avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 657 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Incheiere de contracte individuale pe fiecare ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Incheiere de contracte individuale pe fiecare proprietar in parte la apa rece

Avem asociatie de proprietari pe casa scarii, sunt 5 proprietari cu datorii mari , am lacut coloana de apa rece pe casa scarii legala cu proiect si societate autorizata , am pus contor de apa rece asa cum au cerut cei de la Apa Serv Piatra Neamt , cei cu datorii au robineti la fiecare apartament , dar i-am sigilat , deci sunt debransati din 15 mai 2014 .as dori sa fiu indrumata daca exista un cadru legal ca sa ni se intocmeasca contracte sau conventii pe fiecare proprietar sa nu mai raminem fara apa rece .Datornicilor li s-au facut dosare pentru a fi dati in judecata.Va multumesc pentru ajutor .
Adriantot a scris:

Dar plata intretinerii, reparatiilor si reviziilor liftului cum se gestioneaza daca nu exista asociatie!? Or fi avand tot contracte individuale si numai utilizatori perfecti, fara restante...?
Dar pentru consumul de energie electrica pentru iluminatul case scarii si functionarea liftului, costuri ce se suporta pe numar de persoane, oare ce fel de contracte individuale pot avea cu furnizorul de energie?
Instalarea ori defectiunea interfonului, spargerea unor geamuri la intrarea in scara, infundarea unei base de colectare a apei reziduale, gestionarea gazului la comun, gestionarea energiei termice la comun... sunt numai cateva din problemele care nu se pot rezolva individual chiar daca blocul ar fi locuit numai de persoane care au fiecare atestat de administrator si cate doua facultati.


Sunt multe cartiere în Slatina unde au fost desfiinţáte asociaţíile încă de prin anul 2000. Să fi fost 1-2 cazuri de reînfiinţare a asociaţiilor. O asociaţie acum rar are mai mult de 5-6 scări, adică nu mai mult de 50-100 apartamente. Separarea de gaze este făcută în aproape tot municipiul. Termoficare nu mai avem dinainte mult de anul 2000. Oamenii şi-au instalat centrale de apartament şi şi-au pus termopane. De câţiva ani, au început să fie şi blocurile izolate.
Lifturi sunt prea puţine. Predomină blocurile cu 4 nivele. Curăţenia pe casa scării şi pe lângă bloc o asigură o persoană stabilită de locatari. Mulţi îşi fac singuri curat. Pentru gunoi au încheiat contracte individuale cu firma respectivă.
În caz de reparaţii, se ocupă unii dintre locatari (personal sau aduc meseriaşi). Interfonul este cu service. Geamurile şi uşile sunt reparate de cei care sunt deranjaţi mai mult...
Desigur, unele discuţii sunt inevitabile, dar sistemul este viabil în practică.
Pe oamenii i-au iritat foarte mult sumele impuse pt salarizare: preşedinte, administrator, personal de curăţenie; contracte păguboase semnate şi peste 100 lei lunar indemnizaţie pentru cei din comitet.
Eu încă mai fac parte dintr-o asociaţie, dar cunosc situaţia din viaţa de zi cu zi.
Incepind din acest sezon primaria si-a dat acceptul ca centralele de blocuri care anul trecut furnizau caldura sa fie luate de catre asociatiile de proprietari in administrare si sa le puna ele in functiune , vom vedea ceo mai fi.
Aveti dreptate, elga50:

,,Nu doamna, sunteti la cheremul vecinilor dv. care nu si-au platit consumurile si asta a facut ca asociatia sa nu aiba bani sa plateasca facturile.
Daca aveati bani de facturi, apa nu v-ar fi fost oprita.,,


,,Ideea nu este de a va umple blocul de conducte de apa individuale, ci de a crea un sistem financiar si un interes al conducerii asociatiei pentru a recupera restantele si a crea fond de rulment suficient de mare, a urmari incasarile de la proprietari, astfel incat sa nu ramaneti fara bani pentru plata facturilor.,,

Tocmai asta vrem, sa nu mai fim la cheremul vecinilor, dar nu suntem lasati !!!
Cu scuze, dar nu inteleg expresia
,, ci de a crea un sistem financiar si un interes al conducerii asociatiei ,,
Ultima modificare: Miercuri, 22 Octombrie 2014
toma necredinciosul, utilizator
La fiecare asociatie este o situatie diferita de ce se scrie mai sus , noi avem asociatie doar pe scara noastr unde sunt 29 locuinte , nu se plateste nimic inafara de cheltuielile lunare compuse din apa rece si canal , gunoi , cenzor si cheltuielile comune de administrare . Din cele 29 apartamente doar 17 locuiesc efectiv , majoritatea suntem pensionari cite o singura persoana in locuinta , cit poti sa stringi fond de rulment sa acoperi restantele.Noi le-am intocmit dosare pentru instanta , sa vedem cum vor decurge procesele . La comun nu mai avem nimic , gazul metan e oprit , au butelii , lumina pe casa scarii nu , au pus proprietarii din apartamente lampi cu senzori , gunoiul cea mai ramas .Speram ca cit de tarziu sa obtinem acceptul lor pentru conbtracte individuale .
Un sistem financiar inseamna a crea fond de rulment, fond de reparatii, un sistem de penalizari propriu al asociatiei, conform legii, si sa aplicati penalizari restantierilor.
Adica sa va creati rezerve suficiente ca sa faceti fata facturilor din sezonul rece, sa faceti fata unor reparatii urgente si uneori costisitoare, sa descurajati formarea restantelor prin aplicarea penalizarilor.

Alte discuții în legătură

Divizare asociatie de proprietari alinutza81_23_11 alinutza81_23_11 Asociatia de Proprietari din care fac parte , doreste sa se divida, astfel ca o scara se va constitui in Asociatie de Proprietari separata . Am inteles ca ... (vezi toată discuția)
Constituire asociatie de proprietari sd2010 sd2010 Situația este următoarea: într-un bloc cu o singură scară sunt 15 apartamente. 14 dintre ele au contoare individuale pentru apa rece. Nu beneficiază ... (vezi toată discuția)
Contract direct cu furnizorul sesa10 sesa10 Va rog, Va adresez tuturor celor ce ma pot ajuta, urmatoarea intrebare: Daca mi-am montat la bloc centrala proprie, adica voi avea caldura si apa calda ... (vezi toată discuția)