Mama mea a iesit la pensie anul acesta conform limitei de varsta. A depus la Casa de pensii dosarul de pensionare in februarie. Printre actele necesare la dosar a fost si cartea de munca. Decizia de pensionare i-a parvenit la jumatatea lui martie dar cu data de 1 ianuarie . Intrebarile mele:
- cartea de munca ramane la casa de pensii sau trebuie sa parvina pensionarului? Intreb , deoarece ea doreste o reangajare.
- desi decizia face referire la 1 ianuarie , nu a primit banii de pensie. cat dureaza pana se intra in sitemul de plati?
1. Numai la pensia de boala salariatul nu mai poate lucra incepand cu data la care Comisia de expertiza medicala propune pensionarea.
2. In cazul pensiei anticipate sau anticipate partiale se primeste decizia de pensionare (se aproba pensionarea) apoi salariatul se duce la Casa de Pensii cu decizia de incetare a contractului individual de munca si i se plateste pensia cu data de cand i-a incetat CIM.
3. Nu exista o lege care sa precizeze ce ziceti dvs.
4. Si salariata de la Casa de Pensii si cea de la ITM sunt neprofesioniste daca au spus asa ceva! Ar fi bine daca ar mai studia si sa nu se faca de ras.
5. Eu, personal, am facut cerere (si dosar) de iesire la pensie anticipata partiala cu luna mai si am lucrat in continuare pana mi-a venit decizia de pensionare (in iulie). Am incetat CIM in iulie, am dus decizia de incetare a CIM le Casa de Pensii si am fost pus in plata cu luna iulie. Foarte simplu. Celor care v-au spus altfel spuneti-le sa se mai documenteze.
Desigur, domnul Tudor are dreptate. N-am inteles de ce s-a... implicat/inflamat atat doamna de la ITM.
In situatia prezentata de dvs. s-ar putea sa fie ceva, dar nu de competenta celor de la ITM.
Daca data platii drepturilor de pensie este 25 iunie, inseamna ca din 25 iunie pana in 22 iulie doamna a primit si salariu si drepturi de pensie, ceea ce este interzis in cazul pensiei anticipate partiale. Dar ar putea sa fie 25 iunie numai din eroare.
In completarea prevederilor din Codul muncii va dau si un alineat din cap. B, sectiunea VII, pct. 28 din Ordinul nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000, art. 28 referindu-se la continutul dosarului de pensionare:
"Adeverinta din care sa rezulte data incetarii calitatii de asigurat va fi prezentata dupa primirea deciziei de admitere a cererii de pensionare si este necesara doar in cazul persoanelor care solicita pensie anticipata sau pensie anticipata partiala. Inceperea platii drepturilor este conditionata de prezentarea acestei adeverinte."
Nu ma pot pensiona ?
Speta se prezinta astfel:
sunt angajata la SRL si casa de pensii mi-a spus ca pot iesi la limita de varsta din ianuarie 2005. M-am dus ca tot omu la servici ... (vezi toată discuția)