avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... sa-mi platesc singuri cartea de munca?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

sa-mi platesc singuri cartea de munca?

e primul meu job..sunt inginer la o fabrica de aprox 8 luni....de 4 luni patronul nu ne mai plateste cartile de munca...din cauza problemelor financiare.....este cam in prag de faliment...vreau sa mai raman la firma ..dar cum ramane cu a mea carte de munca?dc intra in faliment..cartea cand va fi platita?dureaza mult o astfel de procedura?(falimentul) ce ma sfatuiti ..sa ma duc sa-mi platesc eu cartea??:((:((:((:((
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 13:06, 20 Februarie 2009
Angajatorul este obligat sa plateasca indiferent de situatia sa econo,ica oreicu, in cazul insolventei o asemenea datori are poprioritate
Carnetul de munca nu este obligatoriu. Perioadele lucrate (stagiul de cotizare) sunt inregistrate la Casa de Pensii.
Dupa ce va inceteaza contractul individual de munca solicitati la angajator sau la ITM sa va dea o adeverinta (care tine loc de carnet de munca) cu vechimea in munca la societatea respectiva.
multumesc! sa inteleg ca daca plec de la firma..cartea mea de munca va fi intr-un final platita???ce dezavantaje sunt? ce drepturi imi vor lipsi dc aceasta carte nu mi-a fost platita.......spitalizare?etcc.....
Lipsa carnetului de munca (ca document in sine) nu va dezavantajeaza in nici un fel. Nu va faceti griji. Important este sa aveti un contract individual de munca si veti beneficia de toate drepturile legale ce decurg din calitatea de angajat.
Cred ca undeva exista o mare neintelegere: nu cartea de munca se plateste, ci salariul se plateste. Salariul este datorat de angajator pe toata perioada contractului de munca, fara vreo legatura cu existenta cartii de munca.