pentru activitatea de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile..."
Ce este c/c/a?

casier/contabil/administrator, pe care de acum il voi numi simplu administrator

Restantele sunt in fisele fiecarui proprietar si pe listele de plata, in registrele de fonduri.


am precizat in posturile anterioare, nu are fise, pentru fiecare proprietar,
pe listele de plata nu apar restantierii (pentru ca nu calculeaza sumele datorate),
nu are registru pentru restantieri.
Daca ii cer evidenta restantierilor pentru o luna anume imi da registru de rol sa adun eu sumele restante si are un scris ca 1 cu 2 si cu 3 la el seamana si trebuie sa verific chitantierul ca sa vad daca suma inscrisa ca platita este corecta .
Am gasit diferente de 0,05, alta data de 0,6, alteori o diferenta de la ajutorul de incalzire de 24,87 si uite asa pentru sume infime stateam zile intregi ca sa vad de ce nu exista egalitate intre activ si pasiv.

Conform legislatiei din comitetul executiv fac parte doar membrii comitetului executiv. Comisia de cenzori are alti membri si-acestia nu fac parte din comitetul executiv. Cenzorul ales sau angajat nu face parte din comitetul executiv.


conform Legii 230/2007 actualizata la septembrie 2010 in Cap IV art.21 este precizat:
"la adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenti un comitet executiv, format din presedintele asociatiei de proprietari si un cenzor sau o comisie de cenzori, si vor hotari numarul membrilor acestora si durata mandatelor lor"
Daca cunoasteti o lege sau o ordonanta care abroga acest articol va rog sa imi spuneti si mie.

discutati cu administratorul si cu presedintele si stabiliti ca toate documentele sa ramana in permanenta in sediul asociatiei si nu acasa la administrator, la presedinte sau la cenzor


fara drept de apel din partea cenzorului, administratorul a hotarat ca tot ce e legat de asociatie(mai putin motocoasa, pe care a lasat-o la asociatie dar nici dupa 2 saptamani de la cumparare nu a stabilit cine raspunde de ea)ramane la el acasa, dar ca (teoretic) pot sa i le solicit oricand.

Articolul 21(1) din legea 230/2007 se refera la adunarea generala de costituire si nu la adunarile generale de dupa constituire unde se aleg periodic organele de conducere ale asociatiei. Iar formularea acestui articol este defectuoasa si duce in eroare pe cel care nu citeste legea intreaga si normele de aplicare a legii din HG 1588/2007.
Articolul respectiv este:
Art. 21. -
(1) La adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenţi un comitet executiv, format din preşedintele asociaţiei de proprietari şi un cenzor sau o comisie de cenzori, şi vor hotărî numărul membrilor acestora şi durata mandatelor lor.

Si corect trebuiea sa fie scris astfel:
Art. 21. -
(1) La adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenţi un comitet executiv, inclusiv preşedintele asociaţiei de proprietari şi un cenzor sau o comisie de cenzori, şi vor hotărî numărul membrilor acestora şi durata mandatelor lor.

Asa cum se mai intampla in actele normative este doar o greseala de exprimare si-aceasta este evidenta daca citim atent legea unde de fiecare data comitetul executiv este tratat diferit de comisia de cenzori, unde atributiunile sunt diferite, precizari in acest sens facandu-se si in Hg 1588/2007.
Un argument in sustinerea a ceea ce spun este ultimul punc din articolul 12 al HG 1588/2007:
i) nu pot ocupa funcţii în comitetul executiv şi în comisia de cenzori membri având grade de rudenie, până la gradul al 4-lea inclusiv.

Pai daca nici rudele nu pot face parte in acelasi timp din comitetul executiv si comisia de cenzori, cu atat mai mult aceiasi persoana nu poate fi cenzor si membru in comitetul executiv. Sunt functii incompatibile, sunt organisme diferite de conducerea a asociatiei, cu atributiuni diferite. Comitetul executiv decide asupra activitatii asociatiei iar comisia de cenzori, cenzorul verifica legalitatea acestor decizii.
Va rog sa cititi atat in lege cat si in norme despre comitetul executiv si despre comisia de cenzori si nu numai articolul 21 ce se refera la adunarea generala de constituire avand o formulare ce duce in eroare si corectata apoi de intreg continutul legii si-al normele de aplicare.

Alte discuții în legătură

Lipsa in gestiunea unei asociatii de proprietari ContSters197509 ContSters197509 Ce i se poate intampla unei contabile la o asociatie de proprietari daca in registrul de casa are o lipsa de 50.000 Ron. Presedintele nu i-a facut nici o ... (vezi toată discuția)
Delapidare savarsita de administrator bloc-procedura inscrierii privilegiului imobiliar andreeakristina andreeakristina buna ziua, in cazul in care un administrator de bloc a sustras bani din fondurile asociatiei si a realizat un prejudiciu, asociatia de proprietari, prin ... (vezi toată discuția)
Disputã: președinte vs administrator pe tema administrãrii fondurilor. morgan morgan Bună ziua! Doresc ajutor, dacă se poate, în lămurirea unor probleme găsite într-o asociație de proprietari. Pe scurt, am fost ales ca ... (vezi toată discuția)