avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2118 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata hidroizolatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata hidroizolatie

La un apartament de la ultimul etaj al unui bloc cu 4 etaje,au aparut infiltratii de apa de la deteriorarea hidroizolatiei.Va rog sa ne spuneti daca legea prevede ca plata pentru refacerea hidroizolatiei aferente apartamentului respectiv,sa fie suportata strict doar de cei ce locuiesc in apartamentele situate sub cel in cauza sau se face din fondul de reparatii al asociatiei.
Va multumim!
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 12:52, 22 Iunie 2018
@adriantot
Este corect ceea ce ati precizat cu o mica adaugare daca imi permiteti. Fondul de reparatii poate fi utilizat in caz ca exista dar nu cred sa acopere costul total al acestei reparatii si oricum el se reintregeste ulterior dupa ce proprietarii platesc conform cotei parte indivize cuantumul din reparatie ce le revine. Acest fond poate fi considerat un fel de "buffer" si te ajuta sa platesti un avans firmei care executa lucrarile.

Ca sfat pentru asociatiile de proprietari, noi facem astfel:
comitetul executiv hotaraste in sedinta ca trebuie facuta lucrarea conform legii de protejare a bunurilor comune, se aduna oferte de la cel putin 3 firme, se alege cea mai buna si se distribuie din timp pe lista de plata astfel incat sa existe fondurile cand se contracteaza firma. Altfel va fi foarte greu sa platiti acel executant al lucrarii si niciunul nu cred ca isi asuma riscul de a nu fi platit la timp. Acum depinde daca presedintele si administratorul vrea sa faca lucrarea sau nu deoarece are cale de scapare daca nu o face. Pune anunt la ziar de licitatie, intocmeste caietul de sarcini si prevede plata in 180 zile cel putin de la data facturarii ca sa aibe timp sa incaseze sau sa execute proprietarii cu debite mai vechi de 90 zile in cazul in care procesul merge snur (greu de crezut la noi unde dureaza). Astfel niciun executant nu va veni la licitatie dar macar ai incercat. :D
Eu va permit ca asa-i in dialog.
Poate ca fondul de reaparatii ajunge sau nu ajunge, poate ca mai si ramane... Asta-i alta poveste. Fondul de reparatii nu se "reintregeste" ci se constituie..., doar fondul de rulment se reintregeste prin plata lunara a cotelor.

Cat priveste sfaturile dumneavoastra, acestea sunt departe de legislatie si de modul de desfasurarea corecta a activitatii intr-o asociatie de proprietari.
Comitetul executiv nu hotaraste, ci decide. Adunarea generala hotaraste. Si-acestea se fac in conformitate cu Legea 230/2007 si HG 1588/2007 si nu "conform legii de protejare a bunurilor comune", asa cum spuneti dumneavoastra mai sus.
Nicaieri in legislatia asociatiilor de proprietari nu se specifica de "oferte de la cel putin 3 firme"
Apoi comitetul executiv (condus de presedinte) este obligat sa intretina in buna stare proprietatea comuna si nu puntem discuta ca "presedintele si administratorul vrea sa faca lucrarea sau nu deoarece are cale de scapare daca nu o face".
Asociatia de proprietari nu organizeaza licitatii, caiet de sarcini si-alte asemenea proceduri specifice institutiilor de stat.
Procedura este mai simpla si-o gasiti in legislatia de care spuneam mai sus.
Iar un presedinte care ar vrea "sa scape", va scapa doar pana la prima adunare generala cand va fi schimbat din functie.
@adriantot
Cred ca ati inteles foarte bine ce am vrut sa spun si nu interpretarea la care ati facut referire. Intradevar, trebuie sa fii putin bun sa poti rastalmacii cuvintele astfel. Dar, un presedinte daca nu are cu ce sa faca acele lucrari nu le face. NU este obligat nimeni sa vina cu banii lui de acasa.
bpapiiro a scris:

comitetul executiv hotaraste in sedinta ca trebuie facuta lucrarea conform legii de protejare a bunurilor comune, se aduna oferte de la cel putin 3 firme, se alege cea mai buna si se distribuie din timp pe lista de plata astfel incat sa existe fondurile cand se contracteaza firma. Altfel va fi foarte greu sa platiti acel executant al lucrarii si niciunul nu cred ca isi asuma riscul de a nu fi platit la timp. Acum depinde daca presedintele si administratorul vrea sa faca lucrarea sau nu deoarece are cale de scapare daca nu o face. Pune anunt la ziar de licitatie, intocmeste caietul de sarcini si prevede plata in 180 zile cel putin de la data facturarii ca sa aibe timp sa incaseze sau sa execute proprietarii cu debite mai vechi de 90 zile in cazul in care procesul merge snur (greu de crezut la noi unde dureaza). Astfel niciun executant nu va veni la licitatie dar macar ai incercat. :D

Ca sa nu spuneti ca interpretez eu, am reluat prin citat ceea ce ati scris si la care m-am referit, iar sublinierile facute de mine au rolul sa scoata mai usor in evidenta ceea ce este gresit in mesajul dumneavoastra.
Asadar comitetul nu hotaraste nimic, ci decide modalitatea concreta de punere in practica a hotararilor adunarii generale. A se consulta in acest sens legea 230/2007 si HG 1588/2007.
Nu exista o lege de protejare a bunurilor comune care sa se aplice in asociatia de proprietari, ci legislatia pe care-am amintit-o mai sus.
In legislatia asociatiilor de proprietari nu se prevede obligatia de a avea oferte de la cel putin 3 firme, de a organiza licitatii, caiet de sarcini...
Conform legislatiei amintite comitetul executiv este obligat sa intretina proprietatea comuna si nu este lasata aceasta la vointa presedintelui sau administratorului.
Daca presedintele vrea sa scape, sa se "ceara afara" sa-si dea demisia, sa faca alceva si nu sa incurce lucrurile in asociatie prin actiuni de genul celor descrise de dumneavoastra doar asa ca sa arate ca a incercat ceva. Asa ceva poate se face pe la unele unitati bugetare, unde sefii sunt numiti pe pile si relatii, timpul trece si leafa merge..., dar nu intr-o asociatie unde vecinii aleg ca presedinte unul dintre ei, unul pe care-l considera capabil.
bpapiiro a scris:

Cred ca ati inteles foarte bine ce am vrut sa spun si nu interpretarea la care ati facut referire. Intradevar, trebuie sa fii putin bun sa poti rastalmacii cuvintele astfel. Dar, un presedinte daca nu are cu ce sa faca acele lucrari nu le face. NU este obligat nimeni sa vina cu banii lui de acasa.

Poate acum v-ati lamurit ca nu e interpretare ci o constatare deschisa si clara asupra a cea ce ati afirmat, fara ca eu sa rastalmacesc ...
Un presedinte trebuie sa gaseasca solutii, sa propuna comitetului, sa actioneze in instanta restantierii, sa aduca venituri suplimentare asociatiei prin inchirieri, sponsorizari, sa incheie contracte cu plata in rate, sa tina din scurt intretinerea proprietatii comune... Tergiversarea prin tertipurile prezentate de dv poate duce la accentuarea disconfortului, la pagube mai mari, la costuri mai mari... Asemenea actiuni sunt pentru cei care spera sa nu faca nimic, sa incaseze indemnizatia de presedinte si sa lase rezolvarea problemelor pentru urmatorul presedinte ce va fi ales la adunarea urmatoare.
Presedintele nu trebuie sa aduca banii lui de acasa, ci trebuie sa determine comitetul executiv sa contracteze lucrarile, sa repartizeze cu administratorul sumele pe listele de plata, sa explice proprietarilor, sa oblige pe cei care nu platesc...
Un presedinte capabil nu foloseste expresiile de genul: nu avem bani, nu vor proprietarii...
Ultima modificare: Vineri, 29 Iunie 2012
Adriantot, moderator
Nu are sens sa continui pe acest subiect. Poate nu m-am exprimat eu suficient de clar dar in niciun caz nu am vrut sa se inteleaga ceea ce ati spus.

Referitor la sponsorizari, e o mica problema. Asociatia poate sa primeasca sponsorizari la fel cum primeste orice alta persoana juridica exceptand ONG-urile, spitalele, scolile unde valoarea sponsorizarii daca nu depaseste pragul de 1% din x si 2% din y se deduce din impozitul pe profit. La asociatii nu se deduce din impozit ci acesta se plateste. Drept urmare, nimeni nu va sponsoriza.

Sunt de acord ca reparatiile trebuie facute din momentul in care sunt mai putin grave daunele. cu cat se asteapta cu atat costa mai mult. Dar, vedeti dvs ca sunt multi proprietari care vocifereaza si putini presedinti/administratori care sa nu cedeze in fata acestor vociferari si a faptului ca un x are 600 lei pensie si nu poate sa suporte 200 lei pt hidroizolatie.

Eu va inteleg perfect deoarece in acest moment avem contractate lucrari de aproape 250.000 lei. si multe sunt de hidroizolare si drenuri. Daca nu le faceam acum, peste un an ma costa mult mai mult datorita faptului ca solutia la unele blocuri se modifica si trebuie injectare de beton sub presiune existand deja mici fisuri. Dar, ca sa se faca anul asta ar fi trebuit sa se puna pe listele de plata de anul trecut si sa ma asigur ca proprietarii au si platit pana acum aceste reparatii. Insa, conducerea precedenta daca nu a miscat un deget in aceasta directie m-am vazut nevoit sa imprumut asociatia cu acesti banuti ca sa nu ma coste pe mine mai mult anul urmator. Nu mai vorbesc de termenele de executare care se pot intinde pe 3 ani. Dar, o sa va tin la curent deoarece am actionat in instanta 50 proprietari, am castigat toate procesele, 25 au platit deja dar pe restul trebuie sa ii execut.

Alte discuții în legătură

Cum ar trebui sa se imparta costurile reparatiei terasei? amotida amotida In incercarea de a ajuta pe o matusa ce locuieste la ultimul etaj, cu hidroizolatia terasei blocului ce necesita reparatie, lovindu-ma practic de aceleasi si ... (vezi toată discuția)
Hidroizolatie la casa scarii danutz1978 danutz1978 Buna ziua , Locuiesc la ultimul etaj al unui bloc care are de mult timp probleme cu hidroizolatia la casa scarii. . Din luna septembrie , cand au inceput ... (vezi toată discuția)
Probleme hidroizolatie andreeadascalu andreeadascalu buna ziua, va rog frumos daca poate cineva sa ma ajute cu cateva lamuriri,locuiesc intr-un bloc cu 4 nivele , la etajul 4 , am facut hidroizolatia in anul 2002 ... (vezi toată discuția)