avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Calculator refurbished cumparat online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Calculator refurbished cumparat online

Buna ziua,
Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu un sfat:In urma cu un an am cumparat, online, un calculator reconditionat cu o garantie de 3 ani, cu suma de 1649 lei(model Apple iMac). Acum o luna calculatorul a cedat si l-am transmis inapoi la firma pentru verificare si reparatie. Dupa cateva zile mi s-a spus ca, calculatorul functioneaza. Atunci am sugerat sa-l lase deschis mai mult timp pt ca defectul (era vorba despre imagine) apare dupa o perioada de utilizare. Dupa alte cateva zile, mi s-a spus ca am dreptate, calculatorul are o problema la placa video. Am asteptat sa se remedieze defectiunea, si am asteptat, si am asteptat, un semn de la firma vanzatoare, dar...niciun semn. Precizez ca in acesta perioada numai eu am telefonat la firma sa ma interesez in ce stadiu se afla lucrarea de reparatie. Dupa alte cateva zile mi s-a spus ca nu se mai poate face nimic si ca trebuie sa aleg un alt produs. Dupa ce am ales un alt produs, un laptop, mi s-a spus ok, dar saptamana urmatoare, cand am vazut ca nu primesc niciun colet, niciun semn de la firma respectiva, am telefonat, din nou, si stupoare:”ne pare rau, dar produsul a fost vandut”. Aici, trebuie sa recunosc, am ramas fara cuvinte. Dupa 2 zile, m-am mai dezmeticit, am telefonat din nou sa-i intreb ce pot face in cazul asta(mentionez ca produse nu prea mai aveau la valoarea de 1650 lei)...Dupa alte 2 zile au mai adus marfa si am comandat un alt laptop de 1550 lei si i-am rugat sa confirme ca il au pe stoc si sa il livreze in locul produsului care nu mai poate fi reparat.Au spus ok, au confirmat ca este pe stoc, pe email, dar........azi am primit telefon ca nu pot sa imi livreze laptopul de 1550 lei, decat daca mai platesc o diferenta de 370 lei, adica in total 1650+370=2020 lei, pt ca suma de 1650 lei s-a devalorizat, si nici garantie de 3 ani nu mi se mai poate da, decat la jumatate. Va rog mult, daca se poate, sa imi spuneti ce drepturi am, daca este corect modul in care sunt tratata si ce pot face in continuare.Va multumesc.Numai bine.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:16, 27 August 2014
Eu nu m-am referit la garantia comerciala (adica la cei 3 ani oferiti de vanzator la inceput, cu un an mai mult de cat sunt obligati prin lege sa acorde).

Dispozitiile art. 11 stabilesc drepturile consumatorului in cazul in care produsul se defecteaza, cu singur punct de referinta: pretul produsului si este foarte clar. Daca produsul se defecteaza si nu poate fi reparat, cumparatorul are dreptul:
- sa ceara inlocuirea cu un produs similar
- cu altul mai scump (daca e de acord vanzatorul sau cu plata diferentei)
- restituirea banilor.

Respectarea caracteristicilor tehnice nu e pomenita niciunde si in opinia mea nu ar trebui adusa in discutie atata timp cat utilizatoarea nu a pomenit-o. Problema dansei este ca, pe langa faptul ca i se ofera un produs mai ieftin, i se mai cer si bani in plus ceea ce este absolut ilegal. Tupeu maxim.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema placa video-garantie punisher1 punisher1 in anul 2007 in luna august am achizitionat o placa video de 913 ron de la un magazin on-line. anul acesta pe la sfarsitul lunii septembrie acesta s-a stricat ... (vezi toată discuția)
Cum se acorda garantia in cazul unor produse defecte si inlocuite, dupa vanzare tartareanum tartareanum Buna ziua am nevoie de ajutorul dumneavoastra in urmatoarea problema: -in data 01.noiembrie.2010 am achizitionat un telefon mobil cu o perioada de garantie de ... (vezi toată discuția)
Lege privind garantiile candyman19_2003 candyman19_2003 Buna ziua. Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea ... (vezi toată discuția)