avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1985 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Accident auto soldat cu un deces si ranirea altor 5 ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Accident auto soldat cu un deces si ranirea altor 5 persoane - demonstrare nevinovatie

Buna ziua,
In urma cu un an si jumatate am fost implicat intr-un accident auto soldat cu moartea celuilalt conducator auto,si ranirea altor 5 persoane printre care si eu.A fost facuta expertiza cu expert desemnat si un altul consilier numit de mine.In urma expertizei a reiesit ca impactul a avut loc pe sensul de mers al celui care a decedat ,cu 18 cm fata de axul drumului.Mentionez ca la data producerii accidentului drumul era proaspat asfaltat si nu era trasat.Tot din expertiza reiese faptul ca inaintea initieri procesului de franare masina condusa de mine era pe sensul meu de mers ruland in franare 47 de metri pe sensul meu dupa care din cauza inclinari rotilor fata cu 4 grade a patruns pe contra sens in timpul franarii.Expertii au fost de acord ca in timpul franari conducatorul auto nu poate controla directia masinii.Eu am franat datorita faptului ca celalalt conducator auto era trecut de axul drumului venind catre mine,el a redresat masina (o fi ocolit ceva ,se uita la catelul din masina lui ,nu se stie)cert este ca impactul a avut loc pe partea lui.Nu au gasit probe criminalistice care sa confirme cele declarate de mine.Cel ce conducea in fata mea a declarat ca intre mine si el nu era alta masina iar eu eram la circa 150m in spatele lui si nu aveam intentia sa-l depasesc.Cum pot eu dovedi faptul ca am franat din cauza ca l-am vazut pe el pe banda mea de mers?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 11:55, 20 Octombrie 2013
Incercati sa vedeti daca defunctul nu suferea de vreo boala cronica care sa-i fi afectat capacitatea de reactive (prezumtie) si de aceea sa nu fi pus frana...Sau pur si simplu ii cazuse tigarea si se uita dupa aceasta ori dupa vreun animal...Altfel, ce sa zic?... e greu de formulat o opinie pertinenta pe speta....Va doresc success!
Starea tehnica a masinilor trebuie si acasta avuta in vedere de catre experti/ politie. Documentul intocmit de catre medicul legist privid cauzele decesului celuilalt conducator auto pot fi la fel utile pentru analiza. Pozele efectuate la fata locului, la fel sunt importante pentru procurorul care va instrumenta cazul.
Aceasta exprimare, citez: "... Tot din expertiza reiese faptul ca eu am initiat procesul de franare pe banda mea de mers cu 27m dupa care masina a intrat in franare si in timpul franarii a patruns pe contra sens intrucat rotile fata au fost inclinate 4 grade spre stanga... ", este neclara pentru mine.
Ati initiat procesul de franare si dupa 27 m s-a constatat franarea ? Ciudat. Sau urmele de frana se regasesc pe 27 m ? Cum s-a putut stabili inclinarea rotilor masinii dvs.cu 4 grade spre stanga, in conditiile in care din mesajul dvs. reiese ca erati pe drum drept. Aveati greutate in portbagaj, distribuita cu precadere spre stanga ? Daca ati intrat in balans, carui eveniment s-a produs acest lucru ? Ati vazut si dvs. ceva in fata (posibil, conform declaratiei dvs.,celalalt sofer mergand pe sensul dvs.) sau ati tras puternic drepta simultan cu franarea ?

Frana are nevoie de timp pentru a intra in functiune la capacitate maxima plus timpul de reactie al soferului inseamna peste 1 secunda. Viteza de 92 km/h inseamna 25,5 m/s, adica cei 27m parcursi fara urma sunt calculati in acest timp. Cat despre inclinarea rotilor nu e vorba de inclinarea in plan vertical a rotii ci urma nu este paralela cu axul drumului, care poate fi rezultata si din o diferenta de presiune intre roti, sau o roata a fost mai infranata si a tras usor masina intr-o directie.
tiberiu1977 a scris:

Buna ziua,
In urma cu un an si jumatate am fost implicat intr-un accident auto soldat cu moartea celuilalt conducator auto,si ranirea altor 5 persoane printre care si eu.A fost facuta expertiza cu expert desemnat si un altul consilier numit de mine.In urma expertizei a reiesit ca impactul a avut loc pe sensul de mers al celui care a decedat ,cu 18 cm fata de axul drumului.Mentionez ca la data producerii accidentului drumul era proaspat asfaltat si nu era trasat.Tot din expertiza reiese faptul ca inaintea initieri procesului de franare masina condusa de mine era pe sensul meu de mers ruland in franare 47 de metri pe sensul meu dupa care din cauza inclinari rotilor fata cu 4 grade a patruns pe contra sens in timpul franarii.Expertii au fost de acord ca in timpul franari conducatorul auto nu poate controla directia masinii.Eu am franat datorita faptului ca celalalt conducator auto era trecut de axul drumului venind catre mine,el a redresat masina (o fi ocolit ceva ,se uita la catelul din masina lui ,nu se stie)cert este ca impactul a avut loc pe partea lui.Nu au gasit probe criminalistice care sa confirme cele declarate de mine.Cel ce conducea in fata mea a declarat ca intre mine si el nu era alta masina iar eu eram la circa 150m in spatele lui si nu aveam intentia sa-l depasesc.Cum pot eu dovedi faptul ca am franat din cauza ca l-am vazut pe el pe banda mea de mers?


Nu puteti dovedi cu nimic. Trebuia sa va vedeti de mers pe banda dv. si atunci era celalalt vinovat sau sa virati spre decor nu pe contrasens. Tot timpul e vinovat mortul si nu mi se pare deloc corect.
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Octombrie 2013
amcteam, utilizator
Cele mentionate de amcteam trebuie sa rezulte din expertiza tehnica judiciara in specialitatea mecanica auto, care sa precizeze starea tehnica a autovehiculelor implicate in eveniment, la momentul respectiv (presiune in roti, starea tehnica a discurilor de frana/ placutelor de frana, presiunea lichidului de frana, etc.). Numai in aceste conditii pot fi avute in vedere de catre politie.
Timpul de reactie al soferului depinde de la individ la individ. Acest timp de reactie al soferului poate fi analizat din punct de vedere medical/ psihologic.
De regula, urmele de franare lasate pe asfalt sunt progresive, usoare (momentul franarii) - pronuntate (la oprire/ ridicarea piciorului de pe frana). O franare brusca (calcarea la blana a franei) este diferita de una normala (ciupirea franei). Din aceste analize se pot trage concluzii legate de momentul sesizarii pericolului de catre soferul care a franat, spre deoasebire de cel care nu a franat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Patrunderea pe contrasens in timpul procesului de franare tiberiu1977 tiberiu1977 Masina condusa de mine a patruns pe contrasens in timpul procesului de franare. Procesul de franare este unul inertial in care conducatorul auto nu are ... (vezi toată discuția)
Accident rutier aly aylyna aly aylyna Buna ziua. Anul trecut in luna iulie am avut un acident de circulatie care s-a soldat cu ranirea unei persoane( 30 zile de ingrijiri medicale).Victima mi-a ... (vezi toată discuția)
Accident ciprian2017 ciprian2017 Buna ziua , Circulam pe un drum judetean cu cate o banda pe sens iar in fata mea la aproximativ 100-150 de metri se afla un alt autoturism care in timpul ... (vezi toată discuția)