avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1009 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Penalitati la fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Penalitati la fond de rulment

Buna seara.
As dorii sa stiu legea in care se specifica penalitatile la fondul de rulment. Sau e cea in cea care spune ca :"Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizari pentru orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata. ". Prin orice suma restanta intra si fondul de rulment? Daca imi pastrez banii la banca si o luna nu depun banii , banca ma penalizeaza a treia luna ca nu-mi depun banii la ei sau cum? :)) Va rog sa ma descurcati cu legea exacta. Multumesc
Cel mai recent răspuns: bucsec5 , utilizator 16:20, 30 August 2017
Dacă penalitățile se aplică la orice debite, acestea nu trebuie aplicate cu încălcarea legii. Penalitățile nu se aplică de 2 ori pentru aceeași sumă, este nelegal. În plus, nu mi-a răspuns nimeni referitor la termenul maxim de achitare a acestor fonduri (de rulment, de reparații, etc). În legea 230 și HG 1558 nu stipulează decât termenul maxim de achitare a cotelor la cheltuielile asociației. Dacă nu există termen de achitare nu poți calcula penalități.
Buna ziua,
Observ neclaritati privind intelegerea aplicarii legislatiei la useri "grei", dar si useri cu mai putina experienta.
1. Iata ce zice @ynocentta: "Legiutorul a prevazut aplicarea de penalitati pentru neplata in termenul stabilit,respectiv 30+20 zilea oricaror sume afisate in lista de intretinere "
Corectia mea: aplicarea de penalitati se face pentru neplata in termenul stabilit, respectiv
(1, 2, 3....20) + 30 zile, adica as. prop. poate hotari ca termenul de plata (un interval cuprins intre 1 si 20 de zile) sa fie egal cu 1 zi si atunci se pot aplica penalizari dupa 31 de zile de la afisarea listei de plata, apoi tot asa in continuare pana la 20+30 zile. Rog uitati-va la definitia termenului de plata:
HG 1588/2007, Art. 25. - (1) Cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de aceştia, după caz, în termen de maximum 20 de zile de la data afişării listei de plată, dată care trebuie să fie înscrisă în lista de plată respectivă. În vederea respectării termenelor legale de plată a facturilor către furnizorii de utilităţi, administratorii au obligaţia de a afişa lista de plată în termen de maximum 5 zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin poştă, certificată prin înscrisul de pe ştampila poştei, sau de la data confirmării de primire, în cazul transmiterii facturii prin curier/delegat. Asociaţia de proprietari poate calcula şi percepe penalizări de întârziere pentru suma neachitată, în condiţiile stabilite şi aprobate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, în limitele stabilite de art. 49 alin. (1) din Legea nr. 230/2007. Suma acestora nu poate depăşi suma cotei restante la care s-a aplicat.


Asadar, membrii com. ex. discuta si decid intocmirea unui Regulament privind modul de achitare a debitelor, componenta acestora, termenul de plata si scadenta, modul de aplicare a penalitatilor. Acest regulament va fi afisat la fiecare avizier al blocului/scarii spre a fi insusit de fiecare proprietar.
Desigur, aceste lucruri se discuta si in AG a membrilor, insa trebuie sa mai si participati si sa intelegeti cum stau lucrurile.

2. @bucsec5 - judecati gresit si iata de ce: oricarui debit neachitat i se aplica penalitati in fiecare luna pana la achitarea acestuia. Deosebirea este ca daca debitul nu se achita in termenul stabilit, numarul de zile creste cu 30 zile in fiecare luna. Asadar, penalitatile nu se calculeaza odata, de doua ori, ci de n ori (luni) pana la achitarea completa a debitului.
Daca nu intelegeti, putem continua discutia...

Per total, legislatia, deocamdata, aceasta este, insa legiuitorul permite asociatiilor de proprietari sa-si faca propriile reguli si regulamente, desigur in limitele legale.
Ultima modificare: Miercuri, 30 August 2017
Adam Grecu, utilizator
Mulțumesc, domnule Adam, am înțeles perfect ce spuneți dumneavoastră și așa este corect. Cred că nu m-am făcut înțeleasă, fondul de rulment reprezintă o plată în avans a cotelor de întreținere, astfel, pentru neplata nici a cotelor nici a f.r. (care sunt de fapt tot cote, care înlocuiesc pentru o lună cotele curente) se efectuează o dublă penalizare pentru aceleași cheltuieli ale asociației. Înțelegeți ce vreau să spun? În plus, pentru f.r. sau alte fonduri, legislația asociațiilor nu stipulează un termen de plată, ci strict pentru cotele de întreținere lunare. Deci nu se poate stabili o dată de la care se pot calcula penalități.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Penalitati intretinere Nea-Costica Nea-Costica Care este regimul penalitatilor ? Cand se aplica, dupa cate luni ca restantier, cand se poate actiona in judecata, cine o poate face, sunt mai multe feluri de ... (vezi toată discuția)
Calculare penalitati VILI48 VILI48 Sunt membru intr-o asociatie de proprietari si am o nedumerire in privinta calcularii de penalitati de catre administrator. Pe lista de cheltuieli este trecuta ... (vezi toată discuția)
Penalizari intretinere mandrax mandrax Buna ziua, In luna septembrie 2011 s-a tinut sedinta asociatatie de proprietari in care s-a votat majorarea fondului de rulment cu 30% motivul majorarii find ... (vezi toată discuția)