avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1397 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Expert contabil asociatie-atestat administrator?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Expert contabil asociatie-atestat administrator?

Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati sa lamuresc un aspect: sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari. In urma unui control de la primarie, asociatiei i s-a cerut sa renunte la serviciile mele, intrucat nu am atestat de administrator imobile, altfel, asociatia urmeaza sa primeasca amenda. Nedumerirea mea este daca trebuie sa-mi iau atestat de administrator imobile sau nu si precizez si de ce:
1. L230/2007 precizeaza intr-advear la art 35 ca in cadrul activitatii de administrare intra si contabilitatea si astfel exista doar varianta angajarii unei persoane fizice cu atestat de administrator sau a unei PJ cu obiect principal sau unic administrarea de imobile;
2. In Hg 1588/2007 insa la Art 21 se precizeaza ca asociatia este obligata sa conduca contabilitatea cf L82/1991, iar in L82/1991 se precizeaza ca un contabil poate fi doar acela care are studii economice superioare sau care e membru CECCAR.
Am intrebat la CECCAR si mi s-a raspuns ca pot tine contabilitatea in baza autorizatiei pe care o am, am vorbit insa si la primarie si mi s-a spus ca imi trebuie neaparat atestat de administrator imobile.
Eu sunt putin nedumerita: inteleg ca o persoana care nu are studii economice si vrea sa faca contabilitate(fie ea si in partida simpla),inclusiv salarizare(aici nici nu mai comentez), sa fie nevoita sa faca un curs si sa sustina un examen prin care sa dobandeasca anumite cunostinte de contabilitate(in special cod fiscal), insa imi este peste puteri sa inteleg ca un expert contabil atestat sa fie nevoit sa isi ia diploma de administrator imobile, doar pentru a putea profesa meseria lui. Mi se pare un abuz daca intr-adevar asa este, intrucat eu nu doresc sa prestez servicii de administrare imobil ci doar de contabilitate!
Si daca intr-adevar primaria are dreptate, inseamna ca toate asociatiile care au contabil angajat (in baza unor studii economice si nu in baza atestatului de administrator) sunt intr-o ilegalitate totala.
Si inca ceva: ar fi chiar hilar sa am dreptul sa fac expertiza contabila la asociatii de proprietari (si am dreptul), adica sa-l verific pe dl administrator cu diploma, fara insa ca eu sa detin aceasta diploma, insa sa n-am dreptul sa fac contabilitate (treapa inferioara expertizei) decat daca am diploma de administrator!

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
Eu sunt de alta parere si anume:
- in cazul in care asociatia nu are angajat un administrator atestat care sa indeplineasca toate cele 3 aspecte ale activitatii de administrare, atunci poate sa-si imparta activitatile conform HG 1588/2007 in administrare tehnica pentru care poate angaja o persoana straina de asociatie careia ii intocmeste un contract de munca si o fisa a postului in care sa-i fixeze toate obiectivele de ordin tehnic, contabilitate si casierie. Aceasta persoana - administrator tehnic - poate indeplini si functia de casier, raspunzand in felul acesta atat de gestionarea bunurilor materiale ale asociatiei, cat si de fondurile banesti.
Asociatia poate insa mandata si un membru al comitetului sau doi membri pentru a acoperi cele doua aspecte: management tehnic si gestionarea fondurilor.

Pentru a acoperi activitatea de contabilitate asociatia poate incheia un contract de munca cu un contabil sau un contract civil cu o firma de contabilitate care sa se ocupe de toate aspectele financiare ale asociatiei, tinand toata evidenta in colaborare cu casierul.
O data ce se ocupa de contabilitate si isi asuma prin contract si intocmirea listei de intretinere, conform cu normele contabile, cu HG 1588/2007 si cu regulamentele asociatiei, adica "facturarea" consumurilor, nu vad de ce nu si-ar asuma si responsabilitatea semnarii acestei liste. Pe lista nu trebuie sa scrie "administrator", ci "intocmit".

O semnatura pusa pe lista inseamna responsabilitate asumata si nu vad de ce ar trebui sa vina o persoana din primarie care nu are nici chef, nici timp sa analizeze faptele, ci numai niste reclamatii si, in baza unor idei fixe sa stabileasca amenzi.

Pledez pentru acest punct de vedere si chiar pentru un punct de vedere mai larg asupra persoanelor care se pot ocupa de diferite aspecte ale activitatii de administrare bazandu-ma pe faptul ca poti chema in justitie, ca asociatie, la fel de bine un administrator atestat, dar si o persoana anterior angajata pe post de contabil sau casier sau administrator tehnic, daca ti-a cauzat vreo paguba. In instanta chiar nu conteaza atestatul.
Si parerea mea este ca nu conteaza nici in activitatea asociatiei atata timp cat esti sau nu dedicat activitatii pe care trebuie s-o prestezi, atata timp cat esti deschis sau nu la a-ti insusi noutatile in domeniu, atata timp cat esti un om cinstit sau nu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)