worksafety a scris:
Daca traseul era cel mentionat in fisele de instructaj firma era exonerata si se trata in final ca un accident de circulatie iar in acel caz, daca nu exista o fise cu semnaturile tuturor celor care au urcat in masina, ca se urca pe proprie raspundere in masina, totul cade in capul soferului.
Cei aflaţi în maşină efectuau naveta intre două localităţi la 40 de km in judete diferite, zilnic. Au terminat programul la ora 17.00 iar accidental s-a produs la ora 17.10, probabil ca cel ce a efectuat cercetarea a constatat fara urme de indoiala ca acela era traseul normal al deplasarii, deci in aceste conditii nu se pune problema ca decesul lucratorului sa nu fie incadrat ca accidentul mortal de munca de traseu. Faptul ca se poate stabili sau nu o responsabilitate a angajatorului, nu schimba cu nimic caracterul accidentului.
Nu exista prevazuta in legislatie acea “fisa cu semnaturile tuturor celor care au urcat in masina, ca se urca pe proprie raspundere in masina” de care vorbiti dumneavoastra. Sa zicem ca ar fi existat o astfel de declaratie cu ce se schimba caracterul accidentului?