Am 24 de ani iar in septembrie voi incepe scoala postliceala. Sunt momentan angajata dar programul nu permite doua schimburi, prin urmare sunt obligata sa imi dau demisia. Pot beneficia de somaj daca sunt studenta la scoala postliceala? Mentionez ca domiciliul stabil il am in Brasov dar lucrez in Bucuresti de 3 ani. Ce documente sunt necesare si unde trebuie sa ma prezint? Am nevoie de acte de la Brasov?
1. Daca demisionati nu veti putea beneficia de indemnizatie de somaj.
2. Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie:
- sa va inceteze contractul individual de munca din motive neimputabile dvs.
- in cele 24 de luni premergatoare inregistrarii la Agentia de Somaj sa aveti 12 luni stagiu de cotizare la somaj.
3. Daca veti beneficia de indemnizatie de somaj, in calitate de fost salariat, puteti sa urmati cursurile unei forme de invatamant.
4. Prin motive neimputabile dvs. se înţelege:
- incetarea raportului de munca in temeiul art. 56 alin. (1) lit. a), b), d), e), g) si i), art. 61 lit. c) si d), art. 65 alin. (1), art. 95 alin. (4) din Codul muncii;
- incetarea raportului de munca la initiativa angajatorului, prin notificare scrisa, in temeiul art. 31 alin. (3) din Codul muncii.
5. Actele pentru indemnizatie de somaj se depun la Agentia de Somaj de care apartineti cu domiciliul sau de unde aveti resedinta (cu viza de flotant).
Contractul meu expira pe 30 septembrie, pot alege sa continui sau nu. Tot demisie se considera sau voi putea sa imi depun actele pentru indemnizatie?
Eu am cotizat la stat in ultimele 14 luni dar nu inteleg exact cum se calculeaza cotizarea. Ma puteti ajuta?
1. - Daca dvs. aveti contract individual de munca (CIM) pe perioada determinata si acesta inceteaza de drept (art.56 (1), lit.i) din Codul muncii) la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat atunci puteti beneficia de indemnziatie de somaj.
- O astfel de incetare a CIM nu va este imputabila dvs. (asa cum v-am aratat mai sus).