Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Tocmai ieri am primit CUI-ul in cazul unui PFA si stampilele. As vrea mai intai sa prezint cum am infiintat PFA-ul si cat timp mi-a luat ( pentru alte persoane care vor vedea topicul ) si am cateva intrebari cu ce ar trebui sa fac in continuare legat de hartii, legalizari s.a.
Pentru am infiinta PFA-ul am apelat la un consultat juridic ( o persoana care se ocupa cu acest lucru ). I-am spus ca vreau sa imi deschid PFA, iar persoana respectiva a facut rezervarea de nume - 72 RON ( nume prenume PFA )
Alte taxe: 174 RON cand am semnat si 100 ron 2 stampile + onorariul persoanei respective ( aici probabil depinde la cine apelati )
PFA-ul a fost infiintat in Prahova si are codul CAEN 6202 ( consultanta IT )
Totul a durat in jur de 5 zile
Acum, cateva intrebari legat de ce trebuie sa fac in continuare:
1. Am inteles ca trebuie acum sa completez declaratia 220, cea care imi permite sa ma inscriu la NORMA de venit si declaratia 600 pentru pensie. Este adevarat ?
2. Fiind sfarsit de an si daca voi factura acum in decembrie pe PFA, trebuie sa depun declaratiile de 2 ori ?
3. Am inteles ca cele 2 declaratii trebuie depuse in maxim 15 zile de la infiintare ?
4. Pe norma de venit trebuie sa platesc trimestrial ( 15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie ). Fiind infiintat in Ploiesti, am de plata in jur de de 500 RON ( calculat lunar; 180 RON impozit, 250 pensia si 60 CAS ) ?
5. Cum pot factura ? Unde pot gasi un model de factura ? ( urmeaza sa am un contract cu o firma )
6. Ce presupun acele registre pe care trebuie sa le aiba un PFA ? Ce inseamna si de unde le procur ?
Da. Ai nevoie de diploma de licenta sau adeverinta ( cea care tine locul diplomei pana cand, cea din urma, este tiparita) dintr-un domeniu ce iti permite sa prestezi servicii in IT ( ex: automatica, calculatoare, informatica s.a. )
PS: Diseara o sa mai fac un update topicului, fiindca nu am mai scris de ceva timp si am mai aflat cateva lucruri
Buna seara,
Multumesc pentru informatie. Si eu trec acum prin procesul de infiintare PFA si am fost amanat datorita contractului de comodat, pe motiv ca nu ar fi conform...
Daca nu va deranjeaza, puteti posta modelul contractului de comodat pe care l-ati folosit? As aprecia foarte mult. Eu am refacut contractul dar nu sunt sigur 100% ca este in regula si nu vreau sa mai fiu amanat.
Sunt de parere cu dvs. ca este un proces foarte greu si prost gandit, asta este sistemul..din pacate nu avem ce face...si eu am fost la ei de foarte multe ori.
DianaGherea
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Totusi, eu nu inteleg ceva:
in formularul pus la dispozitie de onrc.ro, apare "subsemnatul...în calitate de.................................... pentru firma ............................................................. având număr de ordine în registrul comerţului ............................... cod unic de înregistrare ......................................"
pai daca eu merg cu acest formular tocmai pentru inregistrare, ce completez eu in formular la numar de ordine si CUI??